come closer

Jag måste vara världens lyckligaste tjej. Sitter just nu i en mysig lägenhet fyllt med massa tända ljus och väntar på att världens bästa pojkvän i vit skjorta ska bli klar med maten. Min favorit också, kyckling såklart. Kan inte bli bättre. Snabba cash var rätt bra den också. Lite lång och väldigt hemsk, men bra. Att det är sportlov är också super. Puss på er!

1 år

Ett år av det finaste jag vet. Det bästa som hänt mig. Jag är så lycklig. Det låter så töntigt att säga så, men det är så sant. Allting vi har gjort tillsammans, så måna fina minnen.

Idag är det ett helt år sedan jag kysste honom för första gången. Den kvällen det på ett sätt blev han och jag. Jag kommer fortfarande ihåg hur det kändes. Jag har aldrig känt så mycket som jag känner med dig.

lämna mig aldrig
jag vet inte vad jag skulle göra utan dig
jag älskar dig elliot


bara dårar rusar in






om vi nån gång ler, små korta stunder

Sitter innanför mitt fönster och hör hur snön smälter där ute. Det känns bra. Kanske blir det vår iår också, trots allt. Jag riktigt hör hur det droppar ner på fönsterbrädan.

Annars hade jag världens härligaste kväll igår med mina fina. Idag ska jag se This Is It med min älskling. Och imorrn firar vi ett år. Gud vad fort tiden går.

när sommaren kommer ska jag visa dig bättre dar

Och nu har jag alltså sportlov! Helvete vad skönt det är, fast gatorna är slaskigare än någonsin och jag fått äckligt slaskvatten stänkt på mig två gånger idag så är jag glad. För ikväll får jag träffa fina människor och jag får vara med älskling. Puss!


gammal bild, men stå ut (;

disney

Har tråkigt på studiepasset, sitter och skriver om 10000 olika ekonomi begrepp, inte kul. Men det är lugnt, snart lov! Några timmar kvar bara. Därför sitter jag och kollar på sånna här underbara Disneyfilms bilder, ih.

Och jag måste skaffa ett jobb. Tips på några?


johnniboy





Riktigt jävla snygg är vad han är, den där Johnny.

we live for the fame




första vårsolen?

Titta vad fint det var ute idag! Gick utanför dörren utan att frysa arslet av mig, ett plus! Kändes som om våren är på väg på riktigt. Det gör det fortfarande, klockan är över fem och det är inte totalt mörkt ute. Känns bra! Och efter skolan som slutade en timme tidigare gick jag med kära Natalia till Monki och shoppade loss på rean, super dag helt enkelt.






rude boy



Idag blev det en superstor polo jag brukar kalla "farmorströjan". Härlig och framförallt varm, det var därför jag tog på den. Gillar färgen också, lite beige/gammel rosa. Också stora örhängen till det, that's how I like it.



Puss på er, nu hade jag tänkt sova lite faktiskt. Börjar 12 imorrn, score. Och nedräkningen till sportlovet har börjat på riktigt.

stop calling





Alla dessa kläder var helt amazing. Och Katy Perry är ju faktiskt ganska good looking, eller vad säger ni?


Ikväll har jag bara myst med älsklingen. Gick och handlade efter skolan, lagade sen stuvade makaroner och korv till middag. Så enkelt, men så himlans gott. Sen gick vi vidare hem till mig för den obligatoriska tvtisdagen, halv åtta hos mig och House. Nice.

let it show



Vilka snygga tröjor det finns! Den här var klockren.

och när vi nån gång ler, små korta stunder


GET ON YOUR PARTY TIGHTS.



this is my kind of runway!

förövrigt lyssnar jag på lite småsöt musik

how deep is your love?

tänk om våren kunde komma snart. jag skulle springa ut och lägga mig på gatan och gråta av lycka. seriöst.

idag blev helt konstig pga sl. inga bussar eller nått går ju som det ska, så det suger ju. fick också reda på att jag inte kan följa med anna till björnis på lovet, hade glömt bort att jag ska på konsert. japp, så mycket ser jag alltså fram emot det. nej det ska bli kul, men fan hade verkligen velat åka upp dit, basta med tjejerna liksom.

We should break up 'Cause baby I love when we kiss and make up.


we are the world


början av kvällen och jag körde på gula naglar.


fortsatte med middag på donken, mums



Träffade massa mysbarn och hade väldigt roligt. Nu längtar man bara tills nästa helg!

pink

Woh, vilken kväll det blev igår! En av de bättre faktiskt. Super.

Tänkte bara visa mina lovely strumpbyxor. Dom matchade mattan, heh.




oklahoma



vill ha sommar! kollade på håkan hellströms live dvd ikväll, himla underbart alltså
nu ska jag sova, puss!

corona and lime



Sånna här vill jag dricka, typ nu. Ser ni hur coola dom ser ut eller?

Förövrigt hatar jag SL när vagnar går sönder om det tar lång tid att komma hem. Och jag hatar den här eviga kylan och snöstormen vi stått ut med i snart 3 månader. Det är minst 2 månader för länge. Jag börjar oroa mig för att det aldrig blir sommar. Det känns som det ibland, när man varje dag går in med blöta kängor och förfrusta händer.

happy birthday sis!



Det här är min lillasyster, hon är cool som attan. Låter ironiskt, men jag är stenseriös. Nästan lika cool som mig faktiskt, och då är man cool. Hon är verkligen megabra. Det är så att idag fyller hon tretton år vet ni. Det känns väldigt stort just då ni vet, och jag hoppas hon klarar sig igenom åren på högstadiet lika bra som jag gjorde. Och har riktig kul samtidigt. Det har gått fort alltså. Och du ska veta, hur mycket "fjortis" du än är, hur mycket jag än retar dig så är du alltid min lilla bebis.

Och som man säger, gör ingenting jag inte skulle göra! You get it. Puss på dig, nu är du ett år större.

brandnew



tack för blommorna sweetheart.

there's a choice we're making



riktigt snyggt med tighta jeans, kavaj och kedjor runt halsen. och den lite genomskinliga toppen, me likey.

you can buy me



Är med och tävlar hos Troublewhore, trevligt va?


party naked



langa tröjan alltså! skitsnygg

klockren

Det här är en sån där text jag önskar att jag hade skrivit själv. Men tyvärr har jag inte det. Den har jag läst flera gånger om genom åren, hittade den första gången i sexan tror jag. Sparade den då och tycker fortfarande den är lika sann, sorglig och klockren.

det handlar om att hålla andan när man är tio kilometer under vattenytan, då det är helt mörkt överallt och änglarna i dina drömmar inte kan rädda dig. det handlar om att kunna simma även om man dras ner i djupet fortare än bilarna susar fram på motorvägen. det handlar om att överleva när världen försöker krossa dig. som när man går förbi mcdonalds och känner att man bara måste ha en hamburgare. för att sedan gå in till närmaste grannen h&m och upptäcka att man gått upp ännu en storlek och de trådsmala modellerna på reklamaffischerna tittar på dig. och de skrattar. det är då du blir trampad på tårna.och sedan kommer sparken i magen när du får reda på att dina föräldrar ska skiljas fastän de varit gifta i femton år och brukade säga att de älskade varandra. då du ser din nioåriga syster gråta för hon tror att det är hennes fel, för att hon tjatade för mycket om att hon ville ha en ny barbie. men du, du ville bli som en barbie, lika smal och lika ytlig. och du slutade äta och du slutade skratta. då kan man känna revbenen knäckas. man vill bli fotomodell och är redo att göra vad som helst, till och med ligga med den äckliga fotografen som lovar dig berömmelse. du har ju så fina (silikon) bröst. man viker ut sig för att smaka på verkligheten. för att bli känd. men det enda man får tillbaka är runkande tonårskillar som ser din bild på slitzomslaget och tycker du är snygg. som är beredda att betala några tior bara för att slänga dig i papperskorgen om någon månad. sen är du bortglömd. och du håller på att kvävas. affärerna säljer bara lightprodukter och man får reklam för viktväktarna i brevlådan fastän man knappt väger fyrtio kilo. tv visar sexsåpor på bästa sändningstid och gratis porr finns tillgängligt dygnet runt på betalkanaler även för de minsta barnen. den nya tidens barnprogram: se linda rosing operera sina läppar. och alla bryr vi oss, alla sitter vi bänkade, och vi njuter. för nu har vi dragits så djupt ner under ytan att vi är nära att drunkna. för vi lärde oss aldrig att simma, vi lärde oss att vara perfekta.

skriven av: unknown.

famous as a place from moviescenes

Slänger in en dagens outfit. I know you like it.
(det här var innan jag spillde ner hela min töja, lyckat linn, lyckat.)


we never die

Idag har jag haft ungefär den mysigaste eftermiddagen nånsin. Gick först med lillasyster på stan ett tag, sen hem till Elliot. Där dukade vi upp bordet, tände tusen ljus och åt god lasagne. Sen började mitt favorit program halv åtta hos mig. Sorgligt men sant, jag älskar det. Vi poppade då popcorn, alltså inte i micron, vi poppade på riktigt, i kastrull! Dom blev hur goda som helst. Nu kom han upp ur duschen också, ska sätta mig och pussa på honom framför en film nu. Puss!

sockervadd



Titta vad fin hon var! Ni vet hon som har något roll i Twilight, Bellas kompis? Det här var tydligen på Oscars galan och hon ser ju ut som sockervadd! Sånt gillas!

you would not believe your eyes



Åh, vad 500 days of summer är fin. Och kolla in killens min på andra bilden, hur klockren är den inte? Tänkte precis skriva att jag ska gå och lägga mig, men det vore ju att ljuga. Ska sitta här ett tag till och göra absolut ingenting. Tills jag tröttnar helt enkelt.

aldrig riktigt slut

Jag flummar alltid runt på datan när jag kunde göra viktigare saker, som att ta bort alla kläder från mitt golv, plugga eller umgås med famlijen. Nej, jag sitter här inne och hittar helt onödiga, men roliga grejer. Som den här.




lite kul, för nästan hela tiden man duschar tänker man på hur fan man ska överleva att gå ut i kylan, right?

lucy in the sky with diamonds

I'm afraid that if you look at a thing long enough, it loses all of its meaning.

Typ det bästa någon sagt (Andy Warhole). För jag håller så med. Liksom, om det är sommar alldeles för länge så tänker man tillslut inte på det, man uppskattar det inte. Men det var mitt nyårslöfte, uppskatta sommaren. Och det kommer jag göra, så mycket.

you got your head among the clouds and you will never be free



titta vilket sött halsband! me likey.

idag var mina kompisar hippies i skolan btw, roligt värre! skitcoola var dom. puss!

bad day



Idag mår jag inte alls bra, ont i magen, supertrött och irriterad på allt. Vill bara ha älskling här. Han kommer snart, med blommorna jag fick igår. Sötungen.

All the crazy shit I did tonight, Those will be the best memories


du är drömmarna jag drömmer ibland







Alla hjärtans dag. Jag tycker egentligen det mest är en dag som alla andra, man ska visa kärlek för dom man bryr sig om. Även om man gör det där lilla extra just idag kanske.

Samtalen på telefon blev längre, och snart ville vi träffas mest hela tiden. Jag tänkte alltid på honom och alla de där fina sakerna han sa. Vi vågade inte riktigt träffas än, men vi tog varje chans vi fick. Försökte ordna små fester bara för att få känna hans hud mot min. Fortfarande var jag osäker på vad han kände, om han kände. Sen blev det februari. På alla hjärtans dag förra året var jag ensam, nu är allt så mycket bättre.


brighter than a star

Eftersom det bara är jäkla OS på tv den här tiden en lördag så tittar jag på barnkanalen istället. Men jag ska nog ägna mig åt att äta upp mina nudlar istället. Vilken kväll det blev igår föressten, otippad men slutade rätt så lyckat. Lilla Therese räddade oss, thanx!


Ikväll blir det födelsedagsfirande för söta Frida. Jag skulle gärna ha den här tröjan på mig.

r.i.p

“From heaven to hell and back again, life is a funny thing. Beauty can come from the most strangest of places, even the most disgusting places.”

- Alexander McQueen.


bara så länge det finns stjärnor över oss

Det är dem där små sakerna som betyder mest. Den försiktiga, mjuka pussen i nacken, blicken från dem ljusblåa ögonen som alltid fick mig ur balans. Och det där leendet. Bara att någon förstår och lyssnar, finns där. Eller när man har drömt en mardröm och vaknar med ett ryck, alldeles omtumlad. Då känns det bra att ha någon att berätta den för, en varm famn att krypa in och gömma sig i. Att bara försvinna och känna sig trygg för en stund. Någonting man aldrig vill lämna, man vill helst ligga kvar hela dagen.


do that shit


Det här hade jag på mig idag. Ny, supermysig kofta. Den är inte så gul som den ser ut, heh.


Titta, Linn lagar mat! Eller, Linn stoppar in kyckling i ugnen och kokar ris. Svårt det där.




Kaffe när jag kom hem från skolan och tandläkare, hade inga hål föressten, super!

Snart kommer älskling & det är halv åtta hos mig, gotta go.

what else could we do?



Yes, såhär kul har vi det i min skola. På estetiskt val alltså, haha. Humor på hög nivå folks.

take a risk


dear john



Måste se filmen Dear John, nu nu nu. För titta så söta dom här är tillsammans!

i love to call you when you're still in bed

Idag hade vi kampsport på skolan. Eller vi hade idrottsdag, jag valde kampsport. Det var typ boxning, efter en timme var man helt slut ska jag säga er. Riktigt bra träning alltså! Ska strax hämta ut biljetter till Valentine's day som jag och Elliot ska se på, såklar, alla hjärtans dag! How romantic?


du kommer gå långt

Lyssnar på underbara Florence och är lite ledsen för att jag inte har ett liv på vardagskvällar. Varit hos mamma hela eftermiddagen, ätit hamburgare till middag och nu dricker jag limesaft.

Sitter mest och tittar på bilder. Förundras, över hur vackra saker det finns i världen som jag inte får uppleva. Eller inte uppskattar.







fuck beautycontests

"You know what? Fuck beauty contests. Life is one fucking beauty contest after another. School, then college, then work…fuck that. And fuck the Air Force Academy. If I want to fly, I’ll find a way to fly. You do what you love, and fuck the rest."

Åh. Från "Little miss sunshine." Det är en himla fin film kom jag på nu, men längesen jag såg den. Senast var på en sleep-over med gamla kompisar. Det var tider det. Inte sånt man glömmer.

lovestruck



i said i love you like the stars abowe, i love you til' i die.

we have to fight for this love







Märkte att mitt hår var väldigt fint ikväll. Var tvungen att föreviga ögonblicket. Är inte lika deppig som jag ser ut på mittersta bilden föressten. Lyssnar på The Kooks och ska strax lägga mig framför en film.


everyday i see my dream





Slänger in en dagens outfit. Enkelt, men så blir det ibland. Oftast, heh. (några dagar sen)

Du vet att jag får panik av dina tårar.

Ibland är jag rädd att jag älskar honom för mycket. Så mycket att jag inte riktigt tillåter mig själv att känna det fullt ut, att jag skulle explodera då. Jag tror det är så hjärtat hanterar det med tiden, inte att man slutar älska.



you give me the kind of feeling people write novels about.

nu ska jag möta upp hjärtat. har saknat honom.


meet me at the hotel room

Mysig kväll hos Matilda, åt typ flera kilo godis och chips känns det som nu. Och kollade på Britannia High, bra serie faktiskt! Är trött, och det blir en lung lördagskväll, kanske ännu mer snacks och nån film. Puss!


life is short. eat dessert first.



Just vid den här stranden skulle jag vilja vara ikväll. Sitta med ryggen mot det där lilla huset och känna värmen av solen, med Elliots armar omkring mig och titta på solnedgången.



Eller vid den här färglada karusellen. Gå runt på nöjesfältet, hålla handen, skratta och äta sockervadd.


Eller här, bara för att ljuset var så otroligt fint. Gå igenom den tomma staden, möta upp några vänner och sedan festa hela natten ute. Livet är orättvist, true.

Men jag får nöja mig med att gå hem till älskling, äta chips och titta på film. Låter som ungefär det jag orkar ikväll, helt slutkörd efter veckan som gått. Och det är ju inte fy skam det heller. Puss.

Frida Gustavsson by Miguel Reveriego







hittade dessa bilder nu. otroligt vacker tjej alltså.

melody in my head

Kväll, och jag är så trött. Stod på öppet hus i skolan idag. Sen kom älskling och räddade mig, nu ska vi se lite film. Håller på att somna alltså.

Annars underhåller jag med mig pringles & weheartit.com. Ungefär världens underbaraste sida.



skolan.

    

let's dance in style, let's dance for a while

Snart är det ett helt år sedan jag kysste hans läppar första gången. Ett år sedan vi stod, frysna men endå så jävla varma i fredhällsparken på lördagskvällarna och pussades. Ville bara röra varandra, han kunde inte komma tillräckligt nära. Och hela året har jag varit rädd att förlora honom. Förutom nu. Nu är allt så säkert, så självklart. Att vi gör allt vi kan för att får sova med varandra varje kväll. Om jag sover ensam en kväll känner jag mig så duktig, duktig mot omvärlden och mot alla principer. "Man ska inte va för mycket med varandra, då tröttnar man ju." Och visst, det är säkert möjligt. Men jag älskar det.

it used to be just me and you



Damn, vilka skor! Ge mig dem och torra gator skulle jag vara glad, riktigt länge.

you know, somebody like you could really make things alright for me

Ikväll var det filmcitat som gällde kände jag. Såna som gör en lite glad i hjärtat. Vet tyvärr inte vilka filmer de två första kommer ifrån, om ni vet kan ni gärna svara.
Annars har jag ätit middag med Elliot, sitter här med en värmd ostmacka (blir som pizza med oregano på, mums) och ska kolla på en film. Har trots allt sovmorgon till tolv. Puss!






(en riktig favorit. från världsbästa oc. blir nästan lite ledsen och sentimental när jag tänker på att det är den bästa serien som någonsin kommer göras, och nu blir det inget mer. men det är fakta, and i love it.)

since i've made it here, i could make it anywhere

Slutar om en kvart, hur underbart? Borde plugga, men vi vet ju alla att man hellre skjuter upp det, heh.
Vi fick i uppgift på median att hitta bilder som påminnde om en känsla. Jag valde lycka och de här är dem jag hittade. Fina va?




innan vi faller

Det första kärleksminnet jag har med honom är soffnatten. Han var hos mig, inte ensam såklart, jag hade en vän där. Ensamma vågade vi inte vara, än. Vi satt i soffan, det blev på något märkligt sätt så att vi flyttade allt närmare varandra, som för att känna hans andetag, hans arm genom tröjan mot min. Jag somnade mot hans arm. Fast jag sov inte riktigt, inte på hela natten kändes det som. För han satt kvar. Soffan var trång, så han kunde bara halvligga. Jag hade tillslut huvudet i hans knä och hans hand i min. Hans hand var varm och jag ville inget annat än att hålla fast, hålla hårt. Men vi gjorde inget annat. Bara höll fast.


show me some skin!

Har fastnat lite för serien Skins, som ni kanske förstått. (tack maxie) Även om det inte är den bästa handlingen nånsin eller nått sånt, så finns det ändå höjdpunkter. Som denna, han spelar en dansande gay. Söt som socker tycker jag iaf.


cold and grey chicagomorning

Idag tittade jag på filmen "My Sister's Keeper". Den var otroligt rörande, har nog sällan gråtit så mycket till en film. Se den helt enkelt.


(bild: kommer inte ihåg. men fin som attans är den.)

RSS 2.0