take me home tonight

Hey cuties! Lördagen började med fint kalas hos farmor som fyllde hela sjuttiotre år. Där dracks det cider ut guldglas och åts tårta. Senare blev det kalas hos Isolde också, vilket också var sjukt mysigt. Träffade nya söta människor och alla skrek med till Håkans låtar. Vidare hem till Anckers och det blev en lyckad kväll.




we are the kings and queens

Är väldigt glad just nu, har nämligen fixat massa nya låtar till mobilen. Jag som gått utan i nästan ett halvår, lyssnat på radio och halvbra låtar. Nu ni, nu är det riktiga grejer på g! Kvällen spenderades med Anna, först i hennes kök där det bjöds på toast. Sen en sväng in till stan. Imorrn blir det kalas för farmor! Förlåt att jag är så ytlig, men jag orkar inte. Är alldeles för trött. Sängen och Skins, here I come!


brinn pengar, brinn



Den här lilla gobiten köpte jag (läs: min syrra köpte åt mig) på ur&penn nån dag sen. Blev kär direkt. En liten uggla med diamanter runt halsen, fint.

Last Night They Had To Carry Me Home

Lyckorus. Det är fredag imorrn, sov med sötisarna Noelle och Natalia inatt. Pizza och popcorn klockan ett på natten, riktigt lillördag! Sen bacon till frukost också. Och ikväll får jag träffa Elliot. Perfekt läge. Det är också riktigt ljust ute, trots snön så mår jag toppen just nu.


Sharing a bed, sharing a bathtub, baking gingerbread cookies, trying on each other's clothes.



På den där festen jag hade, i September fick jag höra hans röst första gången i telefon. Allt är lite suddigt, och inget förändrades egentligen efter den kvällen. Vi fortsatte skriva till varandra, jag var som besatt av det. Det var som om hela jag skrek efter att få prata med honom. Nu hade vi börjat smsa en hel del, jag kände mig liksom lite mer hel när jag hade hans ord i händerna, i telefonen, i huvet. När han brydde sig om mig och ville se hur jag hade det, vad jag gjorde. Jag var på bio med min bästa vän den kvällen, sen ringde han. Han och hans kompisar var också vid hötorget, och vi träffades en snabbis. Säkert inte mer än fem minuter. Det var kallt och mörkt den kvällen. Ingen kroppskontakt. Men båda visste. Det hade vi alltid gjort.

some people just want it all



Måste bara säga hur mycket jag tycker om dem här sötnosarna. Lillasyster och Elliot, puss.




Såhär fint kan det se ut några dagar innan julafton. Nu känns det vilken magi som låg över hela stan. Då märkte man det inte såklart, det är bara nu när allt man har att se fram emot är vår och sommar. Men det kommer.

get dirty. get fucking filthy. get poor. get off your ass



Wie, jag har hittat ett sätt att fixa bilder nu!
Eller rättare sagt, pojkvännen kirrade biffen. Bara för det får ni bild på mig i hans tröja. Lovely. Nu ska vi se Run Fatboy, run. Men först dusch. Later!

jag vill att du flyttar hit till mig. jag vill ha nätterna.

Försökte läsa ut "Innan jag dör" redan igår kväll, men det gick inte. Det var för sorgligt, det gick inte. Men imorse tog jag tag i mig själv och läste. Tårarna bara rann, hela boken har varit så obeskrivligt fin. Så jag rekommenderar alla att läsa den, även om det gör ont.

"Jag önskar att jag hade en pojkvän. Jag önskar att han hängde i garderoben på en galge. När jag än ville skulle jag kunna ta fram honom och så skulle han se på mig sådär som killar gör i filmer, som om jag var vacker. Han skulle inte säga så mycket, men han skulle andas tungt medan han tog av sig skinnjackan och knäppte upp bältet i jeansen. Han skulle ha vita kalsonger och vara så vacker att jag nästan svimmade."


blow the candles out, looks like a solo tonight



Jag vill ha kakor. Typ nu.

Och mina vänner, jag har studiedag imorrn! Ska bli skönt att sova lite. Lyssnar på lite halvdeppiga låtar och dricker te, ska nog sätta på Skins snart. Var på Annas öppna hus i skolan nyss, trevligt trevligt.

stay with me huney

Skolan idag då. Vaknade av frukost på sängen, mackor och te av älskling. Sen iväg hit, snart engelska och sen slutar jag för dagen. Så skönt, ska hem och typ sova mera.


jag är hellre blind, än ser mitt liv utan dig

Lyssnar på Florence Valentin och tänker på sommarn. Det är sjukt hur mycket låtar kan påminna om saker, dagar, känslor. När jag hör florence känns det som jag går långsamt längs solvarma gator i stockholm och känner den ljumma vinden mot mina bara ben. Får överleva på sånt här tills April, då våren kommer.



(såhär vill jag gå runt i sommar.  älskar randigt och jeans!)

i love weekends

Dåligt med bloggning igår, men jag hade kul iallafall. Mötte upp Anna direkt efter skolan, sen drog vi hem till mig. Middag och senare hem till Gustav med massa naiziga kompisar och allting var superkul. Dansade galet och låg i sängen och pratade med fint folk. Han bor verkligen trevligt också, högt i tak och mysigaste balkongen mot en söt innergård. Ikväll blev det hemmakväll med Elliot, love it. Chips, dipp, godis och läsk. Allting ska det vara! Längtar redan tills nästa helg. Det är dom man lever för, ungefär.







if youre feeling lonely, don't. youre the only one I ever want



Taylor Momsen är så snygg.

Och jag hatar att sluta halv 4 på fredagar, det är ju en sån där dag då man vill njuta av ledigheten tidigt, men nej nej här blir jag kvar i nästan två timmar till. Sen blir det att träffa Anna och Elliot, mys!

vi ska dansa i neon



Var på teater med baby idag, såg Stirraren - En kärlekshistoria. Den var fin. Han skrek med till låten "Vi ska dansa i neon", och så vidare. Massa andra söta låtar var också med, måste nog kolla upp dem. Det var en monolog, alltså bara en ensam kille som spelade. Han var fantastisk och levde sig verkligen in. Jag tycker teater är himla fint alltså.

I don't shine if you don't shine

Sitter i skolan, lunchrast. Äter djungelvrål och zoo klubbor, trevligt värre.


they both look pretty good baby girl, but then so do you





Jag blev på väldigt bra humör helt plötsligt, såhär en onsdagskväll när klockan nästan är elva. Jag blev sådär glad att jag bara vill gå ut på en promenad med bra musik i öronen och halvdansa mig fram på gatorna. Men det ska jag förstås inte göra, för utanför ligger den smutsiga, slaskiga snön på gatorna som vägrar försvinna. Tills våren kommer håller jag mig inne under varma filtar, lyssnar på Johnossi och pussas med Elliot.

såhär känns kvällen, ungefär

bring it on



Det är någonting med den här outfiten som jag älskar.
Tror det är den lilla jackan eller skärpet, extremt snyggt.

i've got no party to go to



Är på grymt party humör! Längtar tills helgen, så mycket. Men just nu ser det ganska dött ut på den fronten. Det får vi ordna upp!
Tipsa om bra partylåtar!

take a walk on the wild side





Snyggaste paret jag sett på länge. Eller vad säger ni?

he was like "as far as being young and wild I am up for whatever"



Den här bilden togs nångång då jag fyllde 15 år kommer jag ihåg. I september, då träden börjar bli gula. Jag sitter här och försöker tänka ut på vilka sätt mitt liv var annorlunda då. Det roliga är att jag kan inte se några ändringar på mig själv, jag är mig nog ganska lik skulle jag tro. Bara det att jag hade lite rödare hår, vilket jag älskade. Jag var också lite mer oerfaren, lite mindre hett enkelt. Men då gick jag i en större skola (som jag älskar nu i efterhand, men det är ju lätt att göra) och hade hittat de bästa kompisar någon kan ha. Dem har jag fortfarande kvar, och gissa om jag är glad för det.

"Sista frågan: skulle han säga nej till en hel värld för din skull? A) Alltid B) Ibland C) Aldrig"


The more you tried, the less it worked.



When I picture myself years from now, I see only him. No matter how painful it can be, not having him in my life would be so much worse.

18 januari

Nu mina vänner har jag kanske äntligen hittat ett sätt att få in dom förbaskade kamerabilderna till datorn. Efter många veckor, om och men. Jag gav helt enkelt kameran till pappa en dag och nu har han fixat nån minneskortsläsare så snart blir det lite fräsha bilder skulle jag tro! Även om jag suger på att fotografera min vardag, måste bli bättre.

har varit sugen på fanta med is hela dagen, så nu ska jag ta mig ett glas och lägga mig med en bok tror jag. sen kommer pluggandet och hem till elliot.


the sweet escape

Har plattat håret innan jag går och lägger mig ikväll, får se hur det funkar. Brukar aldrig orka göra det på morgonen, bara därför. Men har bara två lektioner imorrn, skönt. Nu ska jag krypa ner med älskling, puss!


I gotta be strong, keep pushing




love is the one thing you can't pretend

På senaste tiden har jag funderat mycket. Jag tror det är vad man måste göra när man är sexton år, det som det är meningen att man ska göra. Speciellt på vintern då man inte kan distrahera sig själv med annat, inte ens solen finns där att luta sig mot. Nej men jag har tänkt på det här med min pojkvän, min andra halva. Jag läser texter om kärlek, jag kanske fäller en tår för att det är så hjärtskärande och sant. Jag tror kärlek är mer eller mindre lika för alla, det känns likdant. Värmen och allting. Sen frågade jag mig själv, när blev jag kär i Elliot? Och jag har inget exakt datum för det, utan det var en förälskelse som växte sig starkare för varje dag i flera, flera månader. Ända från sommaren 08 då jag började prata med en fin pojke på msn som tydligen gick i min skola. Men då hade jag självklart inte en tanke på att han var så fin att jag en dag skulle gå längs gatorna med hans hand i min. Jag hade aldrig lagt märke till honom, men han gick där i korridoren längst ner. Då hade han långa guldlockar, men rakade av sig allting innan jag såg honom första gången. Ett starkt minne jag har är när vi hälsade för första gången. Vi hade pratat kvällen innan och han sa, men Linn, vi har ju aldrig ens sagt hej. Hur kan man då gilla en person såhär mycket? Det var för att han var som jag, han förstod mig. Han lyssnade och berättade och var så gullig att jag satt uppe hela nätterna för att prata med honom. Jag kände att han brydde sig om mig. Men när det väl ringde på telefonen, på min födelsedagsfest i September så blev jag så förvånad. Jag har ju aldrig pratat i telefon med honom, vad ska jag göra?

fick ett ryck att skriva lite om hur jag och E träffades. så here you go, fortsättning kommer.

i bet you look good on the dancefloor





riktigt snygg tröja på bilden överst.
och nu ska jag kolla vidare på let's dance, ciao!

i'm a big big girl in a big big world



Ungefär sånna här hade jag på mig idag. Flashigt va? ;)

jag häpnar över honom. över oss.

Jag har precis läst dem 2 och en halv finaste sidorna ur en bok i mitt liv. Från boken "Innan jag dör" av Jenny Downham. Om jag hade en kamera (vilket jag har, men ingen kamerasladd) skulle jag fota sidorna och lägga upp.
Tåranra bara kom, det var så rörande, sån inlevelse.

"Hans hand glider in under min höft. Jag möter honom med min, våra fingrar omslingrar varandra. Jag vet inte säkert vems hand som hör till vem. Jag är Tessa. Jag är Adam. Det är oerhört vackert att inte känna sina egna gränser. Känslan av oss under våra fingrar. Smaken av oss på våra tungor."

Men kan bara säga en grej, läs boken. Och läs sidorna 195-197 lite extra noga.

dancing with tears in my eyes

Fredag idag, och jag är trött. Ska nu tillbaka till firo teorin (fråga inte vad det är), längtar alltså. Slutar halv 4 idag, fredag. Kul alltså. Kul. Kul!!!!!1111111


linn ligger i sängen



tjena, elliot här. linn ligger i sängen så nu äre dags att ta över bloggen
har pluggat 100 sidor ekonomi i 2 timmar sen haft en underbar kväll med älskling <3 aja dags o hoppa ner brevid storbloggarn ;) hörs


man måste ju ha en bild , eller hur? ;)

Ricky was a young boy, He had a heart of stone.

Läget är lite bättre idag, faktiskt. Bara det att halsen är värre. Har varit hungrig men inte kunnat äta för det gör så förbannat ont att svälja. Får se om det blir skolan imorrn.
Lyssnar på Erik, älskar låten och hans röst är magisk.

Snart kommer baby hit, det blir mys. Har saknat honom efter att ha sovit själv en natt.



(bild från i sommras, när vi bodde i mitt rum och bara hade varandra. det var några fina månader.)

i wanna be there for you

Idag har jag varit riktigt sjuk. Nästan sådär att man inte kan stå upp ni vet. Hela huvet bultar och man känner sig svagare än någonsin, bara att borsta tänderna verkar som jordens undergång. Därför har min sötnos varit här hos mig hela dagen, lagat nudlar till mig och bara tagit hand om mig. Han är så himla fin.


flashbacks

"Innan satt vi i ellens rum, och så dök han upp på msn-fönstret. Som han alltid gör efter några minuter. Han skriver till mig med små hjärtan och använder gärna mitt namn. Plötsligt bjuder mina kompisar över honom. Han bor långt bort, och har bara träffat två av oss förut. Vi är sex stycken. Men han sa ja! Han sa ja! Så vi hämtar honom på hållplatsen och sen tittar han på titanic med oss, han är så himla fin och blond och söt. Så söt en femtonårig kille kan vara, så fin en femtonårig tjej kan tycka en kille kan vara."

Det här påminnde mig om hur vi träffades. Jag och E. Jag fick en liten flashback av hur det känns att vara nykär, när fjärilarna börjar hoppa omkring i magen bara man ser hans namn på msn.

(texten är från http://dagensmagda.devote.se/)

ingenting är vettigt 03:30

Tycker fortfarande den här låten är helt fantastisk. Man blir glad av den, det är äkta kärlek det dära.
Och så tycker jag att det är konstigt att man kan sakna en person efter en dag ifrån varandra. Och ja, jag vet att vi umgås för mycket men jag kan inte hjälpa det. Man ska ju ta sina chanser till att göra det man tycker allra mest om, eller vad säger ni?


Vivienne Westwood







Snubblade in på Vivienne's sida på facebook och hittade hennes kollektion för spring 2010. Så, vad tycks? För galet eller bara cool? Själv skulle jag säga en blandning. Outfiten i mitten skulle jag definitivt kunna tänka mig!

jag drömmer så konstigt igen


(gammal bild)

Sitter här och letar efter en bra mp3, inte allt för dyr. Tappade min älskade mobil i sommras med alla mina låtar och sen dess har jag gått runt och lyssnat på olika mp3spelare som tar typ 20 låtar var. Inte kul. Jag måste ha någon bättre. Tips nån?

show me your teeth



Idag har jag inte haft mycket att säga, en helt vanlig söndag. Vaknade upp hos Jossie, mådde piss, åkte hem och har varit med Elliot sen dess. Har haft ont i magen, sjukt trött och allt hela dagen. Let's hope tomorrow gets better. Puss!

Kvällens outfit;




I think love will come towards me like a warm summerbreeze

Fin lördag det här. Vaknade upp med älsklingen, gosade med honom ett tag och åt lunch. Sen drog jag in till stan med syrran för lite shopping. Kom hem med lite smink, strumpbyxor & ett linne. Och ikväll blir det ännu mer party, ska nämligen hem till min fina vän Josefin och träffa lite tjejer. Awesome.


(och jag lägger bara upp sommarbilder för jag vet att ni saknar sommaren lika mycket som jag. punkt.)

rise up



Into the wild, en film jag sett några gånger nu vid olika tillfällen med olika människor. Bara för att den är så otrolig. Miljöerna, själva historien (som är delvis sann), människorna. Ni måste se den, okey?

I read somewhere how important it is in life not necessarily to be strong, but to feel strong.

blah blah blah

Damn, snygga kläder! Ellerhur?


party in a rich dude's house



Edie Sedgwick är fin. Och ibland önskar jag att jag också levde på Andy Warholes tid och kunde klä mig så coolt som hon gjorde, och livet var en enda stor fest.

there goes the fear



(klicka på bilden för att få höra en låt som gör mig lugn och glad varje gång jag hör den. även om jag inte förstår ett ord av vad hon säger. ungefär som filmen Brokeback Mountain. den är fin den också.)

shes dangerous

Jag såg den nya filmen Jennifers body här om dagen, med Megan Fox och Adam Brody. Såg den enbart för att det är två snyggingar med i den. Men själva handligen var så konstig så jag vet inte vad jag ska säga, men man fastnade ändå lite. Inte alls en fem poängare, men endå helt okey. Sevärd om man gillar att se Megan Fox hångla loss med tjejer, och det gör vi ju ;)


we gotta do what we can





Sitter i skolan, gör ingenting, är lite småsur för att läraren flyttade isär mig och Maxie. Ledsen hest. Så jag sitter här och kollar sommarbilder istället, hur frestande ser det inte ut liksom?

ring inte, skriv inte, lås inne ivern i dig

Jag längtar till sommar och bara ben i gräset. Till smältande glasstrutar och ljumna poolbad. Men framförallt till kvällarna i parken, man ser solen gå ner och bara njuter.



sen tänkte jag också säga att jag har världens finaste och bästa pojkvän, nu ska jag gå och äta!

When you fall as fast and as far as I did, you are no longer yourself. You are blinded by your heart.



"Isn’t that what you couples do? Support each other’s silly dreams?"

Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Sex and the City


the night belongs to lovers

Sitter i skolan nu, känner sådär att vara här igen alltså. Men what to do.


but how we move from A to B, it can't be up to me

Imorgon börjar jag alltså skolan och vardagen kommer igång igen. Trodde att jag skulle tycka det var ganska skönt, men den där ångesten börjar komma krypande. Man blir ju på ännu sämre humör när man inte ens kan gå utanför dörren utan att frysa ihjäl. Kan faktiskt inte komma ihåg att det någonsin varit såhär kallt. Man får drömma sig bort till sommaren med bilder.
Nu ska jag platta håret, för ikväll blir det bio med baby.



tiny dancer




i guess we give it a try

Idag sov jag ut, somande vid 2 igår och gick inte upp förens 12 idag. 10 timmar är mycket för att vara jag, jag brukar alltid vakna av mig själv tidigare. Nu har jag och darling lagat nudlar och druckit oboy. Eller, jag lagade dem, han sköter disken. Vad som händer idag har jag ingen aning om, det får man se. Jag vet bara att skolan börjar om två dagar, och det känns ändå ganska okey.


(och lykke li är snygg snygg snygg)

slipping through my fingers all the time



Jag blev helt plötsligt väldigt sugen på sommar och sol. Eller som på bilden, försommar. Solen glimtar fram mellan träden och värmer litegrann, inte på riktigt än, men man vet att man är nästan där. Och det blir nog inte mycket bättre än så.

annars lyssnar jag på den här. det är riktigt fint.

lite för mycket



jag måste vara galen, jag har aldrig känt så mycket som jag gör när jag är med dig


it takes real lovers to be silly



den här låten stämmer fan, kom jag på nu. texten alltså. föräldrar kan ju sluta lägga sig i för mycket.

if you wanna be my lover



Nu är Cassie här och vi ska snart äta! Sen drar vi ut och köper godis och sånt, see ya later!

a girl's just as hot as the shoes she choose

Jag stör mig på att man vänder på dygnet så mycket på lov, jag vill göra nått på dagarna. Men nehej, det går ju inte för man sover till 2. Ikväll ska jag iaf ha skräckfilmskväll med Cass, bästisen sedan länge. Det blir myspys. Jag läser också en fin bok som heter "Innan jag dör."


måste visa en bild på baby & jag på nyår, exakt vid tolvslaget nästa. tack micha för den.

söt tjej


infinite

Nyårsafton igår var faktiskt helt amazing. Tolvslaget var underbart, fick finaste pussen av min baby och alla kramade varandra och skrek, som det ska vara. Hela kvällen var bra faktiskt, trots att jag ramlade på rumpan ner för en trappa, det gör skitont nu. Sen var det efterfest hos Crille, där han lagade världens godaste ägg & bacon till mig. Härligt värre.


RSS 2.0