freaky

söndagkväll och här sitter jag och lyssnar på musik som peppar upp mig till tusen.

den här får mig att vilja dansa som fan.

jag vill ha sommar, vill ha dans, vill ha oändliga kvällar i rålis. vill sitta på en bänk med två vänner och skratta åt allt och ingenting, vill ta nattdopp på stenständer, deeptalk på balkongen när allt är sådär fridfullt som det bara kan vara en sommarnatt klockan 4 och det börjar bli ljust igen. vill sova i en dubbelsäng med fina vänner och äta nudlar till frukost, vill kunna hoppa upp på min rosa cykel och åka ner till lilla essingen med lars winnerbäck i öronen. vill stå under en bro och lyssna på regnet som blandar sig med den skrålande musiken från en bergsprängare som någon haft med sig, vill sitta vid ett öppet fönster klockan 8 och känna att luften fortfarande är ljummen utanför och planera kvällen, inte ha någon aning om vart den för oss. vill stå och skriksjunga till journey's don't stop believin i ett vardagsrum, vill sitta på en buss ut mot älvsjö och sen sitta på en klippa hela kvällen och prata med människor man aldrig träffat förut. vill sitta på en brygga utanför eriksdalsbadet med florence valentin på avstånd, vill vare uppe en hel natt och vara så trött men endå så otroligt lycklig, vill steka pannkakor på morgonen och äta dom i sommarsolen på balkongen.

jag vill mest av allt inte ha det som det är nu, verkligheten, en söndag i februari 2011.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0