"han räddade mig hundra gånger."

Tjuhu, dagen har bestått av plugg plugg plugg. Eller, det känns så iallfall. Har också kunnat pressa in lite pasta carbonara och lösviktsgodis med elliot. Alltid härligt, sen satt vi vid bordet bredvid varandra och pluggade som två galningar. Jag blir lika förvånad varje gång han löser ett matte c tal, jag förstår inte sånt. Det går inte in i min hjärna, som jag pratade med Emelie om i helgen.

Lördagskvällen har jag nog inte berättat så mycket om, men det var kul. Mötte upp Bella och några vid tvärbanan och begav oss sen vidare i snöstormen mot hammarbysjö stad där vi åt supergod buffé och spelade Pictionary!

Nu tänkte vi unna oss att kolla på Karate Kid.


even an angel can end up falling

Sitter och tittat på klipp från programmet Så mycket bättre. Ganska kul att se artister tolka varandras låtar. Speciellt Petter som jag tycker är grym.

det här var lätt det bästa från programmet


jag tror, när vi går genom tiden, att allt det bästa inte hänt än.



God vilken skönhet.

Anyways, nu ska jag nog slänga mig i sängen framför något avsnitt av Sex and the city snart, ha det underbart sötnosar.

I'LL KEEP YOU WILD

Idag har jag skrattat väldigt mycket, åt allt och ingenting. Dagen började med att jag vaknade bredvid världens finaste pojkvän och åt frukost med världens finaste familj. Sen hoppade jag och E omkring i mitt rum, brottades och kittlades, sånna stunder är bra. Efter det begav jag och Emma oss ut på skojakt i snöstormen, mysigt.

Nu ska jag strax se på Ensam Mamma. Mitt bästa program. Åh vad synd att det är sista avsnittet.



<3

You are the best thing that's ever been mine

Gårdagskvällen hos Raffe blev riktigt jäkla lyckad.
Fint folk och massa catching up med bland annat en gammal klasskompis från femman. Sånt är alltid kul.
Fast det började med att jag var typ enda tjejen på festen och alla killar sjöng med till Justin Bieber, men sånt är helt normalt i våran vänskapskrets.

NU: OSKAR LINNROS PÅ BERNS, ska bli galet kul! Taggad tjej.


show me all the good times

Dålig dålig dålig dag. Har kännt mig helt nere hela dagen och vi får se om kvällen kan ändra på det.
Förhoppningsvis.

Och nu gjorde jag misstaget att kolla på bilder från kungsan i våras också, great.






en kärlekshistoria.

jag lyssnar sönder Håkans "Jag vet vilken dy hon varit i". så otroligt jävla fantastisk underbar låt, finner inga ord. näst intill perfektion.

och så tänker jag på när vi började träffas, på riktigt, han och jag.
det var hemma hos cassandras morfar vi träffades första gången på riktigt efter allt msn-snack, vi satt nervösa i soffan och tittade på mean girls klockan 4 på morgonen. och nu i efterhand känns det inte som om han är samma person nu som då. det är väl för att han förändrats, både utseendemässigt och som person. han har mycket bättre självförtroende nu. och det är på ett sätt synd, för jag gillade den där blyga elliot i en stor, svart fred perry tröja som skrattade sådär nervöst som jag älskar när han gör. han som var blyg för mig. det var han jag blev kär i. han som kom ut i en millitärgrön jacka och gick med mig hand i hand till fredhällsparken, han med händerna som är torra av vinterkyla mellan fingrarna. han som stod där och frös så han skakade, men gjorde det för att få vara med mig. han som skickade fina låt-texter i sms till mig. han som skrev lindsay lohan på msn till mig så fort jag loggade in och berättade att hans mamma får väcka honom på morgonen för att han inte kommer upp annars. varför jag tyckte att just det var så innerligt gulligt vet jag egentligen inte, men jag tyckte väl allt var gulligt med honom.
speciellt hur vi skrev samma sak, på exakt samma gång. som om vi tänkte på samma sätt.

People Will Forget What You Did, But People Will Never Forget How You Made Them Feel

såhär känner jag nu:
trött. skola. kaffe. blir lite piggare. börjar bli beroende - inte bra. ovärd dag i allmänhet. vikarie i alla ämnen typ. inget att plugga. har studiepass - får plugga vad jag vill ända fram tills 2. ingen bra kombo. kanske lite halvt ge mig helg nu och låt mig göra något vettigare än att sitta här. vad som helst. fan vad jag klagar. ja typ lite så. hoppas ni har en värdare dag än jag.



(
bild - weheartit.com)

jag behöver hela mig, så jag kan ge dig hela mig.

Kom hem för ett litet tag sen, fastnade framför ett Grey's avsnitt. Utanför faller snön och jag dricker julmust, härlig känsla det här.


no matter how many knives we put in each other's backs, we’ll have each other’s backs, 'cause we're that lucky

Jag är galet nog glad för att det är vinter här i lilla Sverige just nu. För det känns, även om det inte alltid är så skönt, så känns det iallafall. Och det är allt jag begär. Inte något mittemellan, antingen ska man pulsera fram i snödrivor med en kall vind som viner i ansiktet eller så ska man ligga och svettas under Juni-solen. There you have it. För jag är nog den enda av mina vänner (nästan då, om man bortser från natalia som är lika positiv som jag) som inte har klagat på dagens snöstorm. Det kan bero på att jag vet, att vad vi än gör så kommer vi ha det såhär om inte värre i flera månader till. Jag kan börja klaga i Februari, då är det okey, inte nu. Det kommer inte försvinna för att man klagar.



och imorgon ska jag fika med dom finaste av vänner. högstadievännerna <3

little wild girl.

I told myself I won't miss you
But I remember
What it feels like beside you
I really miss your hair in my face
And the way your innocence tastes
And I think you should know this
You deserve much better than me



(bild från förra året, riktigt såhär mycket snö är det inte än.)

igår var jag högst upp, imorgon är jag nedanför.

Igår fick jag en fruktansvärd huvudverk där på kvällen, jag tänkte "men äsch, det är nog inget, jag kan sova bort det". Det resulterade i att jag somnade strax efter tio, vaknade vid halv åtta idag, då borde jag ju vairt mer än utvilad kan man tycka. Jag klädde på mig, åt frukost, fortfarande med den en sprängande känsla i huvudet. Jag skulle bara sminka mig och dra när jag kände att fan, jag kommer inte klara dagen, jag kommer få gå hem efter någon lektion. Kände mig helt borta.

Därför har den här dagen spenderats i sängen, sovandes ännu lite mer, fram tills tolv. Sen flyttade jag mig till soffan, surfade runt lite medans jag tittade på Ellen Degeneres och sen såg jag Factory Girl, ännu en gång (gaaalet bra film).

Så intressant har min dag varit, snart ska jag äta middag och så kommer älsklingen hit och pysslar om mig. Låter bra.


the only exeption.

Just för den här stunden orkar jag inte tänka på läxorna ett endaste dugg, nog vet jag att det finns saker jag skulle kunna göra bättre i skolan, eller börja göra överhuvudtaget, men det är ingenting som når mig just nu. Jag ligger i min säng med datorn vilandes på en plattleopardkudde på mina ben och känner mig helt tom. Ingenting. Läser fina citat och förundras över hur ord kan göra så ont, kännas så bra, helt enkelt, jag vill skriva. Men det kommer inte ut så som jag vill ha det. Då kan det lika gärna vara, just för stunden.

"There's always going to be bad stuff out there. But here's the amazing thing
- light trumps darkness, every time. You stick a candle into the dark, but you can't stick the dark into the light."

~ Jodi Picoult


vi går ut och brinner upp i natten.

Ny hårfärg means ny period i livet. Eller det känns iallafall bra att tänka så, nu är det chans att börja tänka annorlunda och satsa mer på sakerna som verkligen betyder, och lägga det som inte gör det bakom sig. Fick en kommentar att jag ser mer vuxen ut, och det kanske jag är. Det känns nästan lite så.

Såhär ser mitt hår alltså ut nu, efter nästan tre timmar hos frisören igår.




i must quit you

Sitter i skolan med Natalia, vi kom precis tillbaka från en lunch på Subway! Så himla gott, värt pengarna. Egentligen måste jag spara till julklappar till alla mina nära och kära men det går nog bra endå. Man måste ju unna sig ibland.

Nu: Matte och sen Media.


Red Bled the Sun Upon a Dying Day.

Söndag och jag ska till frisören. Hoppas det blir bra. Får ju träffa fina Natalia och Noelle iallafall, myspys.

Just nu sitter jag och väntar på att min sötnos ska vakna. Ska nog väcka honom nu!

någonstans där finns vår plats.

Jag har lite problem med min tillgång till internet just nu och kommer kanske inte uppdatera sådär jättemycket dom närmaste dagarna.

Idag har jag:

- vaknat i en ljus lägenhet bredvid en fin vän och ätit frukost till mtv
- sett lite på första Harry Potter filmer & fått flashbacks
- ätit sushi, fick tom ett smakprov på hur halstrad sushi smakar. intressant

Igår hade vi myskväll med massa deeptalk hemma hos Cassandra med idol, pommac och lantchips, det är så fint att låna hennes systers längehet, det känns som om man bor ensamma och kan göra vad man vill. Annars så är hon en väldigt värd tjej också, underbar människa.

Nu: fortsätta kolla på Hearbreak Hotel, en av mina favoritfilmer och äta magnum med min loverboy.
Kyss.

nineteen candles







källa

-

"Jag trodde att kärleken var såsom en berättelse i Bibeln, som jag sov med som liten. Jag trodde att kärleken var någonting religiöst, liksom jag , och någonting gudomligt och fyllt med mening. Jag trodde att kärleken var som en vackert inslagen present, som när den äntligen kom som ett brev på posten, var någonting man packade upp under förtjusta utrop. Jag har väntat så länge att alla platser, alla tider, alla tänkbara tillvägagångssätt redan var använda. Sålunda kom kärleken bakifrån och slog sina knän under mina så att jag föll under smärtan, genom smärtan. Du."

Från boken "Älskade Du" av Barbara Voors
Så fint så man får gåshud.

a song for your heart

Idag var en bra dag, jag har verkligen fått ut något av den.
Har nästan säkert skaffat mig ett extrajobb på pizzerian bredvid mig, avklarat både matteprov (det kändes tamejfan inte allt för dåligt heller), flera andra skoluppgifter och på samma gång blivit hårmodell för Schwarzkoft. Låter mer exklusivt än vad det egentligen är, men på söndag ska dom iallafall fixa mitt hår på något sätt. Sen har jag hjälpt lillasyster skriva en historia om gigantiska grodor och rosa sockervadd också.
Jag är nog ganska så glad.



You're in the car on the way to the movies
And you're mortified your mama's dropping you off
At 14, there's just so much you can't do
And you can't wait to move out
Someday and call your own shots

But don't make her drop you off around the block
Remember she's getting older too
And don't lose the way that you dance around in your PJs getting ready for school

google sketchup

Sitter på Grafisk Kommunikation lektionen och ska göra det i någon timme till. Ganska rolig lektion, just idag iallafall, vi designar en möbel och bygger den i google sketchup.
 Under lunchen drog jag på mig Elliots stora pälsmössa jag lånat och begav mig till mcdonalds med Noelle och Natalia, nice lunch.
Åter till arbetet nurå, hörs sen!


we R who we R

Jag pluggar så mycket i skolan, från halv nio till halv fem dom flesta dagar.
Jag fattar inte hur lärarna tror att vi ska ha orken/lusten/tiden att väl hemma, när man stapplar in någon gång vid sextiden (för att man suttit kvar och pluggat) att sätta sig ner med den där jävla matteboken och räkna ut massa olikheter, som kanske är det onödigaste jag någonsin varit med om i skolans värld. Matte B alltså. Det håller inte.

love is louder.

och med den här bilden på söta sofia bush säger jag godnatt, vi hörs imorgon.
jag är ganska pepp på livet, jag har saker att se fram emot. jul, mysiga vinterpromenader, gå han i hand med tumvantar och få pussa på hans kalla nästipp, dricka varm choklad med julmusik på i bakgrunden och hans varma ben att värma mina fötter mot i natten. inte fy skam det.

nu: skriva klart det sista av engelska läxan och dö i sängen med sex and the city. låter helt okey alltså.


And if it hurts, you know what? It’s probably worth it.



Idag regnade det när jag åkte till skolan. Men det var inte alls så kallt, det gjorde mig glad. Det är ju ändå i mitten av november.

Pusshej nu ska jag gå på ledarskaps-lektionen.

Say you love me more than you did before

måndag imorgon och det känns lite värre än vanligt av någon anledning. längtar så mycket tills jullovet, ni anar inte. slippa dessa läxor som man ändå aldrig tar tag i.

And I love you more than I did before

If people were rain, I was drizzle and she was a hurricane.

Och som jag trodde, så blev det en väldigt fin lördagskväll igår som bjöd på både allsång på balkongen och nya vänner. Trots lite missförstånd, chockerande händelser och onödigt tjafs så löste allt sig, vi började rulla hemåt ifrån Årstadal först vid halv tre på natten. Tjejen vi var hos, Elin, har jag bara träffat en gång förut men hon verkar jättesöt, gick och mötte mina kompisar och köpte läsk "ifall någon annan vill ha". Sånna människor är fina.

Idag har jag varit på 10-årskalas, ätit pannkakstårta och lekt med små bebisar. Det är också fint.

hjärtat pumpar utav nitroglycerin

ikväll ska jag träffa vännerna. lördagkväll och den där känslan jag älskar. för att citera oskar linnros "det är någonting ikväll som får mig att tro att vi kan gå genom eld." trots att det är november och inte juli så ska vi leva, om än bara för en kväll.

idag har jag för övrigt gått på nk med elliot. känner mig inte så hemma där direkt bland kläder som kostar tusentals kronor, men vad gör man inte för sin pojkvän. han gillar det tydligen. sen bjöd han mig på chailatte, mums.

how to train your dragon

Nu på kvällskvisten (vilket fult ord, men anyways) kan jag ju tipsa er om en söt film jag och Elliot såg för någon vecka sen. Den är snyggt gjord och är en fin liten historia, den passar bra när man vill se någonting lite barnsligt men som samtidigt har ett fint budskap. Den berörde oss verkligen. Se den.


with you I'm in my fuckin' mind, without you, I'm out it.

sanningen.

annars i mina tankar: PEACE AND LOVE i sommar? nästan övertygad om att det kommer vara värt.

eller emmaboda? tål att tänkas på.

han drömde att han inte behövde någon.









Habitual Denim Holiday '10

Jag har aldrig sett skönheten i att gå klädd i T-shirt och Jeans förens nu på senaste tiden. Jag har alltid varit tjejen med klänning och tights, men nu tycker jag det är skönare och snyggare med ett par schyssta skor matchat med en snygg jeans-outfit. Kanske är det jag som börjar bli lat med att klä "upp" mig, eller tvärtom, tights är ju egentligen skönare att slappa omkring i. Vi får se om det fortsätter såhär.
Och btw, snyggare modell får man ju leta efter.

alla vill se dig dala nu.

Jag pratade med en vän som har kärleksproblem idag. Hon berättade om hur allting påminner om honom, hennes kök, hennes kläder, allt. Så som det alltid gör när det tar slut. Jag sa att bara för att någonting avslutas nu behöver inte det betyda att det aldrig någonsin mer kan bli. Det fick mig att tänka efter. För det kan ju faktiskt vara så, att man helt enkelt är på olika platser i livet just nu, men vem vet hur det är om några år, några månader? Om man verkligen hör ihop kommer man märka det, det tror jag verkligen. Och det är en tanke som fick mig glad, den ingav hopp på något sätt. Man är inte tillsammans med någon en längre tid för ingenting, man går inte igenom all skit, alla tårar på bussen hem, alla nätter då allt känns hopplöst och man legat och gråtit i kudden. Man är det för att man älskar varandra över allt annat. Och den tryggheten kommer man sakna ett tag, säkert hur länge som helst, jag skulle nog kunna säga att det kommer ligga där i bakhuvudet hela livet, om en man skjuter undan det. "Kär i kärleken", sa hon då. För alla förhållanden och kärlekar är speciella på sitt eget lilla sätt, även om man hittar någon ny, som man såklart kommer göra, så finns det kvar. Någonstans bakom alla nyförälskelser, fester och sommarnätter kommer det alltid komma tillbaka, om en bara för en sekund.
Men många gånger kommer man inse att man gjorde rätt beslut, tacka för att det blev som det blev och somna med ett leende på läpparna. Hur mycket du än kan känna hans parfym på gatan när någon går förbi, och hur många tårar du än får i ögonen när du hittar en lapp han skrev längst in i byrålådan.


i fell in love at the seaside.

Det stör mig att jag alltid är så trött på fredagarna!
Det är ju nu jag ska vara pepp som attans och leta runt efter något kul att göra ikväll, men istället känns soffan, godis och Idol så mycket mer lockande. Får väl satsa på att hitta på någonting imorgon och göra detta till en hemmakväll, om inte någon olidligt jättesupersöt människa drar med mig någonstans, men då ska det vara någon jag absolut inte kan motstå. Min hemmakväll ska jag inte sumpa så lätt, noway.

Nu: kanske svepa en till kopp kaffe (det blir min tredje på en timme isåfall) och sen hämta mat från närmaste ställe som finns. Life is sweet.



-

"Om jag hade kunnat hade jag möblerat om bland stjärnorna.
Ditt namn är sista pusselbiten på himlen.
"

jag är svag för dig för du gör mig stark.

och det här lyssnar jag på denna torsdagskväll.



oväntat effektiv dag, pluggade matte efter skolan och nu har jag städat lite och snart kommer älskling och ska installera mitt nya internet. sen några koppar te ch lite soppa på det så är det här en perfekt höst/vinter dag.

mitt hjärta är, alltid där du är.

att man inte kan sätta ord på det man känner, det är inte nyförälskelse.
det är bara det att vi är så väldigt väldigt lika, han och jag.
han är en så pass stor del av mig att jag inte kan leva utan honom.

och hans morfar älskar mig sa hans mamma för några dagar sedan. det är någonting jag alltid drömt om, att min killes morfar/farfar ska "älska" mig. det är så fint och sånt man ser i filmer. mitt liv kanske är ganska fint ändå.


And I Remember the Sound of Your November Downtown

Har haft en mysig kväll med älskling, ätit middag och chokladbiskvier med han och hans mamma medans vi satt och pratade resor och klagade på sveriges väder. Har tagit världens längsta, varmaste dusch också, det är typ det bästa som finns. Nu drar vi igång en Wallander film, våran specialitet.
Puss.



bild från 2009

vad som betytt något blir ingenting på en minut, och att alla paradis ljuger till slut

Sitter och surfar runt lite på webbdesignen. Vi ska göra en hemsida, men jag fattar noll. Så jag klickar runt och kollar på fina saker på olika hemsidor istället.





Dom där skorna och hennes outfit skulle inte sitta fel alltså!


jag kommer inte stanna här länge.

Idag är en såndär onödig måndag jag inte kommer minnas när jag vaknar upp imorgon, absolut ingenting har hänt. På pluggfronten har det väl hänt en del (stannade i skolan till klockan 6, så det måste fan hänt något) men på det personliga planet, ingenting. Har inte fått ut någonting av dagen, det var nästan mörkt när jag gick till skolan och det var mörkt när jag gick hem igen. Tur att jag hade en ny, lång ullkappa och mina vantar att värma mig med, när jag inte har elliot att hålla i handen. Ni får se bilder på det någon dag.
Dagens höjdpunkt var kanske när Noelle åt fryst sushi i matsalen, skrattanfallet på väg hem med flickorna eller spenatpastan jag åt här hemma. Vegetariskt och gott, för en gångs skull. Eller, en annan cool grej som hände, jag såg samma kille på tunnelbanan, på både fram och tillbaka vägen till skolan. Han gick av på morgonen till jobbet i Gamla Stan medans jag åkte vidare till Skanstull och sen hoppade han på igen när jag åkte hem, i min vagn. Det var ganska coolt.

jag kom alltså fram till att måndagen kanske inte alls var onödig, för lite fina grejer har ju hänt. det kunde varit värre.





bilder från när jag åt asgoda cupcakes hos lilla kusinen för någon helg sen

Åh, Mount Everest, visa mig hur man gör, hur man lämnar hela världen nedanför.

jag har varit inne exakt hela dagen idag. och det känns bra. nu börjar skolångesten komma krypandes, men jag överlever. imorgon kommer bli en jobbig dag, det känner jag på mig. så mycket skolarbete att göra och skoldag mellan 9 - 16.30. omänskligt säger jag bara.

nu ska jag ta ett varmt, långt bad och försöka glömma bort ett tag. glömma skolan. sen ska jag ta tag i matten. eller nej, det ska jag inte. en kväll i frihet till.


november i stockholm.

Jag måste ju visa det här fina, vinterkalla Stockholm också:













Bilder tagna utav Emma (alla utom den sista då)

slowdance in a burning room

Igår var jag ute på äventyr med Natalia, det var en bra och alldeles lagom avslutning på lovet. Det har varit en fin vecka faktiskt, fylld med blandade känslor men mest lyckorus och den där känslan av att man är tillfreds med livet. Så känner jag mig just nu, sitter och tittar ut över ett sådär ljust, vinterkallt Stockholm som man riktigt kan andas i.





Och såhär sliten är jag nu. Eller ja, något sånt iallafall.

lilla lady

Gårdagskvällen började med en jättefin halloween middag hos Cassandra, friterade mozarellasticks och lökringar, kycklingklubbor, massa fina såser och typ tusen grejer till. Snacka om att vi blev mätta.

Sen träffade jag fina Bella, hon var så söt i sin nya vinterjacka från Spanien. Vi åkte hem till hennes systers kompis i Alvik och pratade massa skit om killar, det behövs ibland. För ibland är killar svin, that's the truth. Det var en bra kväll, sen blev det pizza på 7eleven med elliot och tobbe, mysigt värre. Jag & Elliot var vakna till 5, vi såg nämligen en skräckfilm som började klockan 3. Så jag är väldigt trött just nu, men ikväll blir det pizza med finingarna.


natt-tankar

Alla runt omkring mig gör slut och blir tillsammans lite hur som helst, men jag håller fast. Och jag vet inte hur länge jag kommer göra det. Men jag vet att jag fortfarande älskar honom mer än mig själv. Att jag inte skulle vara någonting utan honom, och jag kan inte komma över att jag inte gillar den känslan. Jag hatar den. Jag vill vara hel, själv, utan honom. Men det kommer jag inte bli på länge, jag känner det. Antingen med honom eller ingenting alls. Och fyfan vad det skrämmer mig. Jag är livrädd.

åren har nog slitit hårdare på mig.

jag har ju glömt att berätta om min dag! den började med att jag vaknade bredvid en trött liten cassandra, sen gick vi upp och åt en stor frukost (som alla dagar när det är lov, älskar frukost ju). sen drog jag på mig lite kläder, sprang till bussen med syrran och träffade farmor. shoppade nya byxor, en tröja och tights, sånt där som behövs liksom. sen åt vi sushi och fikade på thelins, ganska perfekt money-spender dag, och det var inte ens mina egna pengar. härligt värre.
efter det blev det god middag här hemma och sen ännu en fika med natalia på café 60, det var proppfullt med folk och liv överallt, vilket är ganska härligt med inte så bra när man försöker prata hemlisar.

nu är jag hemma efter dagens äventyr och känner mig konstig. ja, konstig är rätt ord. kanske beror på dagens kaffe-konsumtion. vi säger det sålänge.

courage





källa

här under askan utav sönderbrända drömmar ska vi bygga nånting större

















Och såhär har mitt höstlov sett ut, hittils alltså.
Det är ju faktiskt tre underbara kvällar kvar.

Och det ligger något magiskt i luften ikväll, det känner jag. Inte för att någonting speciellt händer, men det ska vi nog ordna. Sitter och lyssnar på det här och snart ska jag möta upp fina Natalia, ha tjejsnack och kanske fika lite. Sen får vi se.

You'll always be my hero, even if you lost your mind.

Nu ska jag snart äta middag och sen umgås hela kvällen och natten med Cassandra, visst låter det mysigt? Tycker jag med.



(och guuuud vilka snygga ringar)

lördag hela veckan.

det här är min grej känner jag, lördag hela veckan.

en annan sak som gjorde min dag är att Daniel Adams-Ray har släppt sitt debutalbum, håller på att lyssna igenom låtarna nu och det låter super. titlar som "Förlåt att jag aldrig sagt förlåt, "Gryningspyromanen" & "Lilla Lady", det kan ju inte vara annat än bra.
och alla hörde ju gubben i lådan, jag har kallat den årets bästa låt och står fast vid det.

så gör som jag, LYSSNA LYSSNA LYSSNA



fanns inga gränser som jag inte kunde tänka mig och spränga för att få va med dig

lyssnar på gamla låtar och ska snart krypa ner i sängen med min älskling. om vi har lust med det är vi uppe hela natten och lyssnar på lars winnerbäck, för det är sånt man kan göra när man är ledig.


confess



And we are so fragile,
And our cracking bones make noise,
And we are just,
Breakable, breakable, breakable girls and boys

we destroy our lungs and fix our hearts

det är inte okey att det höll på att mörkna vid fyra idag. längtar tillbaka till en fin dag i september, då jag stod på kristinbergs t-banestation och inte frös alls. jag tittade på löven som börjat ändra färg och vinden va ljummen.

annars så älskar jag mina vänner. tänk hur kul man kan ha, och hur alla vi i gänget är så olika men det gör ingenting. jag har nog aldrig skrattat så mycket på några dagar som jag har gjort dom här senaste.

det känns som om livet ordnar upp sig tillslut.

halloween

Hade jätteroligt igår, chillade lite hemma hos Gustav som bor vid Odenplan, jätteskönt att ha nära hem. Folk var utklädda, älskar halloween! Sen gick jag, Natalia och Josefin hem till mig, skrattade som galningar åt allting och facerapade hela facebook. Typ.

Idag vaknade vi, åt frukost, Josefin gick hem och nu sitter jag och Natalia här och ska kanske kolla på en film.
SÅ SKÖNT MED LOV!
Orkar inte tänka på skolarbetena som måste göras.

Här är lite bilder, snodda av Micha. 






RSS 2.0