ingen kan förklara det så bra som forni

"Jag minns hur min första kärlek sa till mig en gång, när jag satt på köksbänken och dinglade med benen som vanligt (han stekte bacon, det var lördagsförmiddag), "Jag vill hellre dö än att vi ska sluta älska varandra". Tyvärr kan man inte bestämma hur länge eller mycket man ska älska en annan människa. Jag ville också hellre dö än att sluta älska honom då. Sen tittade vi på varandra några år senare och den där kärleken, förmågan att älska varandra så högt, den starka lågan av obeskrivliga känslor - den hade slocknat. Kvar fanns förståelse, tomhet, sorg och rädsla. När allt tog slut var kärleken mycket, mycket större än smärtan som kom efteråt. Det var ett så litet efterskalv i jämförelse till den exploderande kärleken vi hade under våra år som kära."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0