the only exeption.

Just för den här stunden orkar jag inte tänka på läxorna ett endaste dugg, nog vet jag att det finns saker jag skulle kunna göra bättre i skolan, eller börja göra överhuvudtaget, men det är ingenting som når mig just nu. Jag ligger i min säng med datorn vilandes på en plattleopardkudde på mina ben och känner mig helt tom. Ingenting. Läser fina citat och förundras över hur ord kan göra så ont, kännas så bra, helt enkelt, jag vill skriva. Men det kommer inte ut så som jag vill ha det. Då kan det lika gärna vara, just för stunden.

"There's always going to be bad stuff out there. But here's the amazing thing
- light trumps darkness, every time. You stick a candle into the dark, but you can't stick the dark into the light."

~ Jodi Picoult


Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: vi gör parafraser precis som i 9an förutom att vi själva måste vara med i bilder. Tog geten igen men ändrade idén ^^

2010-11-22 @ 23:48:29
URL: http://hopes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0