My heart stops when you look at me

Jag slutar om en halvtimme. Äntligen. Tisdagar är lätt den jobbigaste dagen för min del.


om jag hade lite kärlek så var den till dig

Jag sitter på grafisk kommunikation lektionen och ritar fruker i photoshop. Så innerhållsrika är våra lektioner liksom. Nästan tre timmar kvar i skolan, sen ska jag äta god middag med min älskling och ha en riktig myskväll. Längtar.




baby i like it



jag önskar att jag kunde gå tillbaka till kvällen den här bilden togs, det var början på juni och sommaren var framför oss. jag var glad, och frida var fortfarande in town. så det ska vara alltså.

Idag är en sån där dag som är helt totalt onödig, helt meningslös. Visst har jag fått vissa saker gjorda, man har absolut inte gjort någonting kul alls. Förutom att jag har ätit carbonara och piggelin, båda två är äckligt goda. Annars har jag gått mina drygt 8 timmar i skolan, somnat lite på median och efter det cyklat iväg och tränat, sen blev det fångarna på fortet i soffan med mamsen. That's it liksom.

I would rather fight with you than make love to someone else.


grattis sebbe

Igår firade vi Sebastian som fyllde år. Det började i Nockeby på badbergen där alla sjöng ja må han leva och vi fick anstränga oss väldans mycket för att ens se varandra, så mörkt var det. Har tyvärr ingen bild på födelsedags barnet, men han verkade må bra trots att han var jätteförkyld.



Bella och Bella var där.



Även William och Noah. Väldigt fina bilder, jag vet. Dom togs på kisspaus på mcdonalds i väntan på bussen. Och eftersom att min kamera är sönder får vi nöja oss med mobilbilder ett tag framöver.



Sen åkte vi alla, "den innersta kretsen" som vi så fint kallade oss, hem till Raffe. Där mystes det förfullt framför brasan, hans altan är ungefär det mysigaste som finns.



Allsång blev det också, Lars Winnerbäck, Håkan, Säkert och mycket mer, och tillslut var det bara paren som satt kvar. Fyra par var vi.

Fin lördagskväll.

i want to make you laugh.



every word you say i think
i should write down
don't want to forget

come daylight

happy to lay here
just happy to be here
i'm happy to know you

fridaynight

Blev inget bloggande igår. Hade fullt upp med att först vara en hel lång dag i skolan, sen blev det middag i Kungshallen med Elliot, Fanny och Raffe. Sushi för min del, yummie.
Sen såg vi Toy Story 3! Underbar film, den var rolig, lite sorglig, en riktig Disneyfilm alltså. Att det var 3D gjorde det coolt också. Efter bion mötte vi upp Gustav och drog hem till Raffe i Spånga ett tag, mysig kväll.

Idag blir det träning sen hittar vi nog på nått kul!




I'm not a robot.

Idag fikade jag på Eddas med Anna och Josefin, det har blivit lite av vårat stammis ställe under dom här åren vi har kännt varandra. Varje gång jag träffar dom förundras jag över hur lätt det är att prata med dom och ungefär allting, hur roligt vi har och hur bra vi verkligen känner varandra. Sånt är väldigt fint. Jag har lärt mig att det tar många år att lära känna en person utan och innantill.
Jag tycker om dom så mycket.

där kom visst min fina pojkvän med på bilden också, från i julas någongång hemma hos moi


tonight i don't give a damn



There's a place downtown,
Where the freaks all come around.
It's a hole in the wall.
It's a dirty free for all.

And they turn me on.

When they Take It Off.

not a million fights could make me hate you

Inatt drömde jag att jag blev biten av en huggorm. Blodet rann och jag bler mer och mer yr, men kunde tydligen inte komma till sjukhuset. Sjuk dröm, så långt från verkligheten.

Verkligheten just nu heter två och en halvtimmes långa lektioner hela dagarna, vilket nästan är omänskligt lång tid att sitta och lyssna på någon, och jag vet inte riktigt hur jag ska klara av det en hel termin. Får väl hoppas att helgerna räddar mig. Det har liksom gått tre skoldagar och det känns som tre veckor.

Och den här headern var bara nått syrran slängde ihop, vet inte alls hur jag ska ha det. Vet inte ens om jag orkar med bloggen.


i've been loving you all the time.

Tittade nyss klart på en Beck film här hemma hos Elliot, riktig klassiker. Älskar Beck & Wallander filmerna. Vi drog iväg till Daglivs och köpte godis och apelsinjuice, härlig tisdag. Imorgon är då min sovmorgon, längsta jag har till 09:50, jippie liksom. Men det kunde varit värre antar jag.


I wanted to send you all my love, but the postman said it was to big





Såhär såg jag ut idag. Pigg och glad klockan halv åtta på morgonen.

The time you forgot to breathe.









Ibland hittar man tjejen som har det lilla extra.
Som får en att vilja fotografera.


klicka på bilden


Happiness hit her like a bullet in the head

Man känner sig duktig när man varit en hel dag i skolan. Jag är inte alls van med att ha så här långa dagar som jag kommer ha den här terminen, men det är väl bara att vänja sig. Vårschemat kommer bli lättare. Jag längtar redan.
Det slog mig nyss att jag faktiskt är motiverad. Funderar på att göra läxan som jag har en vecka på mig att lämna in redan idag. Vi får se, om jag inte deckar efter middagen, gick ju trots allt upp vid 6.

Nu ska jag äta hamburgare, puss.



Härlig bild. Vill också ha en balkong att stå på.

in school

Nu sitter jag i skolan, första dagen och allt har gått fint hittils.
Och krya på dig söta Noelle, vi saknar dig här!

-

Kanske en av världens finaste verser i en sång.

inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
du var sjutton jag var sexton och jag skolkade från allt
jag ville bara vara med dig

fall 2010

Det finns vissa saker som faktiskt får mig att längta efter hösten och vintern.

Nummer ett. Håkan Hellström såklart, the one and only, släpper en helt ny skiva. Den kommer säkert få mig att skratta, dansa och gråta precis lika mycket som hans andra skivor.




The Vampire Diaries börjar om. Blev lite smått beroende av säsong ett.



Jag ska se Hoffmaestro & Chraa på grönan med ungefär alla jag känner. Har lyssnat på deras musik ett tag nu, och hur bra är dom inte?!



Lite andra nördiga grejen är att halv åtta hos mig börjar igen. Gud vad jag är töntig. Och för att inte glömma, ensam mamma söker. Då har ni mig bänkad framför teven, sorgligt nog.

Plus att jag fyller år, vilket betyder pengar och party!

Kvällens funderingar

  • Jag vill läsa en sån där jättemegabra bok. En man inte kan slita sig från. Tips, någon?
  • Jag saknar Frida, bajsmycket.
  • Det känns så mycket bättre att börja tvåan än ettan, nu finns det liksom inget att vara nervös för.
  • Jag tror att dethär blir ett jättebra år. Eller alltså, skolår. I've got a good feeling.
  • Jag har hur mycket som helst att längta till. Lista på det kommer snart!

bombing for peace is like fucking for virginity.

Har nyss varit och inhandlat lite nya böcker till skolan, rosa, för att få det hela att kännas lite roligare. Det gör det ju alltid om man har fina saker att skriva i. Jag har också förberett ett pennskrin med nödvändiga grejer jag ska ta med imorgon, packat ner kalendern och låset. Nu börjar det alltså om på nytt, all work, no play framöver. Men det är så tvåan är. Och det känns ganska kul såhär i början, förutom att mitt schema inte är att leka med. 9:40 - 16:30 några dagar, gissa om jag kommer vara död.

Och dagens cravings är en galet snygg Ipod och galet snygga skor




in a moment like this.

Kom precis hem, det blev att gå en lång runda på stan idag med älskling. Det var hur kvavt som helst i luften, och tillsist kom regnet.

Vi blev nyss bjudna hem till Malin, men tror vi stannar hemma ikväll. Har inte sovit med E på några dagar så det blir chips och någon rolig film, alltid lika mysigt.

Och Frida, du ska veta att det var inte alls samma sak utan dig i Rålis igår. Vi har så många minnen därifrån. Hoppas du har det underbart tills du kommer tillbaka så vi kan göra stan osäker igen!


I see your true colours, thats why I love you.

Det blev både och ikväll. Träffade alla härliga människor, dukade upp ett långbord och skrattade i några timmar, sen hem till sängen och sex and the city 2. En fin nästsista sommarlovskväll, även om det börjar bli lite kyligt ute.

Nu ska jag ringa och säga gonatt till Elliot, sen krypa ner bredvid Cassandra.


när paniken bryter ut

Har precis ätit middag, världens fetaste köttfärslimpa jag gjorde med cassandra. Gott.
Får se vad vi hittar på denna fredagskväll! Sex and the city två hemma eller dra ut. Hm.



kafferep, solnedgångar och ulliga lamm.

Idag mina vänner har jag umgåtts med flickorna från klassen, supermysigt. Började med fik på Bellmans vid hötorget och sen vidare för utomhusbio i rålis. Slutade som så många andra kvällar på donken.

Här kommer lite bilder från den skönaste veckan på lovet, norrlands-veckan.
















just look up at the stars, and believe who you are.

Sitter hemma hos älskling, mysigt. Har varit ungefär hela dagen hemma hos Frida, sorgligt att säga hejdå för nästan ett år. Men det är sånt man måste göra antar jag, livet är inte alltid roligt.








I still run this thing like a dancehall queen

För att lätta upp saker en aning, saker som att skolan faktiskt börjar ganska så snart och att sommaren regnat bort, så lyssnar jag på detta. Och lite av det här.

socker.

Denhär regniga, men ganska så fina, dagen har spenderats först med mcdonalds och Matilda, sen med andra flickor på fika i gamla stan. Vi hittade ett mysigt fik där vi satt under parasoll, då kan man sitta ute fast det regnar. Och det blir bara sorgligare och sorgligare att min lilla Frida ska ut på äventyr i ett helt år, gud vad jag kommer sakna henne.

Nu pratar jag med min pojke som lagar nudlar till middag. Han har fått en stor säng. Jag saknar honom.


catch me if you can.


youre my heroine.





Ikväll känns det väldigt fint att vara jag. Jag och Elliot gick ner till källaren och rotade fram gamla bäbisbilder på honom, sen satt vi och skrattade åt hans blonda, lockiga hår i någon timme. Hans mamma visade lite bilder från det vilda åttiotalet och allt kändes ganska filmaktigt. Vi fortsatte skatta ända in i duschen och använde typ en hel falska schampo. Nu ska jag hoppa ner hos honom i sängen och kolla mysiga filmer hela natten. Nu kom hans mamam in med te också. I'm a lucky girl.

-

For what it’s worth: it’s never too late or, in my case, too early to be whoever you want to be. There’s no time limit, stop whenever you want. You can change or stay the same, there are no rules to this thing. We can make the best or the worst of it. I hope you make the best of it. And I hope you see things that startle you. I hope you feel things you never felt before. I hope you meet people with a different point of view. I hope you live a life you’re proud of. If you find that you’re not, I hope you have the strength to start all over again.

Benjamin Button

sommarens sista smak.

Igår hyrde jag film med Ida som är här på fint besök från Göteborg (eller, någonstans där nere). Vi såg The Reader med Kate Winslet, och den var fin. Faktiskt, väldigt.

Ikväll blir det däremot något helt annat, har nyss varit på avskedsfika hos Frida med goda scones och kladdkaka, och ikväll blir det fest! Det är så sorgligt att hon ska vara borta ett helt år, men man får väl försöka ha lite kul mitt i allt det sorgliga. Hela min umgängeskrets kommer vara där så kul kommer det bli. Puss på er!


youre heart is like an engine.









Kände för att visa er lite bilder på snygga människor. Here you go.

och jag ska älska allt det jag ser.

jag ska välja en vacker dag när jag går
inga moln ska få följa min väg
när jag går hem på himlen


det stora allvaret

Jag kan låtsas att det var av den vackra musiken jag grät, där jag satt och såg ut över solen som höll på att gå ner.
Jag kan låtsas iallafall.






get started


watch me burn









snyg snygg snygg video.

eminem och rihanna - love the way you lie

måndagskväll

Filmkväll med Elliot, Gustav och Frida!
Får se vilken film vi ser. Puss!


does she love you better than I can?

Hej! Idag känner jag mig ganska så glad, solen skiner, och efter dagar av regn är det underbart. Men jag börjar ändå få panik någonstans långt inne, skolan börjar snart, alla måsten kommer tillbaka. Någon liten del av mig längtar tills man får saker man måste göra, det har ändå varit en lång och hemskt fin sommar. Men hösten skrämmer mig.

Idag lyssnar jag på Robyn, har förstått vilket musikaliskt geni hon är. Hennes röst är to die for.


Ta er tid och titta.

APRICOT — A Short Film by Ben Briand.


varning för ras



Jag vet inte vem tjejen är, men duktig är hon iaf. Jag älskar verkligen låten.

tusen dagar härifrån

Gud vad tonårsaktigt det känns. Blir påkommna med att ha fest hos pojkvännen.
Idag ska jag bara ta det lugnt, vädret är inget att hurra för och mycket sömn inatt fick jag inte.


the loved one

Idag kom jag tillbaka till fina stockholm igen.
I sju dagar har jag legat på soliga gräsmattor med radion bredvid mig, jag har spelat badminton och läst hundratals modetidningar (och kommit på att det står samma sak i allihopa), jag har druckit mängder med citronvatten och cyklat runt kvarteret i solnedgången. Jag har också lyssnat förbannat mycket på Lars Winnerbäck. Så har jag såklart pussats med min älskling uppe vid storforsen och på någon söt liten bondgård. Jag har somnat innan 12 de flesta dagarna och gått upp vid 10, det trodde jag var omöjligt.

Det är sånt man gör uppe i Piteå.
















RSS 2.0