feberfrossa i väggarna

"staden med feberfrossa i väggarna. staden som format min famn. staden som berusar och brikar ibland, men tömmer och sinkar i första hand. staden under taken på gator utan okända ansikten. staden som sover och slumrar. staden där alla är samhällare, esteter eller nördar. staden med den vackraste regnbågsgatan. staden mellan berg och skyar. staden utan köpcenter och folkmassor. staden som river, skapar nostalgiångest och kryddar för starkt eller svagt . staden för sprängfyllda tonårssjälar, livsnjutande pensionärer, lekande dagisbarn och alla personer i mitten av något. staden jag slår ner med knytnävar, men förlåter på grund av den vackra solnedgången. staden alla flyttar från. staden jag ska lämna. staden som är jag, men också den stad som inte är som mig. staden som är mellanhanden, radavståndet och den oskrivna lagboken. staden som fångar mig i fallet, men rinner genom handens fem fingrar vid horisonten av havet."

- alltipasteller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0