what are words if you really don't mean them?

Bloggen dog lite här, men det är okey. Idag har jag sprungit runt hela söder på morgonen och letat efter det billigaste godiset till ett skolprojekt, och sen var det meningen att jag skulle jobba men så blev det inte heller.

Dagen slutar sådär underbart som den bara kan göra på ett ställe, hemma hos älsklingen.

mina ögon kommer alltid att le mot dig.

imorgon firar vi 25 månader. 25 absolut bästa i mitt liv. vi ska äta sushi, för min skull. och han är bara så fin, men dom har rätt i att konst kommer aldrig från glädje, så jag finner inga vackra ord som kan förklara för er. men jag ska försöka, snart.

welcome to the good life.

Herregud vilken klassisk söndag det här är. Vaknade hemma hos älsklingen med en timmes mindre sömn i bagaget pga att det tydligen blev sommartid idag, vilket iochförsig känns helt wonderful. Vi käkade lite nudlar och sen drog jag iväg på kalas i sann tårtätar-style hemma hos världens bästa Anna. Där blev det mycket skratt och typ hundra olika sorters hembakta kakor, mums.

Nu fick jag nyss värsta söndagsångesten (läs: skolångest) när jag kollade i kalendern. Den är fullproppad och jag har förträngt allt arbete under helgen. Damn, önska mig lycka till med att göra en reklamfilm på 4 dagar. Utöver skolan har jag också fikadater inbokade, träningspass och restaurangbesök, blir en stressig vecka.



Jag vill ha Maj, sol och sitta på en brygga. Och så vill jag hitta tröjan jag har på mig på bilden, den var söt kom jag på nu. Gillar inte att saker försvinner.

You don't need to hide my friend, for I am just like you.

jag vill sälja jordgubbar i sommar. låter som ett jobb för mig.


Jag viskar ditt namn som är allt jag minns just nu

Igårkväll var jag lycklig. Jag tänkte hela tiden, det här vill jag alltid minnas, hur det känns just nu. Vi gjorde inget speciellt egentligen, men allt blir speciellt med honom. Han får mig att skratta. Vi åt glass direkt ur paketet, tittade på bilder på söta apor, lyssnade på busringningar och låg på en madrass på golvet. Jag förundras över saker han säger, och hur han kan vara så himla bra. 

Och imorgon är det redan torsdag, snart helg och jag får lön. Kan det bli bättre?


Cause if you don't do it big, you aint doing nothing

Körde nyss ett Step-pass, satan vad härligt det var. Nu har jag ätit lax med världens godaste sås och världens sötaste lilla familj, duschat och nu väntar jag på älsklingen, bara han som saknas liksom. Vi ska kolla på någon mysig film. Älskar den här kvällen känner jag.


closely

"as i grope for the light switch he says nevermind and puts a warm hand on my back; he'd rather guide me through the dark than let me walk alone in the yellow light. it may be quiet but in our heads we talk, and a hand on a back easily becomes an arm around a waist.
i feel safe with him, and being close to him is what i always find myself pursuing."

jag behöver dig mer än vad jag vill ha dig



I don't get many things right the first time
In fact, I am told that a lot
Now I know all the wrong turns
The stumbles and falls brought me here

And where was I before the day
That I first saw your lovely face?

Now I see it everyday
And I know that I am
I am, I am the luckiest

What if I'd been born fifty years before you
In a house on the street where you live?
Maybe I'd be outside as you passed on your bike
Would I know?

And in a wide sea of eyes
I see one pair that I recognize
And I know that I am
I am, I am the luckiest

I love you more than I have
Ever found a way to say to you

Next door, there's an old man who lived to his 90's
And one day, passed away in his sleep
And his wife, she stayed for a couple of days
And passed away

I'm sorry, I know that's a strange way
To tell you that I know we belong
That I know that I am
I am, I am the luckiest
.

become what you fancy.



Idag har jag myst runt med Natalia, pratade på och skrattade som bara vi kan göra. Är så glad att jag har den människan i mitt liv.

Annars saknar jag mina blåa ögon och att gosa i en fotölj som egentligen är för liten för oss båda, även om det var mindre än 12 timmar sen vi sågs.

believe.


superduper killen

Det som känns just nu är ångesten, och framför allt rädslan. Rädslan för att vi ska bli som vi en gång var, att vi ska börja tvivla på varandra igen. Tvivla på förhållandet.

Men nu vet jag bättre än att ge upp allt för ingenting.
Jag vet att jag kan vara oensam och jag tänker försöka, in i det sista tänker jag försöka med pojken som är det finaste jag vet. Det känns liksom lite som att börja om från 0 igen, allt är så skört och jag aktar varje steg jag tar. För jag har gett mig själv igen, fullt ut. Just nu är känslorna nykära, vi säger godnatt tvåhundra gånger och jag kan inte vänta tills jag får träffa honom nästa gång. Det pirrar lite i magen när jag vet att han ska komma hit ikväll. Jag vill planera resor med honom, fira månadsdagar, tänka på inredning i framtida lägenheter, bada badkar med honom.

Och trots det där stinget av rädsla så är nog den här känslan större, känslan av att vi hör ihop och att det finns ingen annan jag hellre skulle vakna upp bredvid.

-

Har naturkunskap och påminns om varför jag inte valde naturprogrammet. Så otroligt jobbigt och tråkigt att skriva labbrapport, jag dör. Men idag är det fredag, och jag ska ut med tjejerna, woho!


youre daddy must have been a drugdealer, couse' you're dope.

Igår var jag hemma en snabbis efter skolan och åt carbonara, sen åkte jag iväg till hårmodell-grejen, och på lördag färgar jag håret! Hoppas det blir bra. Sen åkte jag hem till min pojke och vi tittade lite på Entourage och åt lantchips. Standard. Sen skrattade vi till Big Brother och jag somnade gott.



GUD SÅ GOTT. kom till sverige och mig nu tack.

MAYBE THERE'S A GOD ABOVE, BUT ALL I'VE EVER LEARNED FROM LOVE WAS HOW TO SHOOT SOMEBODY WHO OUTDREW YOU.

Skola. Håltimme som varje onsdag.
Idag vill jag hem till pojken, inget annat. Som någon skrev på facebook nyss "pojkar är det bästa som finns när man verkligen behöver en." True true.


katastrofen

Grattis allra finaste, bästa Cassandra. Nu är du 18 stora år!
Bästis, tack för allt du gjort för mig.


It's only been 20 minutes since I kissed you, wish I had 20 million hours to caress you

Fin dag, vaknade bredvid mitt hjärta som hade sovmorgon och jag vill aldrig någonsin lämna honom där ensam i sängen, men det måste jag ju. Heartbreak. Annars har jag varit på Universitet med Eleonor och funderat på att dra till Uppsala och plugga för det är tydligen där festen är förklarade en kille som såg erfaren ut för oss. Det är tydligen där man blir indragen och medbjuden på massa roliga grejer bara man kommer in i skolan för första gången, men vad vet jag. Det återstår och se.

Annars har jag ätit soppa och gått en liten foto-promenad med syster i solen, åkt till Östermalm för att gå på hårmodell-casting, men självklart hade de ställt in den och vi ska dit imorgon istället. Great, där var den kvällen förstörd liksom. Men äsch, får vara glad endå, för imorgon är det onsdag och bara några dagar kvar tills det är helg. Och den ska spenderas med flickorna, girls night out både fredaga och lördag, woho!


Go to him, stay with him if you can, but be prepared to bleed



Just before our love got lost you said
"I am as constant as a northern star"
And I said, "Constant in the darkness
Where's that at?
If you want me I'll be in the bar"

On the back of a cartoon coaster
In the blue TV screen light
I drew a map of Canada
And I sketched your face on it twice

I remember that time that you told me, you said
"Love is touching souls"
Surely you touched mine
Cause part of you pours out of me
In these lines from time to time

I met a woman
She had a mouth like yours

HARDCORE WILL NEVER DIE, BUT YOU WILL.


and the cracks begin to show

Igårkväll åkte vi, alla i samlad trupp på bussen, ut till en pojke i rutig skjorta i ett stort hus på ekerö. Där träffade jag bland annat ett väldigt fint par som berättade att de inte kan träffas så ofta för att killen jobbar i flottan, det var så fint att se dem tillsammans. De har också varit ihop i 2 år, som jag och E. Annars dansades det bugg i köket, vi stod vid en liten eld ute i trädgården och kände oss som uteliggare, födelsedagsbarn grattades, folk satt och hånglade i sofforna och allt var bara så bra och tonårsaktigt. Och Eric Saade vann melodifestivalen. Tyvärr togs det inga bilder, men det är en kväll jag kommer minnas länge.

such a beautiful surprise

Idag fick jag en sån där underbar känsla i magen när jag lämnade Elliots lägenhet efter flera timmars soffhäng med lantchips. Det var mulet men alldeles lagom varmt ute, luften var så frisk och jag trippade fram i en blommig klänning. Jag tog den långa vägen hem, och herregud jag tror att just då var jag genuint lycklig och tillfreds med livet.

Kinda shocked because I never really had any doubts, look into your eyes imagine life with out ya

Idag vaknade jag med en massa sol utanför fönstret efter 10 timmars välbehövlig sömn, åt frukost och drog iväg på träningen. Sen har jag inte gjort så mycket mer idag, förutom att titta på Life Of Ryan weekendbreak (fast jag redan sett typ alla avsnitt) och ätit smågodis.

Men nu bär det av ut, hem till Jacob. Känner på mig att det blir en toppenkväll!

Här får ni lite lördagsmusik mina vänner!
Lyssna för guds skull. Och titta på videon.


I need a doctor.

Sitter i skolan, slutar nu som tur är. Underbart med helg. Ikväll har jag inga som helst planer, känner för att typ slappa och ha världens chillkväll. Får se hur det blir, nu ska jag iallafall hem till pappa och hämta / lämna lite grejer, han fyller år idag! Grattis till honom.


-

Vi pratar om kaffe och har gjort det hela lektionen. Jag gillar min skola ibland alltså.


If you have to kill me use a tommy-gun baby

Den här morgonen har jag varit otroligt peppad, vet inte varför. Jag liksom studsade upp ur sängen, sjöng medans jag sminkade mig och sprang iväg till bussen med en take-away kaffe i handen. Lite härligt med sånna där lyckokänslor utan någon riktig anledning.

Tips om du är lite skoltrött, vintertrött eller bara allmänt depp, lyssna på DET HÄR. Royal Republic, asbra svenskt band.


han är parken när det våras.



2 år.
Och han är det bästa jag vet.
Mer behöver jag inte säga.

almost famous






















baby we were born for fun, or maby to sleep in the sun

Fettisdagen idag, firade det med semlor på Thélins med älsklingen. Mår så bra av att bara sitta nära honom och skratta åt allt och ingenting. Innan dess gick jag runt på stan i några timmar och trots att det är kallt så känns det nästan som vår, det är solen och de torra gatorna som gör det.

Imorgon blir det ännu mer fika med Cassandra innan hon åker iväg på äventyr och lämnar mig hemma. Men - jag älskar den här veckan känner jag. 



Såhär glad är jag ungefär hela tiden med honom. Åh. Mitt liv alltså.

There's nothing to hide now.

Idag har man slitit och hållt på. Dagen började dock med sovmorgon, som alla måndagar (tack gud att matte c är frivilligt), sen en kort skoldag och hela eftermiddagen har spenderats på Elverket (teatern) där jag och baby jobbade som "skådisar" när dom satte ljuset. Inte världens roligaste jobb kanske, men man lärde sig mycket om teater iallafall. Känns bra.

Imorgon blir det upp tidigt och sen har jag ganska fullt upp hela dagen.

Langar bild på mig och syster, typ två år sen och vi ser retarderade ut, men sånna är vi.


tidig morgonsol bakom fördragna gardiner.

In a haze, a stormy haze
I'll be round, I'll be loving you, always
Always

Here I am and I'll take my time

Here I am and I'll wait in line, always
Always

it's alright.

ni måste lyssna på det här. jag ryser i hela kroppen av hans röst.



-

"Jag tvivlade alltid på att jag var värd någon som dig. Att jag, med för långa ben, asymmetriskt ansikte och utan vackert skratt skulle kunna få uppleva total lycka på någon annans sovrumsgolv.”

I want your leather studded kiss in the sand


jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat

Igår var jag med några sköna grabbar hemma hos Anckers, alltid lika trevligt. Fin avslutning på lovet. Vi lyssnade på dubstep och sen när klockan blev så mycket att de som var 18 ville dra ut på krogen gick jag och pojkvännen hem till honom och tittade på "landet för längesedan", flashbacks på den alltså. Annars har jag bott hos honom i helgen, och det är ju totalt underbart. Att ligga tätt intill en söndagsmorgon klockan 12, att ha någon att klaga över sina problem till och att skratta ihjäl mig för att han vet exakt på vilka ställen jag är kittlig på. Det är livet.

that's what she said

Bättre sportlov kunde jag inte haft, ärligt talat. Kvalitetstid med mina tjejer in my heart.

Lite så här såg det ut. Tänk er detta + varm choklad i en stuga med utsikt över fjällen, varmkorv till lunch sittandes på renfällar med pjäxorna på fötterna och många timmar i 14 + grader mot en varm vägg. Sen bastu eftermiddagar med hög musik i bakgrunden och äventyr på Björnrikes hotell på det.












Got your shades on your eyes and your heels so high that you can't even have a good time.

Så, nu är jag hemma igen och ska försöka ta upp den här lilla bloggen igen.

Jag har haft några så himla, himla underbart fina dagar uppe i fjällen med dom bästa vännerna man kan ha. Vi har skrattat åt allt och ingenting, tittat på En Annan Del Av Köping, ätit enorma mängder god mat, bastat klockan 2 på natten, och on top of that har jag åkt skidor för första gången i mitt liv. Den här veckan översteg mina förväntningar, verkligen. Mer bilder och sånt kommer senare.

Nu ska jag ut och käka med pappsen och syrran, sen blir det hem till pojkvännen, ciao.


RSS 2.0