du och jag håller andan och håller händer i språnget

Mannen i den vita hatten med Kent är bland det vackraste jag någonsin hört.

jag kunde aldrig tro att det skulle bli såhär, aldrig. hade tänkt mig att hon alltid ska finnas där, när jag behöver henne. hon är den som får mig att vila, den som kan få mig lugn och berätta att allt blir okey.
än finns det många tårar kvar.


det är bara hon som förstår mig.

älskling, det är livet som leker med oss nu

det är snart jul också. julpyntat här hemma och när man tittar ut genom mitt fönster mot innegården här i mitt rum, ser man massa ljus. det är det fina med vintern, när advent kommer.


önskelista



Massa neonfärgade nagellack, som dom här. Åh, finfint.




Snyggaste tröjan på länge, från Weekday.



Riktigt ljusrosa läppstift.




Flowerbomb, Viktor & Rolf.

tillkommer säkert mycket, mycker mer, men det här är just nu.

blow my speakers up



Såg den där riktigt coola partylåten Tik Tok på MTV idag och insåg att Kesha har riktigt grym stil!
Vem skulle inte vilja se ut såhär på nästa sommars festival till exempel?
Fierce.

The world behind my wall



Mycket skor på sistone, jag vet
men dom här var faktiskt något extra.
Nu ska jag äta nudlar med bäbis, lite nöjd med att ha köpt första julklappen idag, till lillasyster!

if you asked me if i love him, i'd lie



Jag älskar jeansjackor kom jag på nu.
Ge mig vår så jag kan gå runt med en, fy vad skönt.

Nått annat som är skönt är att jag ska hoppa i säng med min älsk nu, det är ju en dag imorrn också. En helvetes kort skoldag också, sånt är trevligt.

I'll never talk again, I'll never love again



Hittade skit snygg tröja.
My boyfriend's a vampire.

jag älskar dig mer än stjärnorna


somebody to love



Julstädar och pyntar som en galning, det är ju endå första advent. Allt som saknas är lite snö på gatorna. Lite mysigt sådär, jag börjar redan känna julstämning, även om det är fyra veckor kvar. Börjar lite smått planera julhandligen också.

trubaduren



Har tittat på Harry Potter ikväll, nu lyssnar vi på Magnus Uggla och bara myser!

11.46



Förhållanden är nämligen som att frysa ihjäl - när du inte känner kylan längre är det nästan över.

Vi måste härifrån, den här stan drar ner oss till botten av ån


något liknande dessa skor skulle jag typ dö för att ha, right now

Har nu vaknat hemma hos älskling, teatern igår var fin (en mer actionfylld version av askungen) och sen åkte vi hem till en kompis ett tag. Det var också trevligt, lite gamla återseenden och massa nya människor. Blev lite allsång med gamla låtar och dans till nya.
Idag ska jag vara barnvakt från 3-10, så wish me luck.

stop calling, i don't wanna think anymore



Ikväll ska jag faktiskt på teater, en sak jag inte gör alltför ofta.
Överväger också svinisvaccinet, är helt lost i den frågan.
Vill inte bli sjuk men inte heller ha alla fruktansvärda biverkningar.

Tills dess lyssnar jag på Lady Gagas nya och njuter av fredagen!
Det vet jag att ni också gör.

if magic doesnt exist, why is there a word for it?


i wanna eat him, is that weird?





the world is a vampire

Paranormal Activity

Jag såg äntligen Paranormal Activity med Cassie igår. Och den var bra, det var den. Vi satt faktiskt en stor del av filmen bakom hennes halsduk och blundade, det är inte många filmer som lyckas med det. Men som många andra skräckisar var den något töntig at times, men endå.
Trodde inte jag skulle kunna somna på kvällen, men det gjorde jag ju såklart. Jag som tror på spöken, andar och sånt där blev ju skiträdd men ändå fascinerad. Så se den inte om ni tror på sånt, ibland fick man nästan hålla för öronen och verkligen tvångstitta på skiten.
Men det är ju sånt jag gillar, så me likey!


I can't believe what you said to me

Jag blir helt rörd av Lady Gaga's uppträdande på American Music Awards. Hon sjöng Bad Romance och en till låt från hennes nya skiva som heter Speachless. Det är helt underbar låt skriven till hennes sjuka pappa och hon hade sån känsla så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hon är verkligen en unik och underbar artist.
Det var eld på scenen, grym koreografi och sönderslagna flaskor.
Titta på det.


could we fix you if you broke?

Så, då har jag tagit blodprovet, bara svinsprutan kvar. Kände mig som en stor pussy när jag faktiskt grät när hon stack mig, men jag är så förbannat rädd för nålar & har alltid varit. Kan inte förstå att jag vågade pierca naveln för nästan två år sen.

Sitter nu i skolan med en cola light och ska ha samhällskunskap. Liberalismen, here I come!


boy, you left me speachless




Jag tänker nya tankar, men allt det där du föll för finns fortfarande kvar.
Allting har förändrats, men jag känner likadant.

it's the climb

jag har gjort dem understrukna

 

1. I like Radiohead
2. I walk up the stairs two at a time
3. I have witnessed a moshpit
4. I have experienced a moshpit
5. I once caught a fish on vacation
6. I have punched/attacked a teacher
7. I have seen someone die
8. People have complimented my handwriting
9. I have been in a New York City taxi
10. My hair is its natural color (most of it)
11. A movie had made me cry
12. A book has made me cry
13. A song has made me cry

14. I have been saved by a lifeguard
15. I am for the death penalty
16. There have been times when I seriously wished I could kill myself.
17. I know someone else who attempted suicide
18. My away message is always up to avoid people
19. I am a pessimist
20. I've went three days without taking a shower
21. People have told me they trust me
22.
I like milk in my tea
23. I wear my pajama pants to school (sweatpants, sometimes)
24. I have given directions to someone in a car
25. Someone has borrowed something and not given it back yet
26. I'm a perfectionist
27. I usually try not to bring attention to myself

28. My parents want to know what I have for homework
29. We sometimes watch musicals in music class
30. I give people the silent treatment when I’m mad instead of fighting
31. I’m home alone
32. I'm an oldest child
33. I have a belt on
34. It’s studded
35. I have plans for today
36. We’re allowed to chew gum at school
37. I live for summer (!!!!!!!!)

38. Sometimes I act like I have OCD
39. I could people-watch all day
40. I’ve tried to be a vegetarian
41. Really skinny people annoy me
42. Lime green is an awesome color
43. I can touch my thumb to my pinkie around my wrist
44. I can know someone's scent and know they’re near me
45. My parent(s) is a health freak
46. I try to use correct spelling/grammar on the computer
47. I know the difference between its and it’s
48. Dr. Pepper is my favorite soda (usch nej, äcklig)
49. I can get very annoyed by happy people.
50. I wish my hair was naturally curly


just like heaven

Jag kom på en grej.
Om Taylor Lautner och Taylor Swift skulle gifta sig skulle båda heta Taylor Lautner. HAHA, det fick mig att skratta.
Snart kommer mitt hjärta hit så ska vi se på film och mysa, allt som kan lysa upp min dag.



I sommras, brun och glad!

the coldest story ever told



Damn, dom här färgerna var gorgeous.
Ge mig den här outfiten imorrn.

my heart skipped a bit



IH, ge mig den här affishen så jag kan sätta upp!
Jisses han är het. Whoop whoop.

vad ska vi göra med henry?



HAHA, klockren.
Jag märkte nyss att jag sitter för mycket vid datan.
Men men. Jag gillar inte tisdagar för övrigt, min hatdag om jag måste välja.

it's a cool thing you'll never know all the ways i've tried




rakt in i hjärtat.

you were my first, my last



Här är en av de finaste låtar jag hört på mycket, mycket länge.
Och självklart är det Beyonce som står för den.

remember the words on an august morning before the sun rose?



Jag hittade dem antagligen snyggaste skorna ever.
Om jag någonsin äger någonting i närheten av dessa kommer jag vara överlycklig.
Chockrosa är härligt!

JESUS DOESN'T LOVE YOU. IF HE LOVED YOU, HE'D RETURN YOUR CALLS, ADD YOU ON FACEBOOK



Jag sitter där, osminkad i regnet på busshållsplatsen, en regning november dag. Det är mörkt, jag är osminkad  och jag lutar mig mot hans mage. Han tar tag i min haka och lyfter upp mitt huvud och säger att jag är det finaste som finns på den här jorden. Om inte det är kärlek vet jag tyvärr inte.

paljetter



Åh den här bilden fick mig att vilja ha paljett leggins.
HM är faktiskt underbart ibland.

i can't stop staring into those evil eyes



Bara jag som tycker Pete och Ashley är extremt söta tillsammans?
Älskar hennes hår också.
Dom har inte gjort slut va? Känner mig inte så uppdaterad.

that boy is a monster



Langa dom där skorna!
Nu ska jag äta lite päron sen återigen sätta mig på tbanan och åka till Anna.
Köpte en chai latte på vägen hem, yummie. Och så har jag fanta exotic thrill, i'm a lucky girl!

He ate my heart, you little monster

Sitter i skolan och skriver om Malaria. Inte det roligaste. Är uppe på 400 ord, det behövs 700. Måste kämpa på alltså.

Längtar bara bort till jullov, min älskling och roliga saker. Måste nämna att fredagskvällen var så rolig på många sätt, väldigt fina vänner jag inte träffar ofta kom dit. Underbart.

Förövrigt är måndagar bra dagar, jag slutar nämligen 13.20 och började nyss. Me likey. Och det blir att möta upp Anna en sväng efter skolan, wiho.


rött är snyggt. ska måla naglarna när jag kommer hem idag i think.

surely, it does me good


snygg outfit jag hittade på lookbook tror jag.

Idag sov jag länge med älsklingen.
Skönt, det är sånt söndagar är till för!
Deckade i sängen runt 1, tidigt och bra, äntligen fick jag sova ut.
Idag händer absolut ingenting, äckelsöndag som vanligt.

meet me by the football field after school

Nu ska jag snart bege mig in mot stan, som hälften av alla andra i den här världen känns det som, och se Twilight! Kommer bli underbart med lovely girls.
Igår var awesome föressten, träffade mycket fint folk som jag saknat igen.


vi liksom väntar på en vårdag i november

Vad gjorde du för 10 år sedan?
För tio år sen vad jag bara 6 år. Jag började på sexårs med min bästa kompis cassandra, hamnade i en underbar klass som jag sen gick tillsammans med upp till femman. Jag lyssnade nog mest på Christina Augilera och melodifestivalen-hits som jag minns det.


Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sen gick jag sista höstterminen i nian på rålis, jag hade otroligt roligt med de bästa kompisar jag någonsin haft och fortfarande har. Vi gick på maggans tråkiga so-lektioner, pratade bort svenskan och blev utslängda, sprang den korta vägen mellan skolhuset och matsalen i alldeles för tunna kläder. Den hösten kändes nog inte lika grå som den här. Vi började planera fester och jag började prata med en fin pojke på msn, det kändes som om han förstod mig, jag satt uppe hela nätterna och pratade med honom. Den pojken är nu min sen 9 månader tillbaka, det är lustigt hur livet kan ändras på bara ett år.


Fem snask du gillar?
Snask borde förbjudas som ord. Men jag gillar jordnötsmör, ferarribilar, chips, sura bilar & lakrits.


Fem sånger du kan hela texten till?
Ungefär alla Håkan Hellströms låtar.
The Killers - Human
MGMT - Kids
Johnossi - Man must dance
Lady Gaga - Paparazzi


Vad skulle du göra om du var miljonär?
Jag skulle börja med att köpa en helt ny garderob, tio par skor och en ny mobil. Sen skulle jag bjuda mina vänner på en stor middag och tacka dom för att dom finns. Sen skulle jag ta med mig elliot och resa till något väldigt varmt ställe, ligga på stranden och dricka drinkar!


Tre dåliga vanor?
Som väldigt andra skjuter jag alltid upp saker, för mycket. Jag är inte heller så bra på att förklara vad jag känner när jag pratar, jag kan mest skriva ner det. Jag väljer också oftast den lätta vägen istället för att våga chansa.


Fem saker du gillar att göra?
Vara med mina bästa vänner och med elliot, göra ingenting men ha så jävla kul ändå. Jag gillar också att gå hem en sommarmorgon klockan fyra när solen redan börjat gå upp, och när man går ut i april och kan ta av sig jackan för att det börjar bli vår. En annan sak jag alltid gillat är picknickar, att sitta i en park och bara vara.

Fyra favoritsaker?
Vad svårt. Måste väl vara min mobiltelefon (som jag också använder som mp3), mina nagellack, min parfym jag fått av e och min dator.


where is my mind?



Jag saknar fortfarande sommaren så att jag dör.
Man vill alltid ha allt man inte kan få, så är det ju.
Men jag är c00l så jag överlever.
Allt känns bra, pepp inför helgen!
Lyssna

en fot i regnbågen


Jag trodde jag sett allt som man kan se
Och hört sångerna från alla tiderna
Jag trodde aldrig någon skulle ge mig tårarna tillbaks
Men sen kom du, det kändes som ett svar.
Och gud! Vad jag har väntat
Plötsligt var allt underbart, en fot i regnbågen

Det spelar ingen roll om du håller mig hårt, ingen kommer att minnas om hundra år



Slänger in en (något gammal) dagens outfit. Eller vad man nu kallar det. Hade lust att göra något wild.

och alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel



Jag blev förvånad när jag småsprang ut genom min port här om dagen, en morgon när jag hade bråttom till skolan. Det var faktiskt sol ute på gatan, den lyste mig i ögonen så jag var tvungen att kisa. Titta bara! Kan ni tro det? Jag var tvungen att föreviga ögonblicket med kameran, spelar roll om jag blir sen till samhälls lektionen, det här var värt det!

you can be a sweet dream, or a beautiful nightmare

Man märker att det verkligen är vinter när man sitter på tunnelbanan, kollar ut och vet inte om man är i en tunnel eller inte för att det är så jävla mörkt. Märkte sen att det var en tunnel, men mycket skillnad var det inte.
Är hungrig som jag vet inte vad, kom precis hem efter att han hämtat ut twilight biljetter i stan. Lång dag alltså. Hörs sen!


(bilden passar inte in till texten, jag vet. men ville tänka på sommarn för en sekund eller två.)

Det här är sverige och vi gråter aldrig mer



Snygg tröja.
Lyssnar på Kent.
Det finns inga ord är nästan magisk.

the fame monster



Lady Gaga's nya album är så bra, hon kan inte misslyckas den där tjejen.
Har lyssnat på nästan alla låtar och dom är underbara.
Om det är nån som är en unik artist så är det hon, det finns ingen som gör sånna låtar men ändå med sån känsla.
Ska snart sätta mig på t-banan hem med henne i öronen hela vägen, sen ska jag träffa darling! Pannkakor ikväll!

people break so easily



Yes please! Nu ska jag hoppa i sängen och kolla på OC, so long suckers. Ses imorrn, ännu en vanlig onsdag.

OCH SOM JAG ÖNSKAR ATT DU VAR HÄR NU, JAG VILL BARA HÖRA DINA HJÄRTSLAG.


Säg som det är, för den här gången krävs det mer.




I've been this way with so many before but this feels like the first time



Bara jag som tycker bruden har grym stil?

give me something real shiny to start



det blod som jag trodde var stilla, det fick du att rinna

du är drömmarna jag drömmer ibland



Jag gick den ganska korta vägen från tunnelbanan hem, som så många gånger förr. Det finns två vägar att välja på, jag brukar vara lite. Tittade ner mot asfalten som inte längre är sådär fint täckt av färgglada löv, utan bara blöt och svart. Som så många gånger förr hade jag håkans röst ekandes i huvet. Jag brukar alltid känna igen mig i hans texter, och när han sjunger "visst känns det fint att va vid liv, en dag till", brukar jag faktiskt kunna tycka han har rätt. Det brukar dyka upp bilder från soliga dagar, sådana där man alltid längtar tillbaka till såhär i efterhand. Jag brukar komma på att det finns faktiskt solglimter i livet. Men idag kom jag faktiskt inte på en ända. Jag tänkte att fan, nej. Det känns faktiskt inte så skönt.

Torka tårarna min vän, jag tror jag vet ungefär hur det känns

Och vi glömmer höst, och vi glömmer vår
Vi glömmer allt och tror att tiden är svår
Men man kommer på, sen efteråt
att vi hade rätt kul emellanåt


Lyssnar på Winnerbäck och längtar till sol och sommar.



and the rest is still unwritten

Some people say that the bad memories cause the most pain, but actually it’s the good ones that drive you insane.

the things that we owe

 

Medieproduktion! Ganska ovärd lektion, kollar mest bloggar och facebook.
Jag är trött och vill bara hem och krya ner i sängen.
Reality sucks.

Life is short. Eat dessert first.

Låtar som..
har gjort mig glad: Alphabet - Fascination
har gjort mig ledsen: Lars Winnerbäck - Timglas
jag vill dansa till: Black eyed peas - I gotta feeling
jag vill dansa ännu mer till: Black Kids - I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you
lugnar ner mig: Johnossi - Summerbreeze
jag lyssnar på för att bli pepp: The Cure - Just like heaven
påminner om kärlek: Montt Mardié - Gloria
påminner om gamla tider: Jonas Brothers - Lovebug
påminner om ångest: Kent - Kräm (så nära får ingen gå)
jag lyssnar väldigt mycket på just nu: Jason Derulo - Watcha say?
är väldigt, väldigt bra: Lykke Li - Dance, Dance, Dance
lyssnas på i ilska: Atreyu - Blow
påminner om sommardagar: Parken - Låt mig få följa dig ner
påminner om våren: Håkan Hellström - Försent för edelweiss
påminner om en bra film: Spoon - The way we get by
påminner om staden jag tycker om: Chester See - God damn you're beautiful
jag lyssnade på när jag var 13: Eminem - Mockingbird
jag lyssnade på när jag var 15: Empire of the sun - We are the people
jag lyssnar på just precis nu: Lady Gaga - Bad Romance

the sun is always rising somewhere in the sky



snygg tjej

timglas





Fick värsta jul känslan helt plötsligt, vill ha den där vita, kalla snön som liksom lyser upp staden lite mitt i allt regn och mörker. Som genom att falla får en att känna sig så lugn och som om allting kommer fixa sig.
Jag tycker faktiskt väldigt mycket om snö.

TOM ÄR INGENTING OCH DET VAR TOMT I MIG



Allting går bara om och om igen på hösten. Inget nytt händer. Var i skolan idag, fikade sen med sötaste K jag inte träffat på allt för länge. Sitter hemma hos darling igen och bara myser. Sjukt många timmar skola imorrn känns inte lockande nej.

Det finns små trick som får folk att ge dig mer än du är värd



Snygging bild med snygging kjol.
Vill inte ha måndag imorrn.

Så håll ditt huvud högt, för jag älskar allt du gör



Åh. Herreminjävla gud.
Om det finns någon människa med det aboslut perfekta utseendet måste det vara Zac fucking Efron.
Kolla på människan. Det är helt sinnessjukt.
Kan inte fatta att jag sett honom, på riktigt! Det är grejer det.
(förlåt elliot, jag älskar dig och du är snyggast. haha)

Har inte varit här sen allt var ditt



Ungefär såhär har dagens outfit sett ut, slapp alltså.
Men så ska det ju vara på söndagar!

Det finns hopp för en förändring.

Älskling, jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
En ny start, jag tänker nya tankar
men allt det där du föll för
finns fortfarande kvar
Allting har förändrats
men jag känner likadant


Jag behövde en hundradels sekund



Jag längtar redan till nyårsafton, speciellt till att hitta den där perfekta klänningen. Tänk er där på nyårsaftonskvällen, vad man än ska göra, om det blir party eller lugnt så vill man ju vara stylad från topp till tå. Jag ska verkligen se till att ha ett bra nyår nu, fyfan vad roligt. 2010 liksom, here I come! Man hör ju på namnet att det kommer bli ett bra år, festival i sommar och allting.

sömn, jag behöver ingen sömn. jag vrider mig på nålar.

Inte mycket bloggande i helgen, men det har varit så värt. Har umgåtts med roliga människor och bara haft det allmänt trevligt. Skönaste helgen på väldigt länge.

Nu lyssnar jag sönder alla Kents låtar, dom är ganska amazing.
Ikväll lyssnade vi sönder dom ett gäng, mysigt.


with my eyes closed

Vilken kväll igår säger jag bara! Roligaste fredagen på länge. Drog hem ett gäng sköna människor till mig och allt var underbart.

Nu ska jag på kusinens 9års kalas. Mindre kul, men sånt som måste göras.


i just want you close



Imorse ville jag så inte gå upp! Fredag har aldrig kännts så skönt. Så otroligt skönt. Sitter och försöker plugga, vilket inte går så bra.
Ikväll händer nog nått kul hoppas jag, uppdaterar mer sen.

we will all grow older, but with you here I'll die slower



Alltså, har inte sett sötare unge. Om mitt barn ser ut nånting ens i närheten av det här skulle jag vara helt satisfied med mitt liv.

kill the spare



HAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH

i can not wake up in the morning, without you on my mind

Det finns olika sorters ledsenhet. Den sorgligaste av dem alla är nog den där då man försöker att inte vara ledsen. Du vet, när man biter sig i läppen, försöker att inte gråta, ler och säger "Nej men jag är glad för din skull". Det är då det är riktigt sorgligt.

snart är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys!

Den här torsdagen har varit väldigt fin. Insåg hur roliga kompisar jag har i min nya skola och hur bra allting är egentligen. Jag fick också några solstrålar på mig genom fönstret under lektionen, kan varit det.

Ikväll ska jag sova ensam, men jag överlever.
För imorgon är det freeeeeedagsmys!


i got a pocket full of sunshine

Lite saknar jag det där.
Att inte veta hur allt ska vara, att inte veta vad som ska hända.
När jag inte riktigt visste var jag hade honom.
För det var då jag ville ha honom som mest.
Det är ju alltid så, det man är ett ögonblick ifrån att få vill man ha.



i want to wake up to where you are

Idag åt jag världens godast frukost med älskling, jordnötssmör på rostat bröd. Yummie.
Hade också sovmorgon, den perfekta morgonen helt enklet.
Nu ska jag prata med rektorn och hoppa av spanskan, nice.
Hörs sen.


when you let love down.



Nu ska jag lägga mig mina kära. Med den killen jag gillar mest av allt, han som vet mer om mig än vad jag själv gör. Han som låter mig slå honom hur hårt jag vill när jag blir arg, han som kliver upp och gör frukost till mig fast han inte börjar förens om flera timmar. Han som alltid låter mig ligga ytterst för han vet hur klaostrofobisk jag är. (larvigt, jag vet.)

Och föressten. Ibland blir jag lite lite kär i bilder, som den här.

Factory Girl



Jag är lite kär i filmen Factory Girl, den som handlar om Andy Warhole och Edie Sedgwick.
Såg den första gången i början på sommarn.
Den filmen fascinerar mig på något sätt. Hur dom levde, varje dag var en ny fest. 
Skulle kunna se den praktiskt taget hur många gånger som helst.
För Sienna Miller är ju så dödligt snygg också, så att man kan ja, dö.

Om ni inte har sett den, SE DEN. Ni kommer inte ångra er.
(det är inte Sienna på bilden som ni ser, utan riktiga Edie.)

let me whisper in your ear



Mina nya skor när dom var.. ja, lite mer nya.
Snygga, or what do you think?

when i become a star we'll be living so large



Hittade kanske coolaste gruppen på hela facebook.
Erkänn man inte tänkte på att ordet bed faktiskt ser ut som en säng?
My mind was blown, haha.

i'd do anything for you



Saknar dig tjejen. Du ska veta att jag aldrig kommer lämna dig, du får stå ut med mig for life.
Även om vi haft våra bråk är det ändå dig jag känner bäst av alla.
Ta och bli frisk nu ska vi ses och partaja gärnet!
(ignorera bilden på mig lite. ville bara visa hur kul jag har med dig gumman! and you know it.)

it's nice to know your name



Sysselsätter mig genom att sätta in bilder i fotoalbum.
Älskar riktiga bilder man kan ta på, sånna är vi inte bortskämda med these days.
Syrran på bilden längst fram, där under kan man se mig, trött som bajs en sommardag. Saknar dendär brännan.

Förövrigt lyssnar jag på den här låten som är något av det bästa jag hört på mycket länge.

mmm watcha say? that you only meant well? well, ofcourse you did.



Titta vad fint jag har det på min anslagstavla!
Om man tog bort schemat hade den varit fulländad.
Älskar bilden på mig och huney + grattiskortet på tyska från bästakompisarna.
Sex and the city är också trevligt.

have you hugged someone today?



Inte mycket bloggning idag. Men har faktiskt haft en av de jobbigaste dagarna på länge.
Men endå rolig, Natalia lockade mitt hår under svenskalektionen. Hoho, busigt värre.
Sen hade jag utvecklingssamtal och nu sitter jag hemma hos älskling, som vanligt.
Ska på riktigt sova ungefär typ nu.
Svarade nyss 20 frågor på jobbigaste engelska texten.
Vill inte se ett ord engelska till, tack.
Är trött i huvudet och i fingrarna. Nu dör jag i sängen.

i wanna fight with you

Saker att tycka om:

- Sitta uppe hela nätterna, inte behöva bry sig om tiden
- Nybäddade sängar
- Att göra saker man inte får göra egentligen
- Somna med sin hand i någons man älskar
- De där sekunderna innan kyssen när man står näsa mot näsa och bara snuddar vid varandras läppar
- Vakna en morgon med finaste vännerna och spendera hela dagen med dom i solen
- Att gå och hålla någon man älskar i hand en sen natt och sedan bli stoppad och man stannar i ett gathörn och pussas


i felt like i had a fever



Jag lovar mig själv, att i April, då när dom där stickande första vårsolstrålarna börjar titta in genom fönstret, så ska jag vara lycklig. Jag ska ta tillvara på varje sekund av det.
För allting är fan bättre än det här, ett ständigt mörker.
Igen sol och ingen måne.

your hands will get dirty



Jag vill ha kakor.
Och så vill jag ha älskling här.

a drop in the ocean



Må vara uttjatad låt, men herregud vad fin den är.
Lyssnade sönder den för nått år sen, nu är den exakt lika bra igen.
Nästan så man gråter.

phantomrider




jag tänker erkänna en sak. jag ska faktiskt gå på tokio hotel konserten.
jag var ju trots allt en liten fangirl back in the days!

och deras nya skiva är bra. mucho gusto.

I never knew



Ingen bra dag. Ingen bra dag alls.
Ända sen jag kom hem har jag bara legat i sängen och kollat på OC.
Till och med det blir tröttsamt efter ett tag, nu måste jag göra någonting.

jag har nog världens gulligaste pojkvän



och nu har jag nästan gått och blivit djurgårdare pga honom. attans då.
men måste erkänna att matchen idag var nice.

where did your heart go missing



snygg snygg snygga kläder.
eller vad säger ni?
jag vill ha en sån kjol. nu.

like that fairytale



bild från den finaste veckan i mitt liv. i sommras, uppe i norrland med bästa.

nu när du har mig förlorar du mig aldrig



Kärlek är som skoskav. Man vet aldrig på vilket sätt nya skor kommer göra ont, irritera eller bränna, men man vet att de kommer göra det.

i gave up coffee and cigarettes, I hate to say it hasn’t helped me yet

Nu är jag hemma hos mamma. Älskade mamma. Det är här jag känner mig riktigt hemma.
När jag och elliot stapplade in här igår natt tänkte jag bara att, fan, jag har bara bra minnen härifrån.
Den där sommarnatten då jag och elliot, klockan 12 på natten, bestämde oss för att gå ner och ta ett nattdopp. Jag tog på mig flipflopsen och vi gick hand i hand ner till kajen, och vattnet var faktiskt varmt. Vi badade ett tag och pussades i vattnet.
Eller på min födelsedag, den 19 september. Kommer ihåg att det fortfarande var varmt i luften, solen sken när jag gick ut på gatan för att hämta älskling.
Eller den där gången då vi var sjuka och låg inne i två dagar i sträck. Det var här det, vi låg och sov på varandra i soffan till tråkiga tv program. Och allt var på något sätt perfekt.
Varför är det alltid så, man kan alltid se tillbaka på saker och ting och tyckta det var underbart. Det är sällan man tycker nuet är perfekt.
Jag tittar ut genom fönstret, som så många gånger förr. I vintertid, sommar och vår. Jag tittar över fotbollsplanen, den lilla vägen och IP:n och ser det börja mörkna. Redan, klockan 15:21.
Livet är allt bra underligt ibland.

vad ska vi göra med henry?

Hola! Har precis ätit mat, sitter här med darling.
Ikväll blir det mysfest med massa sötnosar, hörs imorrn!


Dagens låt: Parken - Vad ska vi göra med Henry?


i might as well give in

Nu ska jag visa er tre, enligt mig, helt perfekta outfits.
Dom får gärna flytta in i min garderob anytime.


Älskar helheten, den lilla väskan och det vita till det svarta.


Lite tuffare, kolla dom trasiga jeansen. Snyggt, löst sittande linne och jackan är ju som tagen ur en Michael Jackson video.


Söt tjej, snygg t-shirt och halsduken ser gosig ut. Me like.

Nej nu blev jag på shopping humör. Damn.

i see the dark clouds coming up again

Kanske har ändrat mig en smula om bion.
Nu vill jag ha party, goda vänner och min älskling.
Den här bilden made me in the mood, jag vill ha kul.



im up for the weekend!

Kan det vara så att en viss person slutar om 20 minuter och får helg?
Ja, det kan det, snart ska jag hem och planera för kvällen. Vem vet vad som händer då.

Jag vill se den jag vill se den jag vill se den.
Har hört att den är great.
Och hur skulle den kunna va annat, det är ju Michael vi snackar om.


jag har sett moln från båda sidor nu

Sitter i skolan och kan inte koncentrera mig. Har massa skolarbete att göra men jag orkar bara inte.
Vill ha lördagskväll och låtsas lite, bara för en stund, att allt är bra.
En såndär kväll där allt romantiseras någonstans i bakhuvet.
Jag vet, det är bara på låtsas. Men endå.


you had me at hello

Skönt det ska bli med helg imorrn. Även om veckan gått fort behövs det verkligen.
Ikväll har jag bara legat i sängen med älskling känns det som, och det är ju faktiskt dom allra bästa kvällarna, så jag klagar inte. Förutom när han bara vill kolla på Scrubs och sånt där jag tycker är väldigt tråkigt.
Men nu ska jag sluta klaga och hoppa i säng, jag har ju trots allt världens bästa famn att krypa ner i.

Everyone wants to be your sun, but not me. I want to be your moon so I can light up your darkest moments when your sun isn’t around.


can't get you out of me head



Hallojsan! Har köpt pesto & står just nu och steker köttbullar med syrran. Ikväll blir det EMA!
Sounds like a good night for me.

even the stars refuse to shine

Sitter och lyssnar på en av de finaste låtar som finns

bilden är från en gullig film jag såg på höstlovet, 500 days of love



human nature

Hola! Nu ska jag uppdatera min väldigt roliga blogg hade jag tänkt! Idag är en helt vanlig onsdag egentligen, skippade spanskan imorse, som alla andra onsdagar. Busigt, jag vet. Men tänker ändå hoppa av den.
Fast inte riktigt helt vanligt, åt nämligen middag hos bästa Cassie. Supermysigt.
Det har även haglat idag. Ganska mysigt det med. Idag känns faktiskt som en bra dag, tro det eller ej. Snart kommer min baby hit och vi ska mysa all night long, sjukt att jag saknar honom så mycket efter en natt isär.



och förövrigt älskar jag denhär bruden, taylor momsen.
hon ser ju ut som en jävla jag vet inte vad. faboulus.

eh, bärs är livet..?

Nej, jag tycker nästan gränsen går när jag, trött som jag är, börjar lyssna på en låt som heter Bärs är livet. Det går liksom inte. Vad man än anser om den saken, så är det inte the thing to do på en tisdagskväll.
Bäst jag bara kryper tillbaka till sängen och gosar ner mig igen, puss på er.

Ett till tecken på övertrötthet är när jag börjar tycka "blood" tecknet som min älskade pojkvän gör hela tiden faktiskt är ganska tufft. Kolla bara hur det ser ut, inte gangsta nånstans. Nej, godnatt på er.



i need you to need me

Har ni någonsin fått en craving på en låt? Att ni känner att, just den här låten måste jag höra nu, annars dör jag. Det fick jag nyss, med Lykke Li's låt until we bleed.
En av många underbara låtar med henne.
Hon är nog den bästa kvinnliga artisten vi har i sverige.

are you in?

Var med söta Matilda en sväng på stan idag, och vi kom fram till att hösten och framför allt vintern är ganska mysig bara man är inne i stan. Bland alla lysande skyltningar, sjungande människor, små chokladtior och allt vad dom nu har.


She'd do anything to sparkle in his eyes

Idag är en sån där jättejobbig dag. Verkligen, tisdagar är en ren plåga.

Första kvällen spenderad själv på jag vet inte hur länge, och gissa vad den ägnades åt? OC såklart. Kollade säsong 4, ännu en gång. Älskar när Julie Cooper måste välja mellan den hon är kär i och en rik snubbe hennes dotter gillar. Det är så fint när hon åker tillbaka till korvkiosken och skiter i det där planet som står och väntar på att ta henne vart hon vill i hela världen. Det spelar ingen roll för henne, hon vill bara ha honom, hur fattig han än är.
Sånt är fint.

Det här är också en av mina favorit scener, när Seth skjutsar Summer på cykeln för att dom ska rädda hennes lilla kanin Pancakes.
Okej, nu ska jag sluta babbla på om OC, är trött. En ursäkt där.


means he is never lost



Sitter och kollar på RAW comedy med älskling, lite småkul sådär på en måndagskväll.
Nu är det iaf närmare fredag än måndag, känn på den mina vänner!
Nej, lång dag imorron, dags att dra sig till sängen strax (betyder oftast om några timmar..)
Wish me luck!

at the end of the day

Alltså jag har sånt otroligt starkt doftminne. Det är helt sjukt. Min lillasyster sprejade nyss ett hårbalsam i luften, och jag blev direkt tillbaka till förra vintern. Alltså, det känns på pricken som att jag ska gå upp och gå till Rålis. Min gamla skola.
Tycker det är en sån himla läskig känsla. Går bort på några sekunder, men medans den varar. Man slängs verkligen tillbaka i tiden.

Det är som ett läppglans jag har. Någon ljusrosa sak. Bara jag öppnar korken och luktar på det känns det som det är vår och jag är nykär i elliot. Jag kan riktigt se dem ljusgröna löven i träden och den varma solen som kikar fram. Det är fortfarande den där friska vinterluften, men man känner att den håller på att bytas ut.
Jag kan känna elliots hand i min, och hans läppar mot mina. Som var det bästa som fanns då (och fortfarande), mitt i mitt rosa moln av "never thought i'd be in love like this" och långa blickar i matsalen.

the way you make me feel


where were you when everything was fallin' apart?

Jag gråter aldrig nu för tiden.
Förut kunde jag gråta när som helst. Jag kunde till och med tvinga mig själv att gråta, genom att lyssna på en sorglig låt. Nu är det som om inte ens dom kan få fram tårarna. Jag läser mina sorgliga texter om kärlek, men känner ingenting.

Annars lyssnar jag på Lady Gaga's nya och väntar på en lite för fin pojkvän som ska komma hem på kvällsbesök.
Kan inte sova själv på söndagskvällar, det är då man behöver honom som mest.




morninglight



Åh vad jag älskar The Hills. Audrina är så otroligt jävla snygg. Vill ha hennes hår, hennes liv.
Fatta att bo i LA och vara rik, tänk er maten man skulle äta och festerna man skulle gå på.
Och vädret, sol hela tiden. Låter som nånting för mig.

RSS 2.0