Baby, I broke them all for you



Och så har ännu ett år gått och det är nyårsafton. 5 och en halvtimme kvar på 2009.
Och ikväll blir det mysmiddag och sen ut med boyfriend, vi hörs vänner!


life is for deep kisses



Sista riktiga natten på 2009, och det har varit ett bra år. Ett av mina bästa. Mitt livs största förändring hände i början på det här året, och han ligger i min säng och väntar på mig just nu. Ska hoppa ner i hans famn och bara njuta. Puss på er.

hur lyckliga kan vi bli, vi som vet vad stjärnorna består av?

Få saker ger mig så starka känslor som Emil Jensen.
Hans låtar får mig direkt tillbaka till sensommaren, blåsiga dagar hemma i Stockholm.
Underbart och obeskrivligt.

Ni kan ju ta och lyssna, nästan alla låtar är bra. Men här är en favorit.

i've become a poptimistic


(gammal bild)

Det är först nu jag känner mig lite pepp inför nyår!
Det är trots allt en av de roligaste dagarna på året.

december



vem skulle ni välja att se ut som om ni fick välja vem som helst?
jag skulle ta Rachel Bilson, har alltid avgudat hennes utseende.

brittany murphy



Lite sent, men den här tjejen hade talang. Fattar inte varför hon skulle dö.
Jag älskade hennes sätt att skådespela, speciellt hennes roll i 8 miles. Riktigt grym var hon. Och snygg som få.

i can not wake up in the morning, without you on my mind

Jag blir galen när jag ser bilder som dem här, jag vill bara ta bilder! Känner för att skaffa värsta systemkameran och hitta några som ställer upp på foto, för det är verkligen den finaste konst som finns. Att fånga något riktigt vackert på bild så att det finns för alltid.





barbie 50 år

Hittade bilder från en modevisning där de hyllade att barbie fyller 50 år. Hur lyckas dom se ut som barbies på riktigt? Läskigt, men endå coolt.






10 månader med världens finaste pojke




yellow bird





Äntligen hemma igen! Och bara för det får ni två bilder jag fullständigt avgudar.
Hittade dem här för den som vill kika lite på tjejens otroliga bilder. Jag dör lite.

det måste komma något bra ur allt

Har aldrig kännt mig så instängd och klaustrofobisk i ett hus som jag gör ikväll. Jag vet inte varför, jag är väl helt enkelt ingen landet-människa. Jag vill vara i en storstad där jag kan göra vad jag vill, gå vart jag vill. Inte bara på långa skidturer ute i skogen.
Även om jag tror att dem där skidturerna är bra för mig. Jag hade aldrig fattat det där med att "rensa tankarna" förrens nu. För det är precis vad man gör ute på spåret. Allt man hör är skidorna som dras mot snön och stavarna som bryter igenom den lite isiga snön som lagt sig som ett hårt täcke under natten. Man känner den iskalla vinden i ansiktet och jag kommer på mig själv med att göra upp som berättelser i huvudet. Om saker som har hänt, eller om hur jag önskar att saker skulle vara.
Nu låter jag som något natur freak, men det är jag verkligen inte. Har bara upptäckt att det kommer något bra ur allt dåligt.

pop the clock

Juldagens kväll och jag sitter ute på landet. Har inte gjort någonting alls idag, gick som mest en liten promenad längs med vägen. Men det var blåsigt och lite kallt så det struntade jag snabbt i. Vill inget hellre än att sitta hemma hos min darling och bara pussa honom, men det måste tyvärr vänta några dagar.

Har inga bilder här heller. Allt suger alltså. Även om julafton, som alla andra år, var mysig. Fick massa pengar, så när jag kommer hem blir det till att gå på bio med sötisen.

the only place i wanna be is underneath your christmas tree



God jul på er busungar! Den här julaftonens början firades med lillasyster, music&lyrics, julmusik och stekta ägg! Det ända som saknas här hemma är en julgran, sen hade stämningen varit på topp.

Light me up put me on top







Lite väl porriga, men snygga nyårsklänningar. Med ett par snygga leggins under och en liten kofta sitter den nog perfekt. Känner peppen, haha.

falling in love at christmas time

Jag kommer inte klara fyra dagar utan darling. Det känns helt omöjligt. Men vi får se, han kanske kan följa med ut till landet.

För imorgon är det faktiskt julafton mina vänner! Nu bär det av till affären för att handla in julgröten tills imorgonbitti.


på sommaren nattbadar vi, på vintern leker vi i snön istället!


i want your love and i want your revenge

Gårdagskvällen var riktigt jävla grym! Mina bästa vänner och en hel del nya, väldigt söta människor. Snöänglar med Anna och Cookie Dough mitt i natten vid köksbordet. Sånt är vad jag kallar lov.


dem finaste jag vet


anna syns inte, haha. underbar kväll!

you little monster


tiger

Det finaste med lov är att alla dagar känns som helg. En ända lång helg helt enkelt, och det måste vara bland det bästa som finns. Det är sjukt mysigt att man kan gå ut varje kväll och ha roligt, behöver liksom inte oroa sig för att få för lite sömn och det är inga läxor som står i vägen. Great, skulle jag säga. Så det är precis vad jag ska göra ikväll, dra mig iväg ut i den iskalla decembernatten.

Och jag skiter i sommarn, för man lever nu och det är alldeles underbart fint med all den vita gnistrande snön. Även om jag var rädd som fan för att få en istapp i huvet idag när jag gick gatan fram.
Men det är något fint i alla årstider, och det kommer en ny sommar. Den kommer bli väldigt bra har jag en känsla av, alltså är den värt att vänta på.


klockrent

Den där pojken jag aldrig kände 
Som gick på gator jag aldrig såg
Och tänkte tankar jag aldrig tänkte
Under ett tunt och flygigt hår
Och alla känslor slog och sprängde
Hela vardagen full med hål
I en tid då inget hände
I en stad som alltid sov
Men älskling, vi var alla en gång små


and the party don't start til' i walk in



Saknade plötsligt sommaren. Väldigt, väldigt mycket.

you change your mind, like a girl change her clothes



Jag behöver pengar. Fattar inte vart mina tar vägen. Fick en femhundring några dagar sen och den är redan borta, på bara smågrejer. Skönt att det snart är jul iallafall!

kan inte

Sitter vid mitt skrivbord, sveper en flaska iskallt vatten och fryser sådär lagom. Allt är så lugnt och jag vill göra något ikväll. Jag ska göra något ikväll. Gillar inte den här känslan av att ingenting spelar någon roll, vad jag än gör.


vad du än gör med mig nu, så får du mig ändå.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Varit så otroligt kär.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer inte ihåg dem.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej. Men en människa jag träffat då och då dog.
5. Vilka länder besökte du? Tyskland
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Utlandsresa till varmt ställe
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Jag vet inte datumen, men det är många dagar. Sommardagarna med elliot, avslutningskvällen, popaganda.
8. Vad var din största framgång? Träffade elliot som betyder mest för mig. Kom också in på ett gymnasium jag trivs på.
9. Största misstaget? Det vet jag inte.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, nu på hösten har jag varit lite sjuk hela tiden känns det som.
11. Bästa köpet? Mina höstskor
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och nöjen.
13. Gjorde någon dig riktigt glad? Ja, många.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Slightly Stoopid - Wisemen, Lykke Li - Tonight.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Iår var det väldigt "antingen eller". Superglad eller jätteledsen.
16. Vad önskar du att du hade gjort mer? Uppskattat sommaren.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Bråkat om småsaker med människor jag älskar.
18. Hur tillbringar du julen? Hos farmor, sen ut på landet.
19. Blev du kär i år? Ja ja ja ja. Herregud vad kär jag blev.
20. Favoritprogram på TV? Ensam mamma söker. Haha, sorgligt men sant.
21. Bästa boken du läste i år? Har inte läst så många, tråkigt nog. Ska vara mainstream och säga gossip girl.
22. Största musikaliska upptäckten? Kent kanske.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Träffade nya, fina vänner. Och de gamla såklart.
25. Något du önskade dig men inte fick? Kommer inte ihåg.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Firade med familjen och hade sen tjejmiddag. Roligt!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Längre sommar, fler festivaler.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Mycket koftor och bara leggins. Inga jeans, som alltid.
29. Vad fick dig att må bra? Elliot.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Älskade Heath Ledger i Brokeback Mountain.
31. Vem saknade du? Människor som var bortresta eller bara långt borta.
32. De bästa nya människorna du träffade? Nya klasskompisar och "Spånga gänget"!

Säg som det är, för den här gången krävs det mer.



Finaste bilden ungefär. Kolla hennes ögon.

det är okej att vara svag



Den här frisyren måste vara det skönaste som finns. Slänga ihop allt till en knut, bäst.

drink all day, play all night



Måste bara säga att jag var het som katt. Förra halloween om jag inte minns fel. Grr.

walking on a dream

Första dagen på lovet. Och just ikväll är det bara jag, Cassi, pepparkakor med ädelost (nyupptäckt favorit faktiskt, gött!), en stor cola, chips och julklappasbytning. Sånna kvällar är bra dom också, riktigt superfaktiskt. Vi har dansat runt för oss själva till gamla godingar och skrattat åt ingenting. Nu är det glassätning på g!


don't push me

Dagboken måste vara en av världens finaste filmer.


nobody move, nobody get hurt



Ibland saknar jag min gamla skola, högstadieskolan. Väldigt mycket. Har kommit på såhär i efterhand att de var en väldigt fin tid, en fin skola. Speciellt högtiderna och avslutningarna. Min nya är betydligt mindre och jag har inte lärt mig se charmen i det ännu. Gör det snart förhoppningsvis. Men mina nya homies är absolut inget att klaga på, det är inte det.

I just miss old times.

Have you ever tried sleeping with a broken heart?

Even if you were a million miles away
I could still feel you in my bed
Near me, touch me, feel me
And even in the bottom of the sea
I can still hear inside my head
Telling me, touch me, feel me
And all the time you were telling me lies

Det här är sverige och vi gråter aldrig mer



Var inte den här ögonskuggan cool? Kanske borde våga med helt rosa nån gång, vem vet. Snyggt var det iaf på Lady Gaga.

jag vill ha helg






You have me somewhere in between reality and my dreams.



snart är det jul och jag funderar fortfarande på vad jag ska önska mig. funderar på håkan hellströms live dvd, sex & the city box och nån parfym.

there once was a little girl



Idag hade jag en så himla bra morgon! Vaknade vid 12 av att älskling ringer, han låter väldigt glad, det är hur ljust som helst i mitt rum och jag känner mig utvilad.
Och nu ska jag se slutet på Brokeback Mountain som jag inte såg igår för att det var alldeles för sorgligt att se innan man ska sova.

try sleeping with a broken heart



kvällens finaste låt.
nu dricker jag te och pratar med elliot. han har gjort så jag är rädd för apor sen han visade mig artikeln om en shimpans som åt upp en tjejs ansikte och händer. så jävla hemskt.

life is for deep kisses


mk is looking good


dricker glögg med balkongdörren öppen inatt



Hemma idag igen. Och även om det hade varit kul att va i skolan denhär sista veckan så ska jag inte klaga, älskar att sitta inne med en filt och se snön fara omkring där ute. Det är nästan snöstorm här i stockholm idag.
Mitt största problem idag är nog vilken film jag ska se. Ska fundera på det.
Även om inte var i skolan kunde jag inte sova hur länge som helst idag, nejnej, klockan åtta bar det upp ur sängen och iväg till karolinska. Så allvarligt var det inte, skulle bara röntga mig lite. Så nu har jag en bild på mitt skelett här bredvid mig, mycket fint.

Det som suger hårdast är att jag inte får pussa på Ellie på några dar, man vill ju inte att han också blir sjuk. Det är han alldeles för söt för.

fanns inga gränser som jag inte kunde tänka mig att spränga för att få va med dig.



och såhär såg jag ut i lördagskväll. nästan, jag bytte faktiskt tröja.

euphoria


Jag ser tillbaks på mörka moln

Inatt har snön kommit på riktigt till stockholm. Den ligger där ute, som en ett mjukt, tunnt täcke här över min lilla bakgård. Eftersom jag är sjuk kan jag inte gå ut, och det suger ju. För jag har aldrig vaknat det här halvåret och kännt sånt hopp som jag gjorde idag. För det var så ljust, vitt och vackert helt enkelt. Det hade jag totalt glömmt bort.

Så nu sitter jag här inne och det är precis i dem här minuterna som det börjar mörkna. Man ser hur allt det där jätte ljusa försvinner och blir till ett enda svart mörker. Som dock inte är lika mörkt tack vare snön, underbart.

can you meet me halfway?



Så här fin var jag igårkväll hos Raffe, det var riktigt roligt.
Ni får se hela outfiten imorrn sötisar!
Nu blir det sängen, kanske en film och sömn med bästaste.

I wanna be your last first kiss.

If only I had one wish, I'd want a million, trillion lifetimes that I could spend with you. I'll fall in love with you, again and again.

mitt hjärta, du får aldrig gå ifrån mig. jag är förlorad sen den första gång jag såg dig

"och när man kittlar dig på örat, det lilla skrattet vill jag ha inspelat och somna till varje dag"


nothing's gonna stop me now

Lyssnar på Parken. Riktiga sommarkänslor alltså, popaganda. Det var fan bäst. Och så taggar jag lite inför ikväll. Blir nice. Idag har jag bara sovit. Eller nästan, åt stor mysig frukost också.



Såhär skulle jag gärna få klädd idag, så coolt.

walking in memphis



idag hade jag myskväll med älsklingen. erik vann idol, och det var faktiskt väldigt bra. han är söt den pojken, och så otroligt duktig på att sjunga.

jered leto


the coldest story ever told



dricker julmust och äter pepparkakor
snart jul mina vänner

dela allting i bitar , släng det som är skit och behåll det goda



vilka skor! åh, me like.
det här är dagens låt
neeeeeew york

i wanna blow you away

Redovisningen klar, score! Verkligen skönt att ha det gjort. Nu väntar bara den här perioden där alla går runt och längtar efter jullov hela dagarna, bara väntar. Men jag saknar verkligen snön här i landet. Vart är den?

Men ikväll ska jag kanske baka en kaka och så kommer älsklingen hit, kan det blir bättre?


armani bennet, riktig snygging där

so true, so true


you keep me from falling apart

Jag tror jag börjar få feber igen. Huvudet bultar. Sitter här vid mitt fönster och fryser om händerna. Tänker på hur mycket som är fel i mitt liv just nu. Det ända rätta är nog Elliot. Han räddar mig från att falla isär och gå sönder. Jag är så glad att han alltid finns där för mig, det går inte att förklara med ord hur det känns. Jag läser om alla brustna hjärtan och jag känner igen känslan. Allt för väl. När den där pojken säger åt en att han inte vill ha dig. "jag älskar nog inte dig lika mycket som du älskar mig." Det är en sån känsla man aldrig glömmer, den etsar sig fast.

what a girl wants



Härlig tröja tycker jag. Tihi.

shoe heaven



Dom här skorna är så dampigt snygga att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Om jag visste vart dom var köpte skulle jag springa dit typ, men så är tyvärr inte fallet. Suck.

new york, i love you, but your bringin' me down

Sitter i skolan med Noelle och pluggar på liberalismen, roligt värre. Not.


little lion man

Blev himla sugen på att se den relativt nya filmen New York, I love you. Rachel Bilson som alltid varit en favorit för mig är med. Och inte nog med det, hennes good lockin' pojkvan Hayden Christensen är också med. Han är med i en av mina favorit filmer, Factory Girl. Det kan inte vara fel helt enkelt. Måste se. Snarast.


rachel är söt i en blond peruk också

fan, fan, fan det skulle vart du



Saknar mitt röda hår lite. För titta vad söt jag var på den tiden? ;)



Funderar på att färga igen, men vet inte riktigt hur. Vågar nog inte go all in för rött igen alltså, men vi får se.

bad girl





Ser ni vem det är? Japp, that's right, Adriana Lima som Amy Winehouse.
Tycker bilderna är helt klockrena och skitsnygga rent ut sagt!

jag har allt bra söta vänner


och du undrar vem som kysser henne nu, ja du undrar vem, vem om inte du

Han som kan sätta ord på alla känslor, han som skriver så vackert så jag får rysningar av varje ord. En av de finaste människorna, artisterna någonsin. Jag vet inte hur många gånger jag gråtit till hans låtar, eller hur många gånger han räddat mig när jag mått dåligt. Det finns ingen som honom, som skriver musik man kan dansa tills man blir helt trött till och musik som man kan gå söder av, på ett fint sätt. Han släpper nytt album om ett år. Och jag räknar redan dagarna.


tryck på bilden för artikeln om nya albumet

The age of man is over

snart är det jul
och det är som alltid, lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig


blackbird

Måste bara tipsa om en film jag såg i helgen. Jag brukar inte gilla sånna här "pang pang filmer", men den här var grymt bra. Det är 30-tal, kärlek och Johnny Depp. Riktigt fin faktiskt, minus för sorgligt slut. Men så är det väl ibland.




all work, no play

Sitter i skolan och försöker plugga, det går sådär. Redovisning om liberalism och kolbs fyra lärstilar. Det är inte precis det roligaste man kan göra. Jag har inte bråttom hem heller, absolut inget planerat idag.
Vill helst ta en kamera och fota lite, men ingen tid för det.


när sommaren kommer ska jag visa dig bättre dar


every other season comes along and i'm alright

Tänkte dela med mig av den finaste (och sorgligaste) julsången jag vet också.
miss you most at christmas time



i will never be afraid again

Städar garderoben, och jäklar vilket jobb det är.
Sorterar i tvättas igen, slängas & läggas bort typ.
Den här söndagen var ovanligt bra, tummen upp för det! Riktig julkänsla har jag här i huset också, wonderful.


can you feel it?

Sitter hemma hos Jossie med Anna och lyssnar på musik (sexi cat), äter kladdkakesmet, tar massa snygga bilder och bara myser. Perfekt söndag.
Förlåt för dålig uppdatering! Det blir bättre i veckan.




den här stan får aldrig nog, av saker som går sönder

Sjuk idag igen. Inte kul att vara det på en fredag.
Men nu ska vi inte deppa för det, älsklingen kommer hem till mig senare och nu ska här ses på film!

Where to start, 17 again, några avsnitt av OC eller djävulen bär prada?


because the night belongs to lovers



Snyggt.

and her mama cried



Hon är så bra! Och jag gillar verkligen hur hon sjunger låten, man blir lite berörd.

fireflies

Sitter här, dricker apelsinmer och är sjuk. Ja, det är skit. Hade verkligen hoppats på att vara frisk till helgen så jag kan gå på F's födelsedagsfest. Livet suger ibland.

Lyssnar också på världens kanske töntigaste låt, Fireflies med Owl City. Haha, jag har inget liv.


you do, really



idag gick jag och julklappshandlade lite med min älskling. lite sådär spontant, efter han hade snaggat sig (vilket jag faktiskt gillar).
jag har varit så glad varje sekund med honom idag, helt otroligt. att han kan få varje sekund att glänsa, bara genom att vara där.

jag läser om brustna hjärtan och ensamma nätter.
kommer på hur glad jag borde vara. hur glad jag är.
för varje natt jag får med honom, för det är ju helt magiskt egentligen.
hur någon kan vara en del av mig. som min andra halva.

bad romance



Lady gaga är typ min största idol, hon är så jäkla cool!
Älskar hennes nya album, speciellt "Speechless" och "Monster".
Lyssna lyssna lyssna

some people are just born with tragedy in their blood

Att allting kan gå från skit och panikångest till perfekt på en dag, och det bara på grund av honom.
Jag har lite julstämning i hela kroppen, och just därför ska vi krypa upp i sängen och titta på Grinchen snart, en riktigt klassiker.


there's a possibillity


Tell me when you hear my silence, There’s a possibility I wouldn’t know.

Ni vet när saker är för jobbiga för att vara riktigt ledsen över, man börjar se det som komiskt istället?
Så känner jag nu. Och det är fan inte roligt.
Knarkar Lykke Li's Possibility också, den är så passande.

YOU REALLY MAKE ME FUCKING SMILE.




do you fall in love often?


frozen





Hittade en tjej som tar finaste bilderna.
Kolla bara, de är helt wonderful.
littlemewhatever

I've had a little bit too much

Sitter i skolan, har tagit svinsprutan för någon timme sen.
Känns lite stelt och stickigt i armen, men det är bättre än förut då jag nästan kände mig lite yr.

Nu måste vi göra grupparbete om liberalismen, det är precis det jag vill göra klockan fyra en tisdagseftermiddag. Precis ja.

take me to the place i love, take me all the way





Fotade med Natalia i skolan idag, vi är så söta.
Nu ska jag göra ett tidningsomslag, see ya later!

all i ever wanted was someone to stop me from thinking.

jag gillar inte hur dessa svarta, kalla kvällar får en att tänka efter. försöka känna, men misslyckas. oftast.
man kan inte vara ute, leka bort allting och glömma, då fryser man ihjäl.
och det är svårt att sitta inne och tänka.

RSS 2.0