I'm not much for dancing, but for you I did.

Det blir inte mycket bloggande när termometern står på 37 grader i solen och sommaren är här på riktigt. Det är juni och jag kan inte riktigt förstå lyckan i det. Jag får sms där det står "bada, sola, grilla, festa" klockan 7 på morgonen och jag går ut nyvaken och lägger mig på en handduk på gräsmattan och varje lite del av mig njuter av solstrålarna som träffar min hud och att det inte är februari och ishalka ute. Jag pratar festivaler och umgås med folk på balkonger i vasastan, jag dricker kaffe som världens bästa har gjort och jag grillar hamburgare i skuggan på gården medans jag läser veckotidningar. Jag dricker frappino i rålis och äter små små jordgubbar som smakar smultron som jag köpt i ståndet vid stadsbiblioteket. Jag pratar med gamla gubbar med vitt hår som sitter på bänkar och jag ler åt studenterna på flaken. Jag åker ut till bromma med Anna på ett kalas där det hänger lampor längs väggarna på altanen och folk ligger på luftmadrasser och kramas. Jag åker hem till honom klockan tre på natten, somnar tätt intill och jag sitter i en trappa när solen börjar gå upp och pratar om viktiga saker med fina människor. Jag lyssnar på Winnerbäck i ett ljudsystem som hörs i exakt hela lägenheten och jag sjunger med till håkan med ett gäng människor som verkligen vet vad bra musik är.
Så ser min vardag ut just nu, och jag älskar det med hela mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0