Where would I be, if you didnt believed?

Idag låg jag i gräset med Johanna, åt egenplockad sallad, hade glädjerus, shoppade och åt pizza med Matilda. Låter ju som en alldeles underbar dag om du frågar mig. Fredag imorgon <3


då gick vi hem till dig, två små delar av något stort

 
 
WINNERBÄCK <3

Shooting stars.

Första dagen på länge då jag faktiskt inte gör ett skit. Har chillat i soffan hela dagen, trots det fina sensommar vädret utanför fönstret. Igårkväll vad jag med Frida och Emma på Winnerbäck, och han var underbar såklart. Dock började kvällen så jävla dåligt, jag och Frida blev nämligen bestulna på pengar & plånbok på spårvagnen. 500 kr borta för mig, ahapp liksom. Vilka jävla människor det finns. Därför deppar jag tills det blir helg och jag ska mysa galet. 
 

Aldrig yngre än idag


you'll be in my heart.

 
 
Återföreningar vid SL-center som inkluderar tårar, tjejsnack på en sunkig toa, rödvin i en soffa, hårklippningar, nattpromenader, typ tolv timmars vaket sängliggande, snabba cash 2 och lycka. Så kan helgen sammanfattas.

01:45

Sitter i Augustikylan från mitt öppna fönster. Idag var jag ute på min innergård i sol/regn vädret. Knasigt det där. Sen sällskapade Johanna mig över en knäckemacka eller tre, riktig vardags-mellanmål-stämmning. Men saker är långt ifrån vardag. Jag har jobbat fyra kvällar i sträck, och jag jobbar inte ens, I don't do that. I vanliga fall iallafall. Nu måste jag tydligen växa upp av någon konstig anledning. 
 

I want to make you feel wanted.

Behövlig fikastund med bästis Cassie var på schemat idag, samt jobb. Nu sitter jag och myser med mig själv med känner mig inte sådär superensam. Bara lite förvirrad. Moment då man vill spola fram i tiden och se vart man hamnar liksom. Eller bara njuta av att ha det som det är kanske, för jag har ju haft det värre.


If you are willing to chase me, I'll promise to run slow.


Senaste tiden

 
Fika med klassbästisarna.
 
 
Rose!
 
 
Lördags-mys med bestfriends! Såh. 

Everytime I Look Into Your Eyes I Feel Like I Could Stare In Them For A Lifetime

Känns så himla konstigt att alla börjar skolan den här veckan. Min skola börjar lite längre fram, och jag börjar bli lite nervös faktiskt. Inte så konstigt. Och om en månad fyller jag 19!! Dör av hur tråkigt det är att bästa sommaren och bästa åldern tar slut.


Bloggen hej

Igår blev det en riktig sommarutekväll, det behövdes. Satt vid de nybyggda bryggorna och myste med det bästa sällskapet i månljuset. Växlade några ord med nya människor, blev attack-kramad och ramlade runt i gräset men framförallt, insåg vilka mina riktiga vänner är. Dom man kan sitta och hålla i handen och säga att man älskar, säga att det alltid kommer vara vi. Ett av de finaste ögonblicken i sommar troligen. Filtar, människor och levande ljus en augustinatt.


Don't you worry child

Har jobbat två dagar i streck, samt klämt in en utgång till Rose med söta Elin and friends. Härlig med musik och dans. Idag ska jag få lite sol hade jag tänkt, sen ordna i mitt rum. En av dem sista sommarlovshelgerna börjar idag, ska försöka göra något kul av den.


Good idea


I FLY, YOU FLY, WE FLY TOGETHER

Igår efter jobbet hade jag lite nattpicknick ute på gården, med rosevin och levande ljus. Hur mysigt som helst. Blir så glad över att så fina människor finns.


Hello world

Hade mysimyskväll med tjejerna ikväll, thaimat, american pie och brännda popcorn. Nu ska jag underhålla mig själv med lite musik, imorrn jobbelijobba.


Im so happy because you are gone.


BLUE AS THE SKY, SUNBURNT AND LONELY, SIPPING TEA IN THE BAR BY THE ROADSIDE

Dansade lite igår, hängde i taxin i trappen i hissen i hallen och spenderade sedan natten på en madrass. Jag och Cassie lyckas alltid med dom konstigaste grejerna alltså. Imorse vaknade vi något döda och drog upp persiennen för att upptäcka ett soligt Stockholm. Dock utnyttjade jag det inte, har legat i sängen och softat hela dagen.


Knock knock

Myser med olja, syster och yoghurt just nu. Ska upp och ta spruta imorgonbitti, ångest. Annars serverade jag glass till söta barn på jobbet idag, lyste upp dagen. Efter det en liten nattprommis i Vasastan, love this place. Imorgon blir det sommar och jag är tagg.


Be alright.


I have felt this way, every night and day.

Har typ aldrig gjort såhär lite på en dag. Registrerade mig på Stockholms Universitet (omg), åt en kycklingomelett och gick mina 50 m till jobbet. Soft att det ligger nära iaf. Väl där gjorde jag inte alls så mycket, serverade stammisar, lyssnade på regnet och kollade höjdhopp typ. Fick en uppenbarelse, höjdhoppskillar är så sjukt snygga, det visste ni inte va? Nu ska jag fortsätta mina djupt intressanta diskussioner med Kristoffer och försöka bli trött med lugn musik, good luck på den.


You are breakfast in bed


You won't have to look up at the stars

Blev inget bloggande i helgen, men jag var iallafall ute i fredags och träffade amerikaner på retro, jobbade hela kvällen i lördags, tog en söndagsprommis på norrmälarstrand med Jossie och igår fikade jag med Johanna. Efter de blev det spontanutgång som började med champagne-förande hemma hos Anna, lekledaren! Mina fina bästa vänner alltså. Efter lite Lion Bar mötte jag upp Tim och fick bilskjuts hem till honom i Solna. Där spelade vi lite nattgitarr, kollade nån serie och myste.


Fredag

Var kattvakt med krille idag, världens sötaste, keligaste lilla katt som luktade bäbis fick vi pussa på. Underbart. Annars hängde vi på balkongen, drack ananasjuice och kollade på töntiga serier. Nu blir det några timmars kvällsjobb!


Åldersnoja

Älskar att jag inte ens fyllt 19 och jag känner mig stört gammal. Aja idag fick jag jobb på Norrport, helt jävla random. Var inte beredd alls, men det var chill. Gick hem med lite dricks i fickan och jäkligt mycket mer erfarenhet, kändes det som. Puss på sommarstockholm, imorgon blir det jobb och sen ska det kanske röjas lite, once again.


starting to forget the way you look at me

Igår satt jag på en uteservering på sveavägen med världens finaste tjej och två asroliga killar, skrattade som aldrig förr. Livet är så himla roligt, att ett litet hej en sen stockholms-natt kan leda till smsande och sen helt plötsligt står man tätt tillsammans på en rock-klubb och sjunger med i kareoken några veckor senare. Får till och med komplimanger som säger att vi skulle vara ett fint par. Varje sommar har en story och just denna somma är lite galnare än alla andra, men vadfan, man lever bara en gång. 
 
Sen blev det kräftisar, ostar, rosé och annat gott hemma hos mig och ett litet snabb-häng med några andra sommarbruna pojkar ute på bakgården. Gudars skymning vad allt är nice just nu. 
 

RSS 2.0