Död chey efter träning med my very own PT


This is war

Lyssnar på Darin och deppar lite, för att jag inte har träffat min baby på drygt 24 timmar. Känns så ensamt. Alltid detta problem med relationships, jag förstår inte.
 
Plus att det regnar ute (mitt hår förstördes), jag köpte en alldeles för dyr sallad till lunch (räkorna var tillochmed äckliga) och fick nyss reda på att jag måste rycka in på jobbet idag, på min såkallade "lediga" kväll. F my life.
 

Jag lovar, vi klarar att segra tillsammans.

Känns inte ens som jag går i skolan den här kursen, så jag lever och har kul så att säga. Förutom att det antingen är 20 minus eller 3+ ute, och inget av dem är speciellt nice. 
 
Jag har sysselsatt mig med att kolla igenom hela Paradise Hotel 2010 med min baby på en veckan, så himla awesome koncept på serie. Gissa vem som kommer in i mitt klassrum i måndags, och ska gå samma program som mig, om inte Alexandra som var med?! COOLT. Förutom det har jag den senaste veckan fikat på Wayne's med Frida och catchat up, ätit tacos och degat i soffan en hel fredagskväll med Anna och Josefin, dragit på hemmafest med Noelle och Natalia där det var öppen bar och vi kunde få i princip vilken dricka vi ville, snackat ålder ihopkrypen på en balkong med tjejer jag aldrig träffat samt ätit grova mängder frukt och vitaminer.
 
Ikväll jobbade jag på min lilla restaurang och fick 2 timlöner i dricks, soft är vad jag kallar det. Nu blir det nybäddad säng och viaplay. Förutom förkylning, lite mycket läxläsning och väderångest mår jag PRIMA. Fick massa komplimanger för att jag är duktig, söt och vacker idag, och det är fest på fest på fest kommande helgerna. Love life. 

Januari är kul har jag hört....

Ett tag sen jag skrev nu.
 
Det jag gör just nu är letar runt på hemsidor efter begagnad kurslitteratur till pedagogik-skiten (som kanske inte alls blir så tråkig after all), skriver in kompisträffar, födelsedagsfiranden och avskedsmiddagar i kalendern, handlar träningskläder, jeans samt massa onödigt skit och oroar mig över läkartider.
 
Jag bara planerar och planerar alltså, någon slags "komma-igång-period" just nu känns det som. Fikade dock med Noelle idag, vi pratade länge på ett tyst café med utsikt över hela stan om relationer. Det är så roligt när man berättar om bråk man haft med sin partner, för alla är ungefär likadana. Alla är vi lika på något sätt, märkligt.
 
Inatt satsar jag på mycket sömn eftersom jag är ledig och sen ska jag förhoppningsvis träna med Kristoffer imorgon. Efter mycket stress och sjukdomar har jag äntligen kommit på rätt spår I think.

Bestämd.

För första gången tror jag på mig själv när jag säger att jag lärt mig, att vissa saker kan man helt enkelt inte acceptera. Allt det där med att "älska andra men älska dig själv mest", ni vet? Det stämmer ju. Mamma påminner mig ofta om det, att jag inte ska låta andra avgöra om jag är lycklig eller inte. Att jag måste vara självständig. Det tar jag till mig så mycket jag kan, försöker suga in det i varje cell i kroppen. Ingen kompis ska få behandla mig hur som helst, de som inte kan glädja sig åt min lycka och det jag är passionerad för får helt enkelt göra som de vill, gå ut ut mitt liv eller stanna och försöka förstå. Killen jag är i ett förhållande med ska inte svika mig, han ska inte få tappa mitt förtroende. Han behöver inte vara underbarast på jorden varje minut av dygnet, men han måste vara det någon minut av dygnet. Jag förtjänar inte en del skit jag tog i mitt förra förhållande, och varför jag tar upp sånna här gamla saker just nu har jag ingen aning om.
 
Men jag antar att man lär sig och blir äldre hela tiden, för jag har aldrig sett det så solklart som nu, vissa saker han gjorde var bara för mycket. Jag skulle aldrig acceptera det i nuläget. Det känns fint.

I like the way you like me best, I love my hands around your neck

Sitter på bussen och solen skiner. Programmeringskursen är äntligen över, hade faktiskt kul de sista timmarna i Kista idag med Evelina. Att jag har haft influensa de senaste dagarna suger dock. Men imorse vaknade jag med ryggen tätt mot hans mage, full poäng på det. Nu ska jag lyssna vidare på sexiga Britney och dra hem och sova.


mina bästa älsklingar


NYÅR

 
 

ÅLAND


 
 
 

-

"När lilla mamma ska du tipsa din dotter om en sån som jag
Säga ha det kul älskling men välj ingen advokat
Välj nån som älskar dig som alltid väljer dig
Som skulle sälja sig och svälja gift för att få tillfredsställa dig"


Då var det fredag igen

Kom ihåg detta mina vänner!


allmänt tjafs

Känner mig så sjukt jävla inspirerad. Till att skapa någonting, vad som helst, förutom det jag måste göra. Har pressen på mig att göra klart ett grupparbete tills på onsdag, och alla inblandande är för tillfället svinsjuka, inklusive jag. Eller, svinsjuk är jag inte, men kan inte sova om nätterna pga hostan. Anyways, imorgon måste jag kötta apmycket med det arbetet, PUNKT SLUT. Eller föressten, NU måste jag kötta. Varför göra imorgon när man kan göra idag?
 
Idag var på med mami och handlade presenter till min fina pojkvän som vi ska på middag till imorgon. Det blev massa grejer han förhoppningsvis kommer gilla. Sen hann jag med apoteket och banken också, nödvändigt men tråkigt. Nu är sparpengarna insatta osv, nu är det bara börja spara ordentligt till sommarnöjen.

Påminner om när jag och älsklingen var på Åland <3


Word på Rowling

Sitter just nu på 7eleven, äter banan och väntar på att få träffa Klara-flickorna och röra oss hem till Matilda för middag! Har dock skola imorgon kl 11 så blir inte en allt för lång kväll..


you are giving me such sweet nothing.

Första dagen tillbaka i Kista, och snacka om att jag är heltrött på denna kurs. Programmering SUGER. Och så lite jobb på det, men det klarar jag.
 
Btw, saknar redan julen och vill ha en till. Ge mig mer jul, helt enkelt.
 

I know that you're coming home to me.

Tjoho! Igårkväll vart det tjejsnack på N'see med Josefin och Madde, innan dess hade jag och J lagat supergod tacos med hemmagjord guacamole, fullkornsbröd och spenatsallad. Stört gott. Kvällen slutade med Krille och hans vänner på Theodoras, lagom och väldigt trevligt.
 
Juste, min nyårsafton var awesome. Mest awesome innan tolvslaget faktiskt, med all god mat och dryck + trevligt middagsällskap. Vid tolvslaget stod jag med 30 killar i en korsning någonstans i Hässelby, poppade skumpa, skrek och kollade på raketerna. Standard och riktigt roligt. Sen begav vi oss hem till en grabb där det bjöds på hundgos, rom&cola, röda juice drinkar och konstiga lekar ute i snön som jag dessvärre inte minns speciellt mycket av.
 
NU: BIO - Berättelsen om PI, med min finaste bredvid mig.

RSS 2.0