jag tänker alltid på dig i april

Det är April nu. Det låter så fint. En av mina favorit månader tror jag bestämt, det är först nu man kan börja sitta ute på rasterna med ansiktet vänt mot solen, det är nu man kanske faktiskt kan sitta ute och ha årets första picknick. Och det gör mig så obesklivligt glad. Att det kommer en sommar i år också. Hur lång, svart och kall vintern än har varit.

Förövrigt har jag tappat skrivförmågan, så jag låter Håkan förklara allting så bra som bara han kan.

Egentligen är du inte kär i mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag blir aldrig kär i nån
Sånt där är slöseri med tid...
Men då slösar vi bort våra liv
(jag tänker alltid på dig i april)

Ge mig en kyss innan du går
att bygga en dröm på
En kyss innan du går
En kyss att bygga en dröm på

Egentligen älskar du inte mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag älskar ingen alls
Sånt där är slöseri med tid

Jag var ingen
Du var aprilhimlen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0