need somebody.

Vi har varit tillsammans i över ett år. Det var ett år och tre månader sen som min värld skakades om totalt av honom, sen han kom in och gav mig den finaste kyssen jag någonting varit med om i min mammas säng. Hur mycket jag kände just då, kommer jag aldrig att förstå. Det kom så plötsligt, jag kommer ihåg hur jag hade stått emot hela kvällen, jag ville inte släppa in honom för nära mig. Jag visste inte om det var värt det, trodde inte på att det fanns annat än smärta då man släppte in någon så pass nära sitt liv. Men jag lät honom sakta men säkert invadera hela mig, min själ. Han blev jag. Och jag är rädd att det alltid kommer att vara så, pojken som är född 5 dagar innan mig och älskar att äta nudlar med mig klockan tre på natten, han kommer alltid finnas där någonstans. För han är den första jag vill ringa när min dag har varit skit, han är det första jag tänker på på morgonen.


love frightens me



klicka för lite fin musik

give it up

Det är snart sommar och jag längtar efter att någonting ska hända. Någonting annat än allt det vanliga. Jag tittar avsnitt efter avsnitt på one tree hill, men det berör liksom inte. Visst gråter jag ibland och känner igen mig, men det når inte in ända längst in. Och jag kan inte skriva längre. Någonting har liksom fastnat i hjärtat som måste bort.
Imorgon ska jag ta mig till Klara Södra för två lektioner, sedan ska jag plugga och träna. Så otroligt tråkigt.


(bild från förra sommarn då jag mådde piss och somnade på en biograf. härligt va?)

båda sidor nu



Regnet utanför mitt fönster passar mitt humör idag känner jag.
Inte för att jag är ledsen, bara trött.

från och med du

jag lyssnar sönder.
galet nice låt.


när jag faller, sätt mej i brand.



Igår var en fin kväll, trots allt. Träffade finaste Bella och massa andra och pratade om viktiga saker. Det är sånna kvällar som behövs, annars går man sönder. Idag har jag inga planer förutom att ligga i sängen, titta på one tree hill och äta godis. Sounds good to me.

gimme danger little stranger

Idag var en helt okey dag. Jag har varit på min vän Annas teater uppspel i skolan (grymt bra) och jag har ätit god mat. Ungefär det alltså. Jo juste, jag var på moderna muséet också. Lite pluspoäng på den va? Och så har jag gått i stan med syrran som en galning, fram och tillbaka överallt känns det som. Nu måste jag vila, så sjukt lång dag imorgon igen. Kommer va slutkörd fredagskväll, chillkväll på g, första gången på länge? I think so. Puss på er!




I hope you have a lot of nice things to wear.

Lyssnar på det här.
Och nu har vi bara det bästa framför oss vänner, det har vi. Det kommer bli en bra sommar.


doin' it for the fame.

"Skådespelarna Kristen Stewart och Taylor Lautner besöker Stockholm den 21 juni inför Sverigepremiären av THE TWILIGHT SAGA: ECLIPSE"



Bangar inte på att se dom alltså. Det skulle va rätt ballt. Right?

-

Truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for." -Bob Marley



The wind dragged me to the beach



Jag har världens sötaste täcken i min säng tycker jag.
Såg Kick Ass nyss, helt galen men väldigt rolig film.
Förlåt att bloggen är tråkig, men det finns så mycket annat att göra.
Nu ska jag och baby sova, hörs imorrn.

Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars? I could really use a wish right now.


When I'm with him I am thinking of you.



Slänger in en "dagens".
Enkelt, men det är skönt ibland.

du är skör och måste tas på allvar, jag tar dig på allvar.





Fin fredagskväll. Satt i Rålis från 6 till 1 på natten, det är sommar det.

Nu lyssnar jag på bandet här under, mysigt sådär va. Annars njuter jag bara allmänt av livet, min pojke kommer hit snart och det är sommarlov om två veckor. Alltså, på riktigt. Jag tror jag dör.

repeat.


watching you's the only drug I need.

Låt aldrig min syrra locka erat hår. Det gick ju sådär lagom bra, fick klippa av en bra bit. Tången var iförsig gammal och hade jobbiga piggar på sig, men endå. Jag panikade, men det slutade helt okey. Bildbevis!






a smell of you in every single dream I dream.



Igår
var jag på poolparty hos Malin, supermysigt. Badade i bubbelpoolen tills tre på natten, hur ofta gör man det liksom? Helger och sånt är det bästa.

Tidigare idag
såg jag the Last Song med Matilda på bio, grät faktiskt. Den var fin. Och nu har jag Miley Cyrus låten på huvudet som en galning.

Just nu
har jag ätit popcorn och saknar den här grabben som är hemma och pluggar. Hjärta på honom.
Nu blir det Vampire Diaries, inte många avsnitt kvar alltså. Hur ska jag överleva? (haha)

You gave my life direction.


fina, fina oc.

Idag har varit en konstig dag. Omtumlande. Och igår, serious talk med Frida fick mig på lite bättre humör.
Ikväll ska jag hem till Elliot, sen får vi se om vi bara stannar hemma eller går ut i vädret och myser.

and the history book forgot about us.





Nu drar jag och ut gillar med finisarna, vi höres!
Fredag är efterlängtat.

couse' the city never sleeps

pink pink pink



Slänger in en outfit jag hade för ett tag sen, jag gillade den faktiskt. Rosa är fint.

feel the rain on you skin, no one else can feel it for you.



Idag har varit en riktigt fin sommardag. Jag hade bara ben nu på kvällen när jag åkte hem till Elliot, har kommit på att det enda sättet att få lite färg på benen är att skippa strumpbyxorna, hur vita dom än är just nu.
Sen gick vi en långpromenad, ända till Lilla Essingen.
Nu blir det sängen snart, puss.

Tom & Jerry!



Bild tagen några minuter sen.

Sitter och äte Tom & Jerry kex med syrran. Dom är så himla goda, riktiga klassiker.

music when the lights go out.

Det förvirrar mig att det känns som sommar på riktigt ute. Det kom så plötsligt.

All the memories of the fights and the nights
and the blue lights, all the kites
We flew together,
I thought they'd fly forever.

But all the highs and the lows
and the to's and the fro's
They left me dizzy,
Oh won't you forgive me

But I no longer hear the music

they both look pretty good baby girl, but then so do you.


fin klänning,

Idag trodde jag att jag tappat bort mitt busskort. Vore ju typiskt de här sista veckorna. Men det hade jag inte, pappa hade bara råkat slänga det i sopan. Normalt, haha.
Annars så har jag mest dött av värmen (jag klagar inte, det är underbart att dö av den) och nu försöker jag fixa mitt minneskort som vägrar sammarbeta.
Later!

let me tell you one time.

Lite bilder från the weekend då.



Matilda kom hem från London och Linn fick därför massa gulligt godis. Tack sweet!



Fikade ute på Sveavägen på lördagen, den första riktiga sommardagen som alla vet. Inte godaste fikan, men okey ändå.



Träffade den här snyggingen och gick runt i stan, satt ett tag i Kungsan också. Planerade kvällen som blev lyckad.

Sen gjorde jag lite annat också, med det tar vi en annan gång.

do you want to go to the seaside?

Lyssnar sönder Hey, Soul Sister med train och vill shoppa.
Har dragit igång med träningen igen idag, sen åt jag tonfisksallad till middag. Det är sommarkänsla det. Nu ska jag unna mig en kväll med några Vampire Diaries avsnitt, som alltid då. Men det är ju så himlans fint.


thank you.

Nu drar jag ut och njuter av det underbara vädret och av att det är lördagskväll. Puss på länge.


They got nothing on you.

Igår när jag åkte hem ifrån min pojke tog jag en blå buss hela vägen från Kungsholmen till Vasastan. Och på dem 15 minuterna såg jag allting jag inte annars brukar lägga märke till. Jag såg en pojke i blå jeans-skjorta som kramade en liten blondin med håret i en knut mitt på huvudet, också hon hade jeansjacka på sig. Dom såg så fruktansvärt gulliga ut och jag började fantisera om hur dem träffades. Jag såg en pizzabagare som stod utanför en port och rökte, han såg så trött ut. Jag önskade att han har en snäll fru att komma hem till. Jag såg en man som stod med en gitarr i handen och en tatuerad kille i linne som hade tagit av sig jackan. Jag tittade på tulpanerna som stod i blom i Vasaparken, och hur fina de faktiskt är. Jag såg alla småbutikerna vid bron och helt plötsligt verkade stockholm vara en ganska så fin plats.

where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs, thinking this is the life and you wake up in the morning and you're head feels twice the size.


sommarluft

Känns som att jag tjatar om vädret, men attans vilken fin dag den 15 Maj är. Sommarluft och grejer.
Har vaknat för ett tag sen, så snart blir det frukost med Elliot. Han sover fortfarande, ska krypa ner bredvid honom och väcka honom nu. Puss!


Fight Club

Det finns så mycket att säga om den här filmen, men det känns som den har lärt mig väldigt mycket. Det är en såndär man inte glömmer bort i första taget. Jag vill bara se den igen och igen. Ska nog beställa hem boken.
Alla citaten är helt underbara, vissa rader har riktigt fastnat i mitt huvud.




loving you is cherrypie



Ny stjärna på g? Otrolig röst och skills för att vara 12 år.

when it's to late.

Jag älskar att jag knappt har koll på vilken dag det är och att jag satt på Elliots balkong idag utan att frysa det minsta lilla. Jag älskar också att mitt största problem i världen just nu är att bestämma om jag ska äta sushi eller thaimat.
Livet borde vara såhär fint oftare.

Non, Je Ne Regrette Rien

Jag såg La Vie En Rose härom dagen, ni vet filmen om Edith Piafs liv? Och den var faktiskt bra. Innehöll kärlek, fest, sorg och en galet bra skådis i huvudrollen, kan ju inte gå fel då. Jag har börjar gilla Edith Piaf efter det, hennes låtar gör mig på bra humör.




dreamhair



Om jag fick välja hur mitt hår skulle se ut skulle det vara exakt såhär.
Långt, kastanjebrunt, oslitet, tjockt och fint vågigt.

you still give me life.







Små tatueringar med någon betydelse, någon historia bakom är så himla fint.
Någon dag ska jag skaffa en. Jag och mina två bästa vänner har planer på att göra en likadan när vi fyller 18, det skulle vara great.


Just nu sitter jag och dricker cola (inte light för en gångs skull).
Ikväll ska jag hem till baby. Och jag fullkommligt älskar den här långhelgen. Later!

flintstone



Lyssnar lite sådär galet på Bedrock med Lil Wayne och myser med mr. Cassie. (ja, hon har en snopp)
Tudelu!

sex, drugs and rock n' roll


fin tröja. give me!

Sitter med Cassandra och tjockisäter godis som vanligt. Köpte för över hundra spänn, ops.
Vi har beslutsångest om kvällen, men lutar åt att chilla galet och kolla på skräck.

this is as real as a day dream gets.



Sailor Moon är bäst.

Våren var som vackrast när du kom till mig.

Det finns så mycket annat att göra just nu än att plugga matte, som att läsa alla sorliga texter jag skrev exakt den här tiden förra året. Det får mig att minnas vilken kaos det var just då. Då allting höll på att sluta, innan det ens börjat på riktigt. Det gjorde mer ont än jag kan minnas.

Några meningar på msn som krossade mitt hjärta, några enstaka ord som gjorde så ont så ont och ett möte på odenplan som slutade i tårar, men endå med en gnutta hopp. En motvillig kyss och en röst som sprack. Inte ens ett hejdå och tysta tårar på bussen hela vägen hem.

"Och jag ska försöka. Så mycket jag någonsin har försökt med någonting ska jag försöka."
jag lyckades

it tickles when I think about it.


Kärlek är som skoskav. Man vet aldrig på vilket sätt nya skor kommer göra ont, irritera eller bränna, men man vet att de kommer göra det.

Det är konstigt egentligen, när man vill ha någonting så mycket att man nästan går sönder. Man tänker att om man hade det så skulle man vara glad för alltid. Sedan när man väl får det, om man har riktig tur alltså, då tröttnar man tillslut. Eller som oftast så försvinner det igen, när man minst anar det. Det är då man saknar det och känslan av att man inte uppskattade det tillräckligt slår hjärtat hårt. Det är som sommaren ungefär, när den väl är här så klagar man på hur varmt det är.
Ibland glömmer jag bort litegrann vilken tur jag har, och när allting är sådär bra så det känns att, nej nu kan det inte bli mycket bättre, då kan jag inte skjuta undan att det snart kommer bli sämre. Allt kommer gå åt helvete. Det är det som skrämmer mig. Och det är så svårt att formulera det här i ord, men jag var tvungen att försöka.
Jag kan inte sluta tänka på hur konstiga vi människor är.


when you lose something you can't replace.

Coldplay - Fix you är världens sorgligaste låt. Typ. Och jag hostar som en galning.
Men ikväll ska jag på premiären av Beck med baby.


bild: jag förra sommarn. tagen & redigerad av syrran.

true.


So frickin' bad.

Cassandra, om du läser det här, jag har lust att se skräckfilm! Och det råkar vara så att alla andra jag känner är rädda för dom, så du och jag får masa oss någonstans och göra det. Så du vet.

Nu ska jag hoppa ner i sängen med Elliot, det blev en lite minitur till Ica Maxi såhär på kvällskvisten. Vi var typ dom ända som var där, men får man godis-sug så får man. Eh.
Imorrn, skola från 9-11. Värt, inte.

I'm in the quicksand.

Idag har jag fikat med en vän, druckit kaffe och gått runt en hel del.

Köpte också en fin, rosa blommig kjol som jag ska ha på avslutningen är det tänkt. Mitt motto är ju "life's hard, let's go shopping", haha. Det är ju väldigt snart sommarlov, helt insane vad fort tiden går ändå. Sommar har nog aldrig varit så efterlängtar, det kan hela Stockholm hålla med om.

Nu börjar det lukta kött och vitlöks-smör i hela huset, bäst jag springer iväg till köket.



(bild från påsklov 2009, jag och en BJ)

saker man ser.

Min hud är vit under mitt armbandsur
Därunder tar vintern aldrig slut
var det du som höll för hårt?
eller är det jag som är för svag?

pepptalk


och trots det timglas som sliter i oss, ska vi hitta en plats vi två.

Nu drar jag ut och träffar mina saknade flickor, och trots regnet kan det bli en fin kväll. Puss.


take my hand



Gårdagskvällen (usch vilket fult ord) blev fin. Människor man inte sett på länge, prat i köket och lite kaos. Men det blir det alltid på ett eller annat sätt.

Nu ska jag äta någonting med älskling, vi har vaknat upp för ett tag sen.

Jag tror du är en sådan dröm.

efter slask och is och snö fanns plötsligt nåt att leva för

I would rather be with you.

En väldigt onödig skoldag idag, allt jag gör är längtar härifrån. Känner inte riktigt att jag har någonting jag behöver ta tag i just nu, och det stör mig. Jag vill ju ha massa saker att fixa med, få klara och lämna in dom.
 
Sitter just nu i matsalen med Nati och lyssnar på när våran söta mattant panikar över maten. Så gulligt.





Det här har jag på mig.
Det underbara elefanthalsbandet är en present från Cassandra som blivit lite bortglömt tills jag hittade det i en låda igår. Älskar sånna små överasskningar.

Och jag är glad, för det är fredag, means bästa dagen och kvällen på veckan. Och jag har planer. Stora planer, som bästa Bella sa. Det blir att fira henne, hon är ju trots allt 17 stora år nu! Grattis tjejen.

I continue learning.

Och den här kvällen går alldeles för långsam. Efter en tripp till kungsan med tjejerna så begav jag mig hemåt, här har jag ätit och ja, absolut ingenting. Jag vill göra något. Eller, jag vill sova så det blir fredag. För det är min finaste dag på hela veckan. Jag älskar torsdagskvällar, man vet att man bara har det roligaste dagarna på veckan framför sig, underbart.

Att jag håller bli sjuk ignorerar vi också, jättemycket. För det orkar jag inte just nu, alldeles för mycket att göra.



I do it better.

Sitter vid en såndär liten, irriterande data i skolan och skriver.
This is me right now.







There is no God, no universe, no human race, no earthly life, no heaven, no hell. It is all a dream.

Lite random mobilbilder. Det här har min värld bestått av lately..


engelska lektioner då man fotar sig själv istället för att lyssna


nationella prov i massor


regniga gator




pizza hos matilda

And thats it, nu ska jag se film med Elliot.

Two is better than one.


Thirteen

Jag orkar inte söka ännu ett jobb. Men jag gör det ändå, vad kan gå fel liksom.

Och såhär såg jag ut igår, enkelt, svart tisha och jeans-shorts.


jag kan inte säga nej





Lite bilder från i Söndags. Det var precis lagom varmt och soligt ute vid åtta på kvällen, sånt gör en glad. Och att jag fick umgås med snyggingen Cassandra också.

Suddenly I see, this is where I want to be.





Jag önskar vi hade Forever 21 i Sverige, då hade jag nämligen kunnat köpa hem dom här underbara strumpbyxorna. Men nej, vi får väl nöja oss med H&M.

Har varit galet trött hela dagen, gjort ungefär ingenting. Ätit glass på donken med Matilda och halvsovit i sängen resten av eftermiddagen. Tre dagar att ta sig igenom tills helg, det borde vi klara guys!

trodde inte det skulle hända men..

jag är fast. I denna serie som är som en enda lång Twilight.
Nu väntar avsnitt fem och sex.




vanlig måndag.



Ikväll har jag ätit kyckling, gått hem till baby, frysit i hans säng och kollat på Top Model. Jag längtar till någonting, men vet inte ens vad.

baby, don't worry

Har precis sett filmen Festival, och gud vad fin den är. Den får mig faktiskt att få riktigt ont i hjärtat ibland också, och jag vill bara skrika till karaktärerna vad dom ska göra. Jag gillar musiken, stämningen och Marc, rockstjärnan. Får mig att längta ännu mer till sommaren.


Breaking through the dark

Like sunlight burning at midnight
Making my life something so
Beautiful, beautiful


came home in the middle of the night









Härlig söndag. Vaknade sent, kollade en film & käkade lunch.
Sen har jag fikat och myst med Elliot i solen i flera timmar.
Snart kommer min kära vän Cassie.
Life's good.

you can't keep something, that you never had.





Jag är sugen på glass och OC i sängen. Någon som bangar?

dagens frukost/lunch



Nudlar och kycklingtacos. Yummie.

Sen sushi till middag, och nu ska jag ut! Är det lördag så är det, hur trött man än är. Tjohej!

RSS 2.0