LOVE HURTS WHEN YOU DO IT RIGHT

Drömmer mig bort till söta kläder. Ih.

we can dance in the sand til the tide rolls in

Herregud vad ordet "trött" är överanvänt hos mig just nu. Av alla andra också, trött måste vara ordet jag hör flest gånger per dag. Men det är så sant, man är så trött. Bara trött helt enkelt. Inte bara fysiskt, utan lite på allt, på alla sätt. Även om det är toppen vissa dagar så är det ett fakta att årets första månade suger, men jag är iallafall överlycklig över att Januari tog slut idag. Ett helt år tills nästa.

Jag vill titta på serier i sängen hela kvällen natten dagen. Hur trött är man inte liksom? 



brooke <3

men jag känner mig rätt äcklig

Knarkar sönder den här låten.
du och jag under täcket baby

there comes a moment when our lives change forever: the moment we admit our weaknesses

Skrattar lite åt sånt här, äter blodapelsin och känner mig grymt slutkörd. Nynnar med till reklamsnuttar och äter avokado till mellis, gillar vardag på något sätt endå - så inrutat och skönt. I viss mängd alltså. Har ätit lite kladdkaka med mina halvtsovande kompisar på engelskalektionen också, så extremt lång jävla dag det varit.
Jäkligt hårt pass på boxningen ikväll också, men det gillar vi ju. Nu vill jag bara ner i min stora säng alltså. Ner ner ner. Den här veckan blir det massa plugg, ska försöka ha lite kul också.

the heart is a lonely hunter


som raketen älskar explosionen

Lite såhär såg det ut i fredags. Som sagt, fett rolig kväll! Det syns ju lite på bilderna också hehe.















Sen en tid tillbaka har jag varit tyst, och försökt att känna efter hur det känns

Rolig rolig rolig kväll med Bella igår, Daam och Amnasia stod på schemat. Dansade sönder oss hela natten, kort sagt. Ikväll åt jag på wagamama med Cassie som nu är här och vi ska snart krypa ner i sängen, har slökollat på blue mountain state nästan hela kvällen.


EVERYTHING THE LIGHT TOUCHES IS OUR KINGDOM

Ikväll blir det utgång med finis Bella och lite andra kisar! Blir härligt, kameran åker med också hade jag tänkt. Snart kommer Anna hit och sällskapar mig, tills dess taggar jag till med chips & lasagne. Mums, fredag på menyn är bäst. Puss.

I wish nothing but the best for you - really?

En tanke slog mig idag när jag hörde en mening i adele's låt "someone like you". Meningen var "i wish nothing but the best for you" - och tanken var, kan det verkligen vara så? Att man älskar någon så fruktansvärt innerligt mycket, men bara han är lycklig så spelar ingenting annat någon roll? Man skiter i hur man själv mår för att han ska ha det bra? Att man kan glömma all svartsjuka, alla panikattacker och faktiskt önska honom "det bästa", även om det inte är med dig? För mig låter det antingen som stark, ren jävla kärlek till en person eller som någon som totalt har gett upp. Hur kan man önska den man älskar så att det gör ont "det bästa" med någon annan? Det går inte ihop. Samtidigt är det en vacker tanke, en oförstålig men sinnessjukt vacker tanke. Det jag däremot kan förstå, det är när man sätter någon annans lycka framför sin egen. Så får det ju egentligen inte vara men det blir så allt för lätt. Hans smärta är minst lika mycket din. Den kan nästan vara värre än din egen, för man vet att man inte kan gå in i hans kropp och ta bort den där ledsenheten.
Det kanske är något ditåt hennes text lutar, åt att hans glädje är min glädje och hans sorg är min sorg.

Torsdag

Hej. Idag har jag fikat på waynes, spenderat pengar på träning (köpt årskort) och börjat skriva cv. Eller börjat och börjat, tittat på strukturen. Insåg att jag behöver pengar alltså, inte mer än det. Lite små jobb då och då är inget att hänga i granen direkt, eller midsommarstången heller för den delen. Vart fan man nu ska hänga upp dom. Nu ska jag skriva klart engelskafanskapet och såntdär, kanske sakna Elliot som är i litegrann.....


People change, memories don't.

Skrattade lite för mig själv nyss när jag använde Alike-appen (den som säger vilken kändis man är lik) och jag fick Lindsay Lohan. Det förde mig rätt tillbaka till nian när jag ofta fick höra att jag var lik just henne. Lite kul sådär på morgonkvisten.
Just nu sitter jag i snö-ljuset från mitt fönster och dricker kaffe, ska börja skriva engelskan nu. Så himla skönt med sovmorgon. Sen är det en svenska c lektion jag ska åka till och ikväll ska jag träffa Elliot. Önskar bara att min himla förkylning var helt borta, men det går bra endå.

Sleeping beauty

Med en trött kille sovandes i sängen ska jag titta på halv åtta hos mig och sen plugga lite hade jag tänkt. Känner mig fett rofylld ikväll, kör lite tända ljus och sånt där. Nu ska bara den där himla engelskan bli klar.


slänger in en låt för att höja åh-nej-imorgon-är-det-måndag-känslan

Har gått och nynnat på denna låt i någon vecka nu. Underbar är vad den är.


WHEN WE BLEED, WE BLEED THE SAME

Igår under dagen var jag med Anna, vi åt lunch på Bagel Deli och gjorde andra viktiga saker som att åka "skridskor" i rålis och dricka cola på donken. Sånt är alltid mysigt.'
Idag har jag handlat middag med Emma, druckit smoothie och tittat på så ska det låta. Mysig söndag.


Michelle Williams & Heath Ledger

Detta gör ont i mig att läsa. Vissa saker berör mer än andra.
I told you love is beautiful.

Do you think there was a part of you that imagined the two of you would somehow end up together?

Immediately, I wish that I hadn't. The look on her face - a kind of juddering visceral alarm at what has been said...I don't wish to see that look many more times in my life. "That would make me way too sad to answer," she says quickly, and I hurriedly begin another question, about something completely different, hoping that if I say it fast enough these new words will chase the old words away from where they are hanging in the air between us, and maybe she will let me pretend that it was something I never said.

"No, no," she says, and I can see the tears forming, and I think she means that she doesn't want to answer any more questions about anything. I mutter some kind of apology under my breath.

"No," she says. "I said it would make me too sad to answer but it's also..." - and she nods even as her voice breaks once more with tears - "..one of my favorite things to imagine." And through the tears, a beaming, almost beatific smile stretches room-wide across her face. "It's actually one of my favorite places to visit."

Tumblr_lbpq4cwgqf1qei3kto1_500_large


like a feather you fall, but the wind is too hard

Satte på tvn och möttes av P3 Guldgalan, och inte bara det, av Rebecca och Fiona. Tjejer tjejer tjejer jag dör vad bra dom är, där kan man snacka om att lyckas. Kan inte sitta still till deras musik, höjer bara volymen mer och mer och mer.
Rebecca%25252b%25252bfiona%25252brebecca%25252boch%25252bfiona%25252bsnyggplsar_large

Kärlek

Kärlek är så jävla vackert. Något jag behövde säga bara. Idag hatar jag den inte alls.


I WANT YOU TO TAKE OVER CONTROL

Hade en så jäkla rolig kväll igår, mycket möjligt den roligaste i år hittils. Planerna ändrades på grund av att jag och Eleonor var sena så därför drog vi ut till Vällingby på fest istället. Massa tjejsnack på tunnelbanan, många nya ansikten och dans dans dans i sofforna bestod kvällen av i korta drag. Avslutades med chili cheese och en snygging bredvid mig i sängen.
Nu är jag i totalt däckmode men ska hålla mig uppe har jag tänkt, ska äta middag och efter det har jag en ny cosmopolitan som väntar på att bli läst och ett avsnitt gladiatorerna på tv som väntar på att bli sett. Smaskigt.

START ME UP

Ikväll ska jag ut med tjejerna! Me like. Sitter hemma med sällskap av hjärt-chips, the voice och sminkväskan och väntar på att sega lilla söta eleonor ska komma hit och sällskapa mig, sen ska vi möta upp dom andra i stockholmsnatten. PUSS

SEEING YOUR SMILE IN THE DARK

lite frukt som denna skulle inte sitta fel. vitaminkick<3

utmattad

Mår piss. Har tråkigt. Orkar ändå inte ha roligt så det gör inte så mycket. Dricker grönt te. Kollar på once upon a time. Ska laga middag idag. Eller hämta nått, vi får se. Hejsvejs.

sucker

Tittar runt på internet, är en sucker för mode alltså. I lagom stora doser då alltså. Den här bilden & kläderna är ganska perfektion om ni frågar mig.

det finns ingen enkel lösning inget svart och vitt, bara grått

Varför är alltid Januari sämst? Den må börja bra med "nytt hopp" och nya mål i livet, men sen blir man bara deppig. Lätt årets deppigaste månad, även om December är mörkare. Jag ser inget kul i Januari.
Idag har jag haft ansiktsmask som gjorde ont och luktade hallon, boxats med min bästa vän och ätit sushi. Tänkte vara mainstream och standard och lägga upp bild på sushin här eller på Instagram, men glömde bort det. Fan då. Januari alltså.

YOU MAKE ME WONDER

Har ätit korv och druckit juice till middag, gött. Annars händer det inte mycket alls, teater med skolan imorgonkväll står på schemat, men ikväll ska jag bara kolla tv och slappa har jag tänkt. Kanske får inte lite plugg också, ibland överraskar jag till och med mig själv.

I was dreaming I was lucid.

Har köttat på i skolan idag (och skojat om det fina uttrycket med min vän Amy) och sen kämpat galet på boxningen. Känns awesome, och jag har sovmorgon imorgon. Måste bara skriva det. Nu sänder jag alla mina tankar till min pojkvän som ligger hemma i kräksjukan, stackars liten.
Delar med mig av en ubersuperduper gullig/rolig/muppig bild. Snacka om schyssta kompisar?! Vem gör sånt liksom?

mina favorit-tjejer

Rachel Bilson och Sophia Bush. Absolut bäst. Ska se säsong 8 av OTH snarast känner jag.

music and lyrics

"You know I've got this theory, there are two kinds of people in the world. There are lyric people and music people. The lyrics people tend to be analytical. You know, all about the meaning of the song. They're the ones you see with the CD insert out like 5 minutes after buying it, pouring over the lyrics, interpriting the hell out of everything. Then there's the music people, like Brooke. Who could care less for the lyrics as long as its just got like a good beat and you could dance to it. I don't know, sometimes it might be easier to be a music girl and not a lyric girl. But since I'm not, let me just say this. Sometimes things find you when you need them to find you, I believe that. And for me it's usually song lyrics." - Peyton, One Tree Hill

What's the use of the truth if you can't get a lie sometimes?


söndag

Sov 10 timmar i sträck inatt, superskönt.

Just nu avgudar jag min dator, laddar ner filmer som jag ser med mamma och funderar på vad man ska äta till middag. Typisk söndag alltså, helgen har rusat förbi allt för fort i vanlig ordning. Nu mörknar det ute och jag får se vad jag hittar på, kanske träffa älskling?

nattis från mysigaste sängen


helg är underbart

Just nu är saker ganska great alltså. Har fått en ny dator (äntligen!) som jag älskar, snabb som sjutton är den + att den har webcam. Yey för det liksom. Update nu då - ikväll var jag på välgörenhetskonsert med klasskompisarna, och det var kul faktiskt. Blev mycket drag under vissa uppträdanden, och vi fick se några riktiga talanger.
Igår började kvällen hemma hos Crille, som så många andra kvällar. Satt inne på hans rum och spelade black jack med mitt fina lilla gäng, som jag troligen ska till spanien med i sommar också! Nämnde jag att allt är väldigt väldigt bra just nu? Vi glömde bort tiden lite mitt i allt men kvällen slutade som den började, underbart, då vi mötte upp Cassandra på sweden hof. Love it.

that feeling

Jag är ledig idag. Det här är vad jag har gjort hittils:
  • Tittat ett avsnitt av Grey's med te & mackor i sängen.
  • Stirrat ut genom fönstret i flera minuter, det snöar faktiskt. Händer inte ofta nu för tiden.
  • Kännt mig så himla ostressad.
  • Haft ungefär inga läxor att göra.
  • Städat mitt rum i brist på annat.
  • Märkt att det blir mörkt nu.
Inte ofta jag har så lite att göra. Konstigt.

tisdagar, alltid lika händelselösa

Dagen har bestått av fyra oc-avsnitt på rad, pizza i soffan och nu tittar jag på Berg flyttar in i sängen. Njuter till fullo av att jag har sovmorgon imorgon, även om det bara gått två dagar i skolan så är jag redan trött.
image description

HE HAS THOSE WRINKLES CLOSE TO HIS EYES BUT THEY'RE NOT FROM CRYING HE LAUGHS MORE THAN I

"Det är ganska härligt att snudda vid tanken, livet blir så himla mycket vackrare när man inte tar något förgivet och tar en dag i taget - vips så kan 4 år ha passerat och man har fortfarande det vackra i behåll"

-

Vaknade klockan sex idag av mig själv. Kanske var färdig utvilad då, vad vet jag. Skolan nu, hejdå.


A generation lost in space

Då har jag kört första boxningspasset då! Känns grymt bra och jag är faktiskt lite taggad för året som kommer nu när man har något att göra, plus att kompisarna tränar med mig! Nu är det rätt in i duschen som gäller.


Tågresor, födelsedagsbarn och fem minusgrader

Idag hade jag på mig min fina vita klännig från Zara.



Vi tog nämligen tåget till Uppsala för att fira en liten två-åring! Fin utsikt..?
Underhållningen på tåget såg ut såhär, tog bara fyrtio minuter, men endå.
Såhär såg det ut nere vid älven (!!!) i Uppsala! Lite hemtrevlig stad måste jag säga. 

Väl inne i lägenheten möttes vi av massa gulliga kusiner!
Sen åt vi tårta, ännu lite mer tårta och ballerinakakor,
och klappade lite på strössel, speciell (?) men fin katt.
Sen var det dags för hemgång, mös på tåget med den här killen! 

Hemma åt vi pizza, så himla gott. Imorgon är det skola men det ignorerar vi just nu.

What if I am being naive?

Igår hade jag världens myskväll med Cassandra bästis och Emma. Vi lagade tacos, såg kinesisk skräckfilm, åt kladdkaka och skrattade non stop. Somnade sent men gott i pappas dubbelsäng med ipaden emellan oss.
Imorgon bär det av tidigt (eller typ vid 1, men det är tidigt när man vänt på dygnet) till Uppsala för att fira lilla Freja som fyller 2 år! Lär bli trevligt.


och så kom snön




when I get older I will be stronger

Har haft några riktigt fina lovdagar. Jag har myst sönder med den bästa personen i hela universum.





Druckit morgonkaffe och mått allmänt jättebra.



Dansat med gamla och nya vänner ute i stockholmsnatten.













Fikat med Isabelle, ny och jättefin kompis!


Mr Popper's penguins

Såg en oväntat bra film igår med Elliot, så himla söt. Se den om ni vill bli underhållna och varma i hjärtat.


Sant


Lov-tisdag

Dricker pucko, äter cheeseballs och myser galet med min älskling ikväll. Umgås lite med iPaden emellanåt, men ska fortsätta njuta nu med en film eller nått. Lycka.


när december blev januari

Igår klockan halv tio ringde Katja och sa att jag skulle komma till Hellströms, och jag tänkte att varför inte, det är ju ändå lov. Så, åkte dit och kramades och pratade medans folket bara trillade in en efter en. Gustav som fyller 19 år idag fick massa grattisar vid tolvslaget och allt var bara mysigt, tills stället stängde. Vi bestämde oss för att åka vidare till det enda stället i stockholm som har öppet till tre på måndagar, Lion Bar på sveavägen. Då blev allt ännu lite bättre när så många andra underbara personer redan satt där, himla fin och spontan måndagskväll.












RSS 2.0