more than words could ever say.

Idag var en bra dag. Var i skolan, chilligaste dagen någonsin, skrev klart uppsatsen. Vilken tyngd som lyfter från axlarna alltså. Sen tog jag en sväng i stan, fick med mig ett bälte, ett fint armband och ett par trosor hem.

Sen gick jag runt i mitt kvarter ett tag och bara andades. Jag tog av mig koftan och gick i linne, solen värmde så pass mycket. När det inte blåste var det inte ett dugg kallt, och gud vad jag njöt. Kändes inte som samma dag då jag gått till skolan i 2 grader på morgonen.

Senblev det middag med syrran, vi var ensamma hemma. Chicken nuggets och ris med massa såser, yummie. Nu har älskling kommit och vi har lite pluggstund ska snart sova, det är helg på g ju, måste vara utvilad!


nya skoooooooor!


solen sken så fint


det var lite sommrigt fortfarande


dinner time!

plugg plugg plugg

Det är den sista September och tunnelbanan har redan slutat att fungera. Fick ta massa bussar för att ta mig till skolan imorse, för att sen ha två lektioner. Men jag klagar inte, det var ändå nödvändigt, jag MÅSTE plugga. Skriver en historia om en romersk prinsessa, ganska kul faktiskt. Och självklart väver jag in kärlek i det, det är som om det är det ända jag kan skriva om. Vet inte om det är bra eller dåligt. Och så saknar jag min fina vän frida som är så himla långt bort så jag dör.



gammal bild!

When the leaves burn, summer ends.

Gud vad jag blev helt extremt jättesugen på att se OC helt plötsligt. Kärleken till den serien är någonting killar aldrig kommer förstå, de kommer aldrig förstå hur vi kan tycka Seths nördiga personlighet är så underbar eller hur Ryans blyghet swep us of our feets. Man lär verkligen känna karaktärerna under serien, och det är det bästa jag sett någonsin tror jag. Det bara är så, och jag vet att många håller med mig.
Man sitter helt fängslad under alla fyra säsonger, det är mer än en bara någon serie.




one of those nights.

Det är redan mörkt i stockholm vid den här tiden, strax efter sju. Och jag vill inte vara rädd för mörkret, vill inte vara rädd för vintern som kommer, vill inte vara rädd för dom sju månaderna av total kyla och mörker vi har framför oss. Jag har ju någon att tillbringa dessa kvällar med.
Men jag kan inte hjälpa det.



det är jag på bilden. tagen av syster förra sommaren.

he told me I was beautiful when I looked like a mess.

Har sån där lätt, störade huvudvärk och längtar tills jag får gå hem. Historia och religion, sen så. Två och en halv timme kvar, kämpa.



jag har gått inunder stjärnor.

Sitter just nu i skolan, min lärare pratar om papper. Inte det roligaste kanske.
Dagens planer är att möta upp mamma, "identifiera" henne på polishuset så att hon kan få ett nytt leg, käka någon god mat och sen kanske överaska älskling genom att komma hem till honom med Ben & Jerrys. Sen blir det Idol, standard.



bild från myskvällen i lördags med cassie.

I know the storm will always come, but I still love to have you around.



Texten i låten är så jag tänker varje dag ungefär.


I've seen your face a thousand times
Have all your stories memorized
I've kissed your lips a million ways
But I still love to have you around

eveything i've been looking for.







källa

she's so lucky, she's a star. but she cries in the middle of the night.

Sitter och töntar mig på grafisk kommunikation. Alltid lika kul med detta ämne, not. Planerar för helgen, hoppas det blir kul. Jag behöver KUL just nu känner jag. Fick panikånges över vintern idag när jag läste att det blir den kallaste på 1000 år, då kan man behöva träffa ett gäng kompisar och bara känna att man har varandra, lite händer att krama liksom.


-

I’m a person that has high highs and low lows. A lot of things make me sad. Sometimes it’s almost easier to be sad. But you do end up finding a balance and I think that as I get older I am learning what I can do for myself to make me happy.

Mary-Kate Olsen

Den största lyckan är att veta att någon behöver en

Rubriken var en status jag nyss läste på facebook, and it hit me, fan vad sant. Det är inte ofta man får känna så här i livet, att man vet att någon vaknar på morgonen och tänker på dig med ett leende på läpparna. Längtar efter att få träffa dig. Jag är så lycklig för att få uppleva det.

Nu måste jag plugga. Kom precis på att jag har så mycket den här veckan, pedagogiskt ledarskap, stört mycket matte och historia/svenska uppsats. Wish me luck. (tråkigt att läsa om skolan i know, men liten note to self)


a beautiful thing is never perfect.


snyggt omslag ohyes


I'm not the girl you think I am.

Det blev hemmakväll igår med Cassandra. Tittade lite skräckfilm och snackade skit långt in på natten. Sen somnade vi gott i min säng, alltid trevligt med sovsällskap. Man tänker för mycket när man är själv.
Vi tittade också igenom massa gamla foton på min dator, minnen som man liksom glömt bort. Hur jäkla kul jag hade  under min högstadietid. Visst, jag romantiserar säkert såhär i efterhand men gudars var roligt vi hade, hur enkelt allting var.

Idag har jag mycket att göra, lite plugg, träning och titta på Remember Me som ska lämnas tillbaka imorgon. Ha det fint vänner.

jag och elliot muppar oss på burger king mitt i natten förra helgen




one by one they begin to fall

Igårkväll blev lyckat faktiskt, även om det såg ganska dött ut där ett tag. Teatern var helt jättegalen, det var folk som blev duschade på scen, blod som sprutade och så grillade dom hamburgare över öppen eld. Teater är alltid en upplevelse, och speciellt den här.

Sen gick vi hem till Philip på lilla essingen, jag räknade att det tog tio minuter från vår dörr till hans, så skönt att vara nära hemma för en gångs skull. Nya roliga thailändska bekantskaper, gamla vänner och allmänt mysig kväll.


njuter av fredag.







Sitter och taggar inför kvällen med Geisha och Red Bull shot. Lovely.
Först teater på elverket med Elliot. Sen hem till Philip. Ciao!

Översta bilden tagen idag på stan, tänkte bara visa en dålig bild på dom nya skorna.
Och de understa bilderna på en ny tunika som jag tänkte ha ikväll.

fashionvibe

Hade supermysig kvällsfika idag med Cassandra, lite tee på uteserveringen sitter aldrig fel.
Sen mötte jag upp Elliot och nu ska vi titta lite på Till Vildingarnas Land innan vi somnar, verkar vara en söt film.
Ha det mys alla, och tagga galet, för imorrn är det fredag! Efterlängtat.

Här är en så jäkla söt tjej med underbar stil, herregud ha-begär på massa saker. Den där jumpsuiten skulle jag aldrig sätta på mig men den passar henne så himla bra.





tonight the DJ's got us falling in love again.



Bild från i sommras. Storforsen med älskling, syrran, mormor & max. Det var tider det.

-

- When you're young everything feels like the end of the world. But it's not; it's just the beginning. You might have to meet a few more jerks, but one day you're gonna meet a boy who treats you the way you deserve to be treated.
Like the sun rises and sets with you.

didn't we almost had it all?

Nu ser jag det så tydligt. helt plötsligt Hur mycket jag tycker om honom. Jag sitter här en helt vanlig kväll och ska välja en film att se, men nästan ingen film av betydelse för mig kan jag sätta på utan honom. Jag tänker för varje trailer jag tittar på att nej, den måste jag se med honom, det kommer vara så mycket mysigare. Jag vill se hans min när mobbarna är dumma mot den lilla pojken, jag vill känna hans armar sluta sig hårdare runt om mig när kärleksparet tillslut får varandra, jag vill se tåren i hans ögonvrå när pappan dör i slutet. Jag vill höra hans skratt mitt i gråten och höra honom säga hur mycket han tycker om mig.

sometimes, secretly, I actually enjoy life.







Dagens hot stuff.

Idag har jag varit i stan med Natalia och innan det hade vi friendsdag ute på fotbollsplanen vid skolan. Och det var galet varmt i solen, faktiskt. Gillar sånna här dagar. Fick med mig en mössa, ett par skor och en ring hem. Me like.

Och imorgon är det studiedag, vilket betyder att jag kan sova hur länge jag vill och ligga och titta på fina filmer hela natten, high five på den liksom!

so true.


vi delar på all luft så jag trycker min kropp mot t-banedörrarna för att hinna ut och hämta ny


universum är ett monster, men det har sparat dig och mig och jag göra vad som helst för att få ditt liv att verka bättre

Igår vann alliansen valet och jag är för oinsatt för att kommentera det, men att SD kom med i riksdagen förstår ju alla att det är skit. Inte ok helt enkelt. Men vi får hoppas att det inte blir så stor skillnad på sverige och att de som röstade fel förstår det så småningom.

Nu är jag i skolan, ser blir det att köpa skor, wiho.
Och rubriken, finaste textraden någonsin. Den passar in på hur jag känner just nu. Ett lite konstigt tillstånd.


17 år.

Idag fyller jag 17 år och gratulationerna rullar in på mobilen och facebook, alla är så snälla. Har haft släkten här på tårta och sånt idag, lekt med lilla kusinen Freja som inte ens är ett år. Jag och Elliot skickade henne mellan oss, gud var jag älskar bebisar. Fin söndag. Nu tar jag däremot tag i ett mindre roligt måste, träningen. Får se hur det går idag.


lördag

Såg precis klart filmen Meet Joe Black. Stört fin var den, sådär så man fick rysningar på vissa ställen.

Nu väntar jag på att Elliot ska komma hit och äta tacos, sen är det tänkt att vi ska hem till fina paret Raffe och Fanny på festligheter. Så det är bara för mig att glömma bort min förkylning, hoppa i en klänning och tagga till.


there's a place.

Det var en sensommardag 2009, luften var ljummen och vi stod i mitt stora vidöppna fönster. Jag satt vid spotify och han lutade sig mot mina axlar. Jag tror vi var nyvakna fast klockan var sent på dagen, vi hade varit uppe till tio på morgonen bara för att ingen av oss ville sova, vi kunde inte få nog av varandra. En sekunds sömn var en sekund mindre jag fick se honom, känna hans mjuka hår i hans nacke. Vi lyssnade på the reason med hoobastank, och just det ögonblicket var magiskt. Det var bara vi två där och då som fanns, nykära och jag kunde inte få ut honom ur tankarna. Sådär ni vet så man känner ett hugg i hjärtat minuten efter att han gått för man saknar honom så mycket. Det är en skrämmande, men väldigt fin känsla. Att två människor kan älska varandra så mycket, det fascinerar mig.


wait, don't go, i'm not leaving you no more.



Om ni inte har hört den här Amanda Jensen låten måste ni lyssna. Vet inte vad det är med den, men jag älskar den. Båda texten, rösten och musiken.

in the dark, I can hear your heartbeat

Fin kväll. Har öppnat massa presenter, så nu är jag ungefär tio plagg, lite smink och massa annat fint rikare. Känner mig så lyckligt lottad som har så fina släktingar och famlij. Och massa pengar fick jag, me likey. Har dessutom ätit marängswiss, lovely.

Nej är väl dags att hoppa i säng snart, big day tomorrow. Eller, kinda. Tror jag. Aja, puss.


old pic

BE STUPID













Jag älskar Diesels nya reklam.


en gräns.

"Jag vill veta allt du någonsin gjort."
"Du skulle nog inte tycka att det var så intressant."
"Varför har det funnits en tid innan vi träffades? För mig känns det inte så."
"För mig finns det en tid innan. Det är som en gräns,
allt bra på ena sidan och allt dåligt på den andra."

Från "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" av Gunnar Ardelius. Läs den.

alla vill till himlen men få vill ju dö

Det är inte kul att blogga när jag inte använder mina egna bilder, därför det inte blir så mycket just nu. Får se när jag skaffar en kamera, ska försöka uppdatera mer då.

Ikväll ska jag äta thaimat och öppna presenter, niceprice.



Jag och Natalia i skolan, December 09 typ. Har typ inga bilder i skolan.

All that we see or seem - is but a dream within a dream.


I can move the mountains for you.

Det blir mycket roligt i September månad kom jag på. Det är en av mina favoritmånader, man är fortfarande ganska peppad på skolan, det är inte allt för kallt ute, faktiskt mest färgglatt och fint och många födelsedagar på rad.
Ikväll blev det broccoli och bacon paj hos älsklingen, riktigt gott, sen efter det kaffe och choklad. Det är sånt som piggar upp vardagen, får en att orka med alla dom där förbannade dagarna då väckarklockan ringer vid sju. Alla dom där småsakerna. En timmes sovmorgon, att sitta och andas in höstluften i några minuter på en bänk eller äta god mat i glada människors sällskap. För nu märker man faktiskt att det börjar bli höst på allvar, luften är klar, löven har börjat ändra färg och det duggar ganska så ofta. Och just nu gillar jag det.


elliot+linn=sant

Idag fyller min älskling år, och jag dör så fin han är. Det var jobbigt att lämna sängen imorse, trots att vi varit tillsammans i ett och ett halvt år.

I once knew a pretty girl and she was in love with the world.



Finaste Håkan Hellström. Ny singel ute, och det låter ju bedårande. Fast har inte tid att lyssna så mycket nu, är helt stört trött, så det blir att lägga sig istället. (ja jag har blivit en tråkig chey som sover vid tio på vardagar, wiho)

Godnatt.

en söndag i september.

Hej på er. Har inte haft tid/lust/ork att blogga i helgen, har haft mycket för mig hela tiden. Har varit med min älskling hela tiden, sett hoffmaestro som var hur bra som helst och igår varit med fina vänner hemma hos elliot. Catchade up med några och dansade till bra musik.

Nu ska jag se på one tree hill med syster och äta lite söndagspopcorn, ciao.


hoffmaestro ikväll.



Sitter i skolan, chillar galet. Snart naturkunskap sen hem, äta, HOFFMAESTRO.
Det kommer ju hur mycket folk som helst, typ alla jag känner. Eller ja, ungefär.
Är så taggad!


i like the way you walk.



jäkligt snygg tatuering. right?

don't you know that love kills?

Inatt skulle jag vilja ha sovsällskap. Känner mig sådär farligt pepp på helgen som kommer imorrn. Idag hade jag en ovanligt bra idrottsdag, vädret var ovanligt fint och min pastasallad var ovanligt god. En ovanlig dag för att vara september alltså. Fast iförsig, jag har alltid gillat september. Det är slaskmånaderna som kommer efteråt jag hatar.

Och det blir ganska få egentagna bilder just nu, min kamera har gått sönder. Min fina rosa kamera. Attans.


we're all the same - stardust and stuff.

Ikväll. Äntligen. Inception.


brangelina



GULLIGT. jag dör.

visst händer det att jag tänker på dig ibland.

Idag lyssnar jag på Robyns nya skiva och tittar på Idol, precis som alla andra svenskar. Och så längtar jag jättemycket till helgen, känns som det kommer bli en bra en.

Här kommer lite bilder ni kanske inte sett från min Sommar 2010. En riktigt fin sommar var det faktiskt, som man säger om det mesta när man ser tillbaka på det en tid efteråt. Det är underligt, att det alltid är så.



fina spanien



cykeltur i norrland



fredhäll. där hängde vi mycket, fick gå långa bergspromenader för att hitta någon ledig plats att smälta i solen på



frida och anna på badbergen i nockeby



elliots utsikt



nakenbad i raffes pool (killarna då, haha). mina finisar fanny och frida



glass i stora lass



innan det hade blivit sommar på riktigt hängde vi varje eftermiddag i rålis och njöt av de första solstrålarna. take me back



första pizzan i spanien, äcklig som attans. men här är bella iaf



sola i parken vid mitt hus



rålis så många kvällar, alla lika fina. här grillas det marshmellows med felicia och josefin + annat trevligt folk



mitt första dopp i brunnsviken, en av de allra finaste kvällarna på hela sommaren. vi badade en lång stund, jag elliot och emma. det var helt vindstilla och solen sken



massa nattmat på mcdonalds när solen redan gått upp



pannkakor med allt på, här är fanny



jag och bella var på äventyr ända ute i älvsjö. härlig kväll



många besök till Ica Maxi på kvällarna har det blivit också

jag saknar dethär

jag orkar inte bli besviken.

Ni vet kanske att jag hatar tisdagar av hela mitt hjärta vid dethär laget. Alldeles för många timmar vid en data, alldeles för många. Jag behöver helg, jag behöver vänner.



Vicky Christina Barcelona. Har sett den flera gånger. Fin film.

-

i always wonder what my life would be like if we had never met.


beat me

Idag har jag ingenting att säga. Förutom att jag har ätit pizza från världens bästa pizzeria som råkar ligga mittemot mitt hus, Sense. Lucky me liksom. Maten är underbar, allt grillas vid en öppen eld, pizzor med mycket mozarella och räkor. Mums. Och idag var det fint väder, inte det minsta kallt. September är en bra månad.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och läsa Jonas Gardells bok. Fint.


in this little house, the fire's here to stay.

My tired heart
Is beating so slow
Our hearts sing less
Than we wanted
We wanted
Our hearts sing 'cause
We do not know

i'm a nasty gal





Shakira är snygg.
Kolla håret liksom, otroligt.

movetime

Jag och Elliot såg på Marley och jag idag, världens sötaste film. Ganska feelgood, och det passar mig superbra. Fast jag storgrät i slutet, riktigt sorligt var det. När det kommer till djur är jag svag.


ciao bella








we just had a near-life experience

Igårkväll var roligt. Klockan 10 bestämde jag och elliot oss för att strunta i hemmakvällen, drog på oss kläderna och sprang hem till Bella. På vägen dit kom jag på att jag älskar stockholm på helgnätterna, så mycket liv överallt.
Hemma hos Bella spelade vi massa kortspel, skrattade och folk hade tillochmed dansuppvisningar. Allsång till gitarren också, "you know that I could use somebody". Sånna där kvällar behövs.


Ibland stöter ödet två älskande samman för att genast slita isär dom igen.


the best thing about memories is creating them.

I'm taking a trip down memorylane. Är det inte så man säger? Jag tänker att, fan egentligen, vad mycket saker man glömmer bort. Riktigt viktiga saker. Som hur stor plats en person har i ens liv.

Ikväll saknar jag, jag saknar ungefär allt. Nätterna på lilla essingen då vi satt i gräs som var så torrt att det gjorde ont att sitta på, kvällarna när vi trängde ihop oss flera stycken i min säng och tittade på roliga komedier, nattbad som var så kalla så att det var svårt att komma i men man hoppar ändå tillslut, kisspauser på toaletten med serious talk, då man lär sig så mycket om varandra, man kommer nära varandra, nätter då vi bara suttit på olika fotbollsplaner och pratat om allt. Jag saknar Frida.
Och så saknar jag Spanien. Skulle inte banga på att sitta där på balkongen med folket och sjunga till svenska låtar som ingen där nere på gatan förstår och vara sådär alldeles lycklig rakt igenom. Det är sånt jag saknar nu.


sommar/vinter



Om jag läntar till vintern? Nej, inte direkt. Men se så fint det var, helt vitt överallt.



Jag saknar dock sommaren.

Men nu ska jag inte plåga mig själv genom att titta på sommarbilder, nu ska jag se slutet på ett program som heter Välkommen hem och kanske gråta en skvätt för att de fixat så fint för sin mamma. Hejdå.

signe





Och dethär är så snyggt så jag dör.

better get up while you can





Nu - fångarna på fortet och chunkey monkey!

do you have enemies? good, that means you stood up for something.


RSS 2.0