September14

Det går upp och ner. Sitter på en föreläsning för att sedan bege mig till ett cafe för ensamlunch (har precis lärt mig hur man äter själv ute), planerar min 21års middag. Försöker andas in Stockholmsluften. Förbereder en kräftskiva för bara han och jag, väntar själv i soffan framför ett avsnitt paradise. Förväntansfull för att få träffa min man.

Åker till radhuset och blir bjuden på nybakad äppelkaka, sitter ute på altanen och värmer benen i septembersol som känns som junisol. Somnar i hans knä framför en halvbra skräckfilm och han bara låter mig sova - han vet hur jobbigt jag tycker att livet är i dessa perioder, att jag inte är gjord för jobb och skola på samma gång. Får pannkakor till frukost och åker sen hem i vad som känns som vår/sommar och livet känns plötsligt mycket lättare. Det är just därför älskar jag honom så fruktansvärt mycket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0