underhållning

Just nu tänker jag på Vad jag ska hitta på ikväll, vad jag ska ha på mig och vilka jag ska träffa.


När jag vaknar på morgonen Tittar jag ut och ser om det är bra väder, om det är det får jag en liten lyckokick, sen äter jag min frukost, oftast långsamt så att jag kommer försent till skolan och inte hinner sminka mig.


Min mobiltelefon Är en stor del av mitt liv, otroligt hur beroende man är av den.


Imorgon kommer jag Ingen som helst aning, inget planerat. Tar dagen som den kommer.


Ikväll skall jag Det vet jag inte än, helst inte sitta hemma själv.


När jag bakar Gör jag helst något väldigt chokladigt. Men det händer inte så ofta.


Sist jag grät Var några dagar sen, läste någon vacker text.


Kärlek är Mainstream svar, men det bästa och det värsta som finns. Underligt det där.


I somras var jag Glad, mestadels av tiden. Jag satt i olika parker och på klippor i sommarvarma Stockholm med dem bästa vänner man kan ha och cyklade runt på min rosa cykel, vad mer kan man begära?


Jag lyssnar Just nu på min mammas prat i telefon.


Jag är sämst på att Plugga hemma, pluggar i princip bara i skolan (och det går ju bra ändå). Annars tycker jag att jag är rätt dålig på att träffa personer jag tycker om men träffar alldeles för sällan, borde göra det lite mer till en vardagsrutin.


Jag är bäst på att Tagga till när jag måste/vill, och lyssna på folk som behöver det.


Den bästa känslan är Att vara med folk man tycker om och vara så glad att man inte tänker på något annat än just nuet. Helst på en solvarm brygga eller en picknick-filt.


Jag är rädd för Stora mörka hav, elektricitet, råttor och att förlora någon jag älskar.


Jag blir störd Folk som pratar alldeles för mycket om ointressanta saker, och att det inte bara kan vara världsfred. Varför kriga?


Jag brukar få komplimanger För mitt hår, mina ögon och att jag har bra smak på skor (haha).


Jag glömmer aldrig En eftermiddag den här tiden på året för exakt två år sedan, när jag mötte Elliot vid tunnelbanan i min stora, svarta munktröja. Jag var så nervös, så som man är när man ska träffa någon man är kär i. Vi gick längs vattnet och jag brydde mig inte om någonting annat än honom och sättet han höll min hand på.
Jag tror att det var första riktiga vårdagen det året, och det var också då det blev vår i mitt hjärta för första gången, på riktigt.


Jag vill Umgås med människor jag mår bra av, dansa och andas in den friska vårluften. Jag vill gå ut och springa på IP:n, jag vill åka till Paris, gå på poolparty, jag vill shoppa nya kläder, jag vill jobba med något jag tycker är roligt, och jag vill ha sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0